Hvor mange penge tilbage efter alt? Samlevende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

når madbudgettet og benzinen trækkes fra er der omkring 4-500 kr tilbage og de ligges til side til uforudsete regninger og opsparing i håbet om at kunne få fjernet vores kassekreditter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

san

vi betalt til budget, 3000 kr til mad, 2000 til lommepenge, 2900 til opsparing.. når jeg har født kommer madposten op på 4000, så kommer der kun 1900 ind på opsparingen..

Vi bor i hus, har bil og er 2 voksne og snart baby

Anmeld

9. april 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
SandraXOXO skriver:

Ja hvor mange penge har alle par herinde tilbage når alt er betalt inkl mad ? Og ryger beløbet mon på opsparing eller i lommen som lommepenge? Deler i det ligeover, eller den som tjener mest får mest?

jeg stemte 0-2.000...

nogle gange er det ikke så meget vi har og så lader vi dem bare stå og andre gange er der en del og så ryger de ind på en af opsparingerne...

Vi har den ordning at vi hæver penge til husholdning (mad, toiletpapir, shampoo osv.) og til tøjvask... hvad der så står tilbage på vores konti er vores lommepenge...

Anmeld

9. april 2014

Frk.S

Jeg har stemt 18.000-20.000

Når der er trukket til budgetkontoen, hvorfra vi betaler alle vores regninger, står der som regel omkring 21.000-22.000 tilbage.

Her plejer vi så at overføre 1000 kr. til hver vores personlige opsparing, som vi selv kan bruge på hvad vi vil.
Så lader vi omkring 8000 stå tilbage til mad, diesel og diverse. Resten ryger over på fælles opsparing.

Når der kommer yderligere penge som fx børnepenge, min mands årlige bonus eller overskydende skat (min mand skriver aldrig befordring på sin forskudsopgørelse.... så vi er sikre på at få en god slat tilbage) ryger de også på opsparing eller evt. til hvis vi skal købe et ellet andet større.

Anmeld

9. april 2014

Maja!

når benzin og mad er betalt udover alle de andre faste poster på vores budget har vi ca. 12.000 tilbage..

der ryger et par tusinde ind på hver af vores opsparinger.. og ja resten går så til forbrug.. 

Jeg har flest penge til mig selv, men det er min mand der tjener absolut mest (jeg er på su) men jeg sørger for alt til vores datter og baby i maven.. så det passer ham fint at han ikke skal tænke på det, men at jeg styre det! 

(vi har hus og bil) 

Anmeld

9. april 2014

Papillon

Vi har kun delvis fællesøkonomi, så jeg kan ikke svare præcist. Har stemt 0-2.000 kr., det passer meget godt Ligenu er vi kun os to, økonomien ændrer sig om et par måneder, når vi bliver forældre til den første.

Jeg har personligt ca. 1.000 kr. tilbage, når alt fælles er betalt. Deraf går halvdelen til transport. Resten er lommepenge.

Min kæreste har nogenlunde det samme + SU lån, men han har så også flere udgifter selv (lån, afbetaling af mobil og den slags).

Det er fuldkommen med vilje, at vi ikke deler alt. Han har et større forbrug end mig, og det gider jeg ikke betale for så længe, vi begge er studerende. Måske ændrer det sig, når jeg bliver færdiguddannet først og dermed får noget højere indkomst (glæder mig!)

Anmeld

9. april 2014

Marts<3

Wampires skriver:

når madbudgettet og benzinen trækkes fra er der omkring 4-500 kr tilbage og de ligges til side til uforudsete regninger og opsparing i håbet om at kunne få fjernet vores kassekreditter...

Må jeg gerne spørger hvordan det kan lade sig gøre??

Hvordan og hvorledes med penge til sjov? Feks spise ude, biffen, tøj osv??

Anmeld

9. april 2014

Laulund87

Vi har mellem 3-4000 kr til ALT. Mad, benzin, sjov osv.

Jeg er på førtidspension og min mand er i lære som anlægsgartner. Han er udlært om lidt over 1 år og der vil vi have en del flere penge. Der slipper vi for daginstitution, vi har et lån der er betalt ud og han får mere i løn.

Anmeld

9. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Marts<3 skriver:

Må jeg gerne spørger hvordan det kan lade sig gøre??

Hvordan og hvorledes med penge til sjov? Feks spise ude, biffen, tøj osv??

Sådan noget gør vi ikke

Vores sjov er at vi ind imellem køber computerspil eller konsolspil når der er tilbud på dem til max 150 kr. pr. stk...

Vi er begge social sky så biograf og andre steder med mange mennesker er rigtig ubehageligt for os...

derudover er der ikke nogen der kan passe sønnen imens så vi kan ikke bare tage steder uden at han skal med og han det også svært ved larm og andre mennesker...

Tøj køber vi til sønnen mest i genbrug eller tilbud i Kvickly... Det sidste tøj vi købte til os selv var jeg købte 3 par bukser i genbrugen for 80 kr for alle 3 par...

Tøj til os købes når der er brug for det fordi det andet er gået i stykker eller blevet for småt... det købes af materialer så det kan holde omkring 1-2 år ad gangen førend der er behov for at udskifte det igen...

Anmeld

9. april 2014

Pige2009

Ja hvor mange penge har alle par herinde tilbage når alt er betalt inkl mad ? Og ryger beløbet mon på opsparing eller i lommen som lommepenge? Deler i det ligeover, eller den som tjener mest får mest?

Da min eks og jeg var sammen, havde vi ca. 22.000 kr. i rådighedsbeløb efter alt var betalt. Hele beløbet blev sparet op vi skelede ikke til, hvem der tjente mest, men delte lige over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.