Øv er jeg latterlig ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2014

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Okay, hvordan kan det så gå ind under forretningens kasse? Altså fritid må man vel selv skulle betale for?

Han trækker ikke moms fra 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

mogms

Sandratoft skriver:

Er det så lovligt at gøre over firmakontoen? Måske har jeg forstået det forkert, men slipper han ikke for moms eller noget andet?

Det tænkte jeg osse, det går ihvertfald ikke hvis han ikke bogfører det korrekt.

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Er det så lovligt at gøre over firmakontoen? Måske har jeg forstået det forkert, men slipper han ikke for moms eller noget andet?

Han er meget lovlydig og trækker ik moms fra

Anmeld

9. april 2014

esioul

forstår ik debatten skal tage en drejning, og der stilles spørgsmål til om det er lovligt. Kram til dig ts

Anmeld

9. april 2014

hesøth

Han er meget lovlydig og trækker ik moms fra

Arhh han er da ikke "meget lovlydig" hvis han lader firmaet betale for sin fritidshygge med venner (uanset om det er med eller uden moms).

Firmaets penge må da KUN gå til ting der fremmer firmaets interesser.

Og betaler firmaet for aktiviteter for medarbejderne, så skal medarbejderne også betale skat af værdien.

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Ja det kan åbenbart ikke lade sig gøre at få svar på det man spørger om herinde  Typisk det skal tage sådan en drejning

Anmeld

9. april 2014

hesøth

Hej , vi sidder med et ret dyrt huslån så økonomien er stram . Vi har aldrig råd til så meget men det går  Vant til ikke at gå ud og spise og hygge mm . Det går når man er 2 om det . Nu kommer mit problem . Manden er selvstændig og tager ind i mellem ud at spise med venner og betaler over firmaet , nu har han meddelt at han skal ud og spille golf med nogle bekendte fredag , også betalt af firmaet . Kunne ikke holde masken længere , sagde det gjorde mig trist at han kunne hænge ud med de dyre drenge og spille golf , gå ud og spise mm . Leve det dyre liv og jeg har ikke råd til oplevelser . Jeg knokler jo også mange timer på job om ugen , er jeg forkert på den .

Og lige for at svare på dit spørgsmål:

Nej du er ikke latterlig!

Hvis firmaet har råd til din mands dyre vaner med "forretningsforbindelser", så burde han i stedet udbetale mere i løn til sig selv - som I så kunne bruge i husholdningen til lidt godt og hygge for hele familien!

Anmeld

9. april 2014

modesty

Hej , vi sidder med et ret dyrt huslån så økonomien er stram . Vi har aldrig råd til så meget men det går  Vant til ikke at gå ud og spise og hygge mm . Det går når man er 2 om det . Nu kommer mit problem . Manden er selvstændig og tager ind i mellem ud at spise med venner og betaler over firmaet , nu har han meddelt at han skal ud og spille golf med nogle bekendte fredag , også betalt af firmaet . Kunne ikke holde masken længere , sagde det gjorde mig trist at han kunne hænge ud med de dyre drenge og spille golf , gå ud og spise mm . Leve det dyre liv og jeg har ikke råd til oplevelser . Jeg knokler jo også mange timer på job om ugen , er jeg forkert på den .

Jeg forstår dig godt. 

Hvis det var potentielle kunder var det en anden sag, men det er det jo ikke, og så kan han da lige så godt tage dig med ud, som han kan tage ud med dem.

Jeg synes bestemt ikke at du er latterlig. 

Anmeld

9. april 2014

Sandratoft

esioul skriver:

forstår ik debatten skal tage en drejning, og der stilles spørgsmål til om det er lovligt. Kram til dig ts

Forstår ikke at trådene absolut skal være så snæversynede det er en debatside og de kan gå i alle retninger, og hallelujah for det da. 

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg forstår dig godt. 

De venner han går ud og spiser med, og spiller golf med - er det kollegaer eller potentielle samarbejdspartnere/kunder?

For hvis ikke, kunne han jo lige så godt tage dig med ud at spise, som dem... Men hvis de ER samarbejdspartnere, så er der jo et formål med det hele.

Det er en gruppe selvstændige mennesker der sparrer med hinanden og ind i mellem køber og sælger til hinandens firmaer , men det er ren hygge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.