san skriver:
Ved godt det ikke er det tråden handler om
men for mig virker det lidt sjovt at man skifter familie sammen osv, men man så ikke har fælles økonomi
Hvorfor dog? Der kan jo være mange årsager. Ved godt du ikke spurgte men nu får du lige min historie ;-) hihi.
Før min mand kom af med sin gæld han havde fra før han mødte mig, gav jeg ham altså ikke 50% af mine penge. Jeg har altid levet efter netop ikke at ville optage dumme forbrugslån og sparet nøjsomt op til de ting jeg ønskede mig. Min kæreste levede lige modsat kan man sige, køb nu, betal whatever. Så selv om vi flyttede sammen og fik en datter var det i mit hovede fuldstændig uretfærdigt at jeg skulle betale af på hans forbrugslån, byturslån, misligholdte tlf regninger, buskort, uberettiget SU osv, og give ham halvdelen af de penge jeg tjente, bare fordi han havde været økonomisk åndssvag før han mødte mig, så jeg sagde vi kan få fælles økonomi når du har styr på din økonomi. Nu er det så syv år siden og idag har han styr på det og vi har 100% fælles. Men dengang var det bedst uden, fordi jeg ville ha været blevet ret bitter hvis jeg havde spinket og sparet og undværet hele mit liv, knoklet som en lille hest og sparet op og han så bare havde sagt fedt, så kan du betale for at jeg har levet livet og drevet den af i 5 år! ;-)
Anmeld