Hvor ofte får jeres børn nyt legetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2014

Laulund87

Til jul og fødselsdag.. En sjælden gang imellem derudover.

F.eks har jeg lige været i København med en veninde og der havde jeg gaver med hjem til min datter på 4 år for 200 kr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

liten-mamma

Anonym skriver:

Jeg er anonym fordi jeg har familie der ikke deler samme holdninger for mig, og tit kommer med en dum bemærkning når jeg har lavet et indlæg herinde. 

Mit spørgsmål til jer er: hvor ofte får jeres børn nyt legetøj? Er det kun fødselsdage og jul, eller køber i dyre ting når i føler for det? 

Herhjemme får børnene altid en ting den første i måneden, og til børnepenge får de en valgfri ting i toysrus. Samt at jeg tit køber legetøj på tilbud hvis jeg spotter noget. 

Jeg har derimod en veninde der kun mener at børn skal have legetøj til jul og fødselsdag, det andet er forkæleri. 

Hvad er jeres mening, og hvor ofte køber i nyt legetøj til jeres børn?

Min datter er 15 mdr og hun får nyt legetøj når jeg føler for det, altså ikke kun til fødselsdag og jul. 

Nu kommer der jo børne penge d. 16 og så skal værelset fyldes op med lege køkken, alt der høre til og en ny dukkevogn.

Mormor og hendes far er også rigtig gode til at købe ting til hende, så hun får forholdvis tit noget nyt. 

Anmeld

8. april 2014

lineog4

Kommer an på hvad du mener med legetøj - hvis du mener i kategorien over 100 kr så er det jul og fødselsdag. Men er feks. I dag kommet hjem med male/tal bog fra tigeren bare fordi jeg synes den var skøn og den var lærerig... Jeg kan også helt impulsivt trække en af dem ind i BR og give en ting, men det er godt nok sjældent. 

Synes værelserne bugner af legetøj de ikke leger med. 

Nå jo så to gange om året er der børneloppemarked hvor børn sælger legetøj, hvis vi er hjemme og gider får de 40-50 kr hver og må så hel selv vælge også selvom det i morens øjne er åndssvags ting ;-)

De to store får 20 kr om ugen fordi jeg ikke vil have plageriet og så kan de spare op. Fx har Liam selv lige betalt for et skakspil som han ønskede sig. 

Jeg ville ikke fast give en gang om måneden hvis det er over 100 kr og ville heller ikke give stor ting når der kommer børnepenge.

Da vi kun havde en forresten måtte hun vælge noget hvert år vi var i Italien, men nu er det blevet for dyrt med 3. Hun måtte også vælge et dyr hver gang vi var i zoo - det blev også for dyrt. Så nu er pungen lukket så jeg har råd til zoo, teater og andre ting.

Anmeld

8. april 2014

twinny

Her får de tit. Men ikk altid for 1000 kr. Men jeg spotter næsten altid noget i netto eller lignende jeg synes de ska have. Og det kan være til 10 kr eller 300 kr. Så nok hver eller hveranden uge. 

Og det ska folk ikk blande sig i. 

Anmeld

8. april 2014

Carina:-)

Jul og fdselsdage .

Derudover får de kun småting som f.eks en bog til de samlemærker man kan få i bilka lige nu.

Cykler eller lign får de efter behov. 

Anmeld

8. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Jeg er anonym fordi jeg har familie der ikke deler samme holdninger for mig, og tit kommer med en dum bemærkning når jeg har lavet et indlæg herinde. 

Mit spørgsmål til jer er: hvor ofte får jeres børn nyt legetøj? Er det kun fødselsdage og jul, eller køber i dyre ting når i føler for det? 

Herhjemme får børnene altid en ting den første i måneden, og til børnepenge får de en valgfri ting i toysrus. Samt at jeg tit køber legetøj på tilbud hvis jeg spotter noget. 

Jeg har derimod en veninde der kun mener at børn skal have legetøj til jul og fødselsdag, det andet er forkæleri. 

Fødselsdag og jul og en sjælden gang imellem når vi føler for det. Det med at give fast en gang om måneden vil jeg ikke da det i mine øjne giver "jeg vil og skal ha" børn. Men det er igen mit synspunkt. Da jeg tror på det er sundt selv at spare op og glæde sig ved specielle lejligheder og overraskelser

Anmeld

8. april 2014

-Sigrid-

Nethe får ikke kun ting til fødselsdag. Hvis vi ikke kan finde på noget til jul/fødselsdag, jamen så får hun en lille bitte gave der, og så kan jeg godt finde på at købe noget stort til hende fordi jeg lige falder over det 

Anmeld

8. april 2014

2721

Alt for tit, men jeg prøver at begrænse det
Men det er svært når det både er en selv men især også andre der godt kan lide at forkæle ham.
Bare i sidste uge fik han 3 gaver og nu bliver det påske og så ved jeg også der falder en del af.

Jeg synes dog han er god til at værdsætte de ting han får

Anmeld

8. april 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Min datter er ikke så gammel, men her er der gave til jul og fødselsdage, men der skal også være plads til et stykke legetøj i ny og næ, og hun får da også små gaver af og til er bedsteforældrene. Det er for mig helt ok Men ville nok ikke købe gaver til hende hver måned, så ville jeg være bange for at hun ikke satte pris på det hun fik, og bare tog det forgivet at hun skulle have gaver hele tiden

Men man skal gøre helt som man selv syntes. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet vel

Anmeld

8. april 2014

Elgaard73

Her får han (2,4 år) til jul og fødselsdag. Og ellers hvis jeg f.eks falder over en billig ting, som f.eks farvekridt, malebog eller lign. Det sker måske 3-4 gange om året. 

Ind imellem køber jeg også små ting, som så ryger på lager, til pakkekalender eller hvis der pludselig er en eller anden anledning (han får nogle gange en lille ting, hvis han er syg eller noget).

Og så kommer "bedsterne" selvfølgelig ind imellem med noget til ham. Det er ikke så ofte, men så til gengæld er det lidt størrer ting. F.eks er de lige kommet med en løbecykel til ham.

Må jeg spørge hvorfor at dine får så ofte? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.