Hvor ofte får jeres børn nyt legetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.725 visninger
28 svar
33 synes godt om
8. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg er anonym fordi jeg har familie der ikke deler samme holdninger for mig, og tit kommer med en dum bemærkning når jeg har lavet et indlæg herinde. 

Mit spørgsmål til jer er: hvor ofte får jeres børn nyt legetøj? Er det kun fødselsdage og jul, eller køber i dyre ting når i føler for det? 

Herhjemme får børnene altid en ting den første i måneden, og til børnepenge får de en valgfri ting i toysrus. Samt at jeg tit køber legetøj på tilbud hvis jeg spotter noget. 

Jeg har derimod en veninde der kun mener at børn skal have legetøj til jul og fødselsdag, det andet er forkæleri. 

Hvad er jeres mening, og hvor ofte køber i nyt legetøj til jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Jeg er anonym fordi jeg har familie der ikke deler samme holdninger for mig, og tit kommer med en dum bemærkning når jeg har lavet et indlæg herinde. 

Mit spørgsmål til jer er: hvor ofte får jeres børn nyt legetøj? Er det kun fødselsdage og jul, eller køber i dyre ting når i føler for det? 

Herhjemme får børnene altid en ting den første i måneden, og til børnepenge får de en valgfri ting i toysrus. Samt at jeg tit køber legetøj på tilbud hvis jeg spotter noget. 

Jeg har derimod en veninde der kun mener at børn skal have legetøj til jul og fødselsdag, det andet er forkæleri. 

Nu er vores kun to år, men ind til videre har han fået til jul, fødselsdag, og en sjælden gang i mellem hvis vi eller bedsterne synes det er noget han bare må have.
Men han kommer aldrig til at få fast en gang om måneden, eller fast når der kommer børne penge.
Han svømmer nok i legetøj, af det han får til jul og fødselsdag.

Når han bliver ældre, og der er noget han bare VIL have, så kan vi snakke om det, eller han kan bruge sine fødselsdags/spare penge.

Anmeld

8. april 2014

Mumto3

Gaver høre til jul og fødselsdag her i huset. Selvfølgelig kan de få lidt en gang i mellem, men det er meget sjældent, og så er det i kategorien: perler, fordi vi ikke har flere. Farveblyanter, fordi de er blevet så store at de kan holde på en blyant, men der er 5 mdr til jul/ fødselsdag.

der skal meget lidt til at gøre vores børn meget glade og taknemlige, netop fordi de " aldrig" får noget. Vi har penge nok, så det er en meget bevidst strategi fra vores side. 

Anmeld

8. april 2014

B&J

Vores er 4 og han får nok lidt for tit og lidt for meget da han både får af os mine søskende og sin bedste Ja han har for meget men vi skære meget ned for han har så meget

Anmeld

8. april 2014

SandraXOXO

Prøver at holde det til jul og fødselsdag. Men selvfølgelig får de også udover der. Men jeg vil feks hellere ta dem med i zoo end købe dem legetøj hver måned.

Anmeld

8. april 2014

Valle81

De får til jul mg fødselsdag og daske en lille ting hver 2. -3. måned:-)

De får ikke oftere, da det oftest alligevel bare ender i en kurv på værelset, og det gider jeg ikke betale for:-)

Anmeld

8. april 2014

Kløver

Jeg køber en gang imellem en lille ting hvis jeg synes de skal have et eller andet, men ikke så ofte, ellers får de til jul og fødselsdag

Anmeld

8. april 2014

mor88

Anonym skriver:

Det lyder i mine øre meget voldsomt, at få legetøj så ofte. Det vil jo fjerne lidt af glæden ved at få gaver vil jeg tro. Nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, men vores får langtfra en gang om måneden. Der har hun simpelten ikke behov for i en alder af 2,5 år. Hun har en masse legetøj, så der bliver næsten ikke købt noget. Sidste gang hun fik legetøj var til jul, og det har hun meget glæde af endnu.

Hvorfor synes du det er vigtigt at de får noget legetøj/en gave så ofte? Og gør de noget derhjemme for at tjene til legetøjet? F.eks. Hjælpe med at tømme opvasken, rydde værelset, hjælpe med vasketøjet osv.? Det gør vores nemlig, men det er ikke sådan at hun får noget for det. Det er bare en del af at være familie, og hun synes det er sjovt jeg er bange for at dine børn vil komme til at være forkælede, og tænker hvad så når der er fødselsdag? Eller jul? Hvor store er gaverne så?

Anmeld

8. april 2014

L&V

Det får de til jul, fødselsdage og andre begivenhed. De har mere end rigeligt og syntes hurtigt det ka ta overhånd.

Må jeg spørge hvorfor dine børn ska ha legetøj så ofte?

Anmeld

8. april 2014

Louise H.

Isabella på 2 år får til jul og fødselsdag. En gang imellem kan der godt ryge en lille ting til 30 kr ned i kurven. Men det er meget sjældent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.