Hvor ofte får jeres børn nyt legetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2014

SandraXOXO

Jeg er forresten selv et af de børn der fik en ting hver gang min mor fik løn, og vi (min søster og jeg) elskede det. Jeg var altid taknemmelig om det var en bog til en 10er, eller en æske Lego til 500 kr. Jeg har aldrig forlangt noget, ej heller blevet sur hvis min mor sprang en måned over, for sådan var det bare og hun kunne sagtens sætte grænser for os :-)
Så det behøver jo ikke betyde forkælede møgunger.. Hvis vi havde pengene kunne jeg nok godt finde på at gøre det samme. Men her i huset må vi vælge mellem oplevelser, eller legetøj, for det er dyrt (synes jeg) at have tre små børn :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Chris86

Stortset kun til jul og fødselsdag... Bare der, har vi problemer med st finde på ønsker... Her ville det blive ALT for meget, hvis de sku ha i ny og næ også...

Anmeld

8. april 2014

MHB

Nu er min søn kun knap et år men alligevel vil jeg gerne svarer 

Carl får gaver til jul og sin fødselsdag (lige om lidt) og ellers får han kun hvis jeg falder over nogle billige ting. Købte f.eks. en brio legeovn i genbrugen for 50 kr til ham for en måneds tid siden, og i sidste weekend en billig bog om maskiner men det er ikke noget der sker hver uge eller måned og han får ikke nu noget når der kommer børnepenge og vil heller ikke få det når han bliver ældre!  

Anmeld

8. april 2014

Kay

Jul og føsdag... Eller hvis der er noget vi virkelig syntes hun mangler... Hun har indtil videre fået gavekort til br hver gang, som vi så har kunne bruge i løbet at året hvis hun mangler noget... Men det er sjælden... Gider ikke alt muligt underligt nims nams...  Hun får kun noget i en ordentlig kvalitet

Anmeld

8. april 2014

PernilleogLouis

twinny skriver:

Her får de tit. Men ikk altid for 1000 kr. Men jeg spotter næsten altid noget i netto eller lignende jeg synes de ska have. Og det kan være til 10 kr eller 300 kr. Så nok hver eller hveranden uge. 

Og det ska folk ikk blande sig i. 

Samme her - også hver el hveranden uge og det har jeg det helt fint med - køber når jeg har lyst til at han skal have noget - han er 6 år

Anmeld

8. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her får han til jul og fødselsdag, men også imellem. Jul og fødselsdag ligger nemlig meget tæt her, og han udvikler sig en del og ændre interesser på de 11mdr der går fra jul til næste fødselsdag men han får ikke noget fast.! Det er altid impulsivt og kan være alt fra papir og farveblyanter til 30kr, til et værktøjssæt til 200kr hvis vi lige er i Bilka eller lign. 

Vi køber vel lidt nyt 3-4 gange i løbet af året udover mærkedagene han bliver heller ikke øst over med legetøj fra familien. 

Anmeld

8. april 2014

serinasmor

Hos os er der meget længe mellem fødselsdag og jul ... Der kan derfor godt falde lidt legetøj i kurven en sjælden gang når vi handler ... En enkelt gang har der været "frit valg" i br da hun havde smidt bleen helt og nu var en stor pige ... Hun får ikke legetøj konstant -hun har rigeligt men bedsterne ved også at der er længe mellem fødselsdag og jul og forkæler også af og til ...

Jeg vil aldrig give gaver hver d. 1 og hver gang der kommer børnefamilieydelse - det bliver for meget

Anmeld

8. april 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg er anonym fordi jeg har familie der ikke deler samme holdninger for mig, og tit kommer med en dum bemærkning når jeg har lavet et indlæg herinde. 

Mit spørgsmål til jer er: hvor ofte får jeres børn nyt legetøj? Er det kun fødselsdage og jul, eller køber i dyre ting når i føler for det? 

Herhjemme får børnene altid en ting den første i måneden, og til børnepenge får de en valgfri ting i toysrus. Samt at jeg tit køber legetøj på tilbud hvis jeg spotter noget. 

Jeg har derimod en veninde der kun mener at børn skal have legetøj til jul og fødselsdag, det andet er forkæleri. 

Hvad er jeres mening, og hvor ofte køber i nyt legetøj til jeres børn?

Jeg synes det er helt vildt at give børn nyt, dyrt legetøj hver den første plus ved børnepenge, og så jul og fødselsdag oveni.

Jeg går meget på loppemarkeder, og hvis jeg ser noget som jeg ved min søn vil blive glad for - en bog, en plastikfigur, et musikinstrument el. lign., så køber jeg det, men det koster sjældent mere end en tier.

Ellers får han kun nyt til jul og fødselsdag.

Han er to et halvt.

Anmeld

8. april 2014

esiuol22

Her får de når jeg finder noget godt gerne brugt  så holder os ikke til fødselsdage og jul.

Mine børn kan godt få hvis de spørge pænt, men nogle gange bliver det et ønske til ønskeseddel andre gange køber jeg.

Men kun hvis der ikke bliver plaget ,for så får de et helt klart NEJ. Så har ikke haft så mange af de stressende indkøbsture  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.