Anonym skriver:
Jeg er anonym fordi jeg har familie der ikke deler samme holdninger for mig, og tit kommer med en dum bemærkning når jeg har lavet et indlæg herinde.
Mit spørgsmål til jer er: hvor ofte får jeres børn nyt legetøj? Er det kun fødselsdage og jul, eller køber i dyre ting når i føler for det?
Herhjemme får børnene altid en ting den første i måneden, og til børnepenge får de en valgfri ting i toysrus. Samt at jeg tit køber legetøj på tilbud hvis jeg spotter noget.
Jeg har derimod en veninde der kun mener at børn skal have legetøj til jul og fødselsdag, det andet er forkæleri.
Hvad er jeres mening, og hvor ofte køber i nyt legetøj til jeres børn?
Det lyder i mine øre meget voldsomt, at få legetøj så ofte. Det vil jo fjerne lidt af glæden ved at få gaver vil jeg tro. Nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, men vores får langtfra en gang om måneden. Der har hun simpelten ikke behov for i en alder af 2,5 år. Hun har en masse legetøj, så der bliver næsten ikke købt noget. Sidste gang hun fik legetøj var til jul, og det har hun meget glæde af endnu.
Hvorfor synes du det er vigtigt at de får noget legetøj/en gave så ofte? Og gør de noget derhjemme for at tjene til legetøjet? F.eks. Hjælpe med at tømme opvasken, rydde værelset, hjælpe med vasketøjet osv.? Det gør vores nemlig, men det er ikke sådan at hun får noget for det. Det er bare en del af at være familie, og hun synes det er sjovt

jeg er bange for at dine børn vil komme til at være forkælede, og tænker hvad så når der er fødselsdag? Eller jul? Hvor store er gaverne så?
Anmeld