Hvor mange penge tilbage efter alt? Samlevende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2014

Marts<3

Wampires skriver:

Sådan noget gør vi ikke

Vores sjov er at vi ind imellem køber computerspil eller konsolspil når der er tilbud på dem til max 150 kr. pr. stk...

Vi er begge social sky så biograf og andre steder med mange mennesker er rigtig ubehageligt for os...

derudover er der ikke nogen der kan passe sønnen imens så vi kan ikke bare tage steder uden at han skal med og han det også svært ved larm og andre mennesker...

Tøj køber vi til sønnen mest i genbrug eller tilbud i Kvickly... Det sidste tøj vi købte til os selv var jeg købte 3 par bukser i genbrugen for 80 kr for alle 3 par...

Tøj til os købes når der er brug for det fordi det andet er gået i stykker eller blevet for småt... det købes af materialer så det kan holde omkring 1-2 år ad gangen førend der er behov for at udskifte det igen...

Tak for svar:-)

Jeg er imponeret over i kan holde det stramme budget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

Jeia

SandraXOXO skriver:

Ja hvor mange penge har alle par herinde tilbage når alt er betalt inkl mad ? Og ryger beløbet mon på opsparing eller i lommen som lommepenge? Deler i det ligeover, eller den som tjener mest får mest?

Har svaret 18000-20000 og derover. Vi er meget uorganiserede, så har ikke noget budget, men har nok et sted mellem 20000 og 30000 efter når de faste udgifter er betalt, mere nogle måneder. Kæresten tjener meget mere end mig, så han betaler de fleste regninger, og som oftes når vi er ude at spise eller lign. Har ikke madbudget, den der har tid køber mad. De resterende penge vi hver især har, råder vi selv over. De fleste bliver sparet op til udbetaling på et hus. 

Anmeld

9. april 2014

nille

Profilbillede for nille
Vi har ca 16.500 tilbage når alle udgifter og mad og benzin er betalt, vi sparer det meste op, men bruger dem selvfølgelig også på fornøjelser, tøj og uforudsete udgifter.

Vi tjener nogenlunde det samme, har fuldt ud fælles økonomi, køber hvad vi hver især har brug for, men snakker selvfølgelig sammen ved større indkøb.

Anmeld

9. april 2014

san

Ved godt det ikke er det tråden handler om men for mig virker det lidt sjovt at man skifter familie sammen osv, men man så ikke har fælles økonomi  

Anmeld

10. april 2014

SandraXOXO

san skriver:

Ved godt det ikke er det tråden handler om men for mig virker det lidt sjovt at man skifter familie sammen osv, men man så ikke har fælles økonomi  

Hvorfor dog? Der kan jo være mange årsager. Ved godt du ikke spurgte men nu får du lige min historie ;-) hihi.
Før min mand kom af med sin gæld han havde fra før han mødte mig, gav jeg ham altså ikke 50% af mine penge. Jeg har altid levet efter netop ikke at ville optage dumme forbrugslån og sparet nøjsomt op til de ting jeg ønskede mig. Min kæreste levede lige modsat kan man sige, køb nu, betal whatever. Så selv om vi flyttede sammen og fik en datter var det i mit hovede fuldstændig uretfærdigt at jeg skulle betale af på hans forbrugslån, byturslån, misligholdte tlf regninger, buskort, uberettiget SU osv, og give ham halvdelen af de penge jeg tjente, bare fordi han havde været økonomisk åndssvag før han mødte mig, så jeg sagde vi kan få fælles økonomi når du har styr på din økonomi. Nu er det så syv år siden og idag har han styr på det og vi har 100% fælles. Men dengang var det bedst uden, fordi jeg ville ha været blevet ret bitter hvis jeg havde spinket og sparet og undværet hele mit liv, knoklet som en lille hest og sparet op og han så bare havde sagt fedt, så kan du betale for at jeg har levet livet og drevet den af i 5 år! ;-)

Anmeld

10. april 2014

san

SandraXOXO skriver:

Hvorfor dog? Der kan jo være mange årsager. Ved godt du ikke spurgte men nu får du lige min historie ;-) hihi.
Før min mand kom af med sin gæld han havde fra før han mødte mig, gav jeg ham altså ikke 50% af mine penge. Jeg har altid levet efter netop ikke at ville optage dumme forbrugslån og sparet nøjsomt op til de ting jeg ønskede mig. Min kæreste levede lige modsat kan man sige, køb nu, betal whatever. Så selv om vi flyttede sammen og fik en datter var det i mit hovede fuldstændig uretfærdigt at jeg skulle betale af på hans forbrugslån, byturslån, misligholdte tlf regninger, buskort, uberettiget SU osv, og give ham halvdelen af de penge jeg tjente, bare fordi han havde været økonomisk åndssvag før han mødte mig, så jeg sagde vi kan få fælles økonomi når du har styr på din økonomi. Nu er det så syv år siden og idag har han styr på det og vi har 100% fælles. Men dengang var det bedst uden, fordi jeg ville ha været blevet ret bitter hvis jeg havde spinket og sparet og undværet hele mit liv, knoklet som en lille hest og sparet op og han så bare havde sagt fedt, så kan du betale for at jeg har levet livet og drevet den af i 5 år! ;-)

Det kan jeg også godt forstå men nu har i jo også fælles økonomi... mig og min mand skulle da også rette op på nogen ting inden vi fik fælles økonomi. Tænker nok også bare på dem som siger, mine penge er mine. så har den ene 1000 kr i lommepenge mens den anden har 4000, det kunne jeg bare ikke selv. Her hjalp vi bare hinanden fordi vi havde et fælles mål, som var vores hus og familie, så ned skulle gæld osv  men vi er jo forskellige og tænker ikke ens, og det er jo bare godt

Anmeld

10. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Marts<3 skriver:

Tak for svar:-)

Jeg er imponeret over i kan holde det stramme budget.

tak

det er ikke så svært når vi startede ud sammen med kun at have 5-800 kr at leve for efter de almindelige regninger som husleje, el og mobiler....

Det skulle dække ALT som mad, tøj, tandlæge osv osv...

og også licens en gang om året...

Anmeld

10. april 2014

Papillon

san skriver:

Jeg synes ikke, det er mærkeligt, men jeg er også opvokset med forældre, der selv efter tre børn og et sølvbryllup ikke har fællesøkonomi

Jeg ser ikke, at det er grundlæggende nødvendigt at dele penge for at leve sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.