FruStolpe skriver:
Altså, jeg tænker bare. Hvad ville de gøre hvis du kom ind på fødegangen i Nykøbing - afvise dig og sige "vi vil ikke hjælpe dig" ??
Som min veninde fik at vide da hun også skulle køre 60 minutter, og forbi nærmeste sygehus.
Selvfølgelig bliver man ikke afvist hvis man kommer.
Så find ro i at hvis du ikke kan overskue den lange tur, så har du kun 10 minutter til nærmeste sygehus. Det skal nok gå 
Lidt ala min historie, hvor Holbæk ikke måtte afvise mig, selvom de gjorde det i 1. forsøg 
Jeg havde 1 times kørsel til Rigshospitalet, hvor jeg skulle føde lillebror, men han ville ud før. Vi har ikke bil, så vi skulle med det offentlige 
Heldigvis begyndte veerne om natten, så vi fik fat i vores overbo som kørte mig til det nærmeste sygehus (5 min væk). De skulle så arrangere at jeg kom med en ambulance til Rigshospitalet, men jeg var for langt i fødslen til at de turde sende mig afsted 
Den morgensure jordemoder måtte bide i det sure æble og beholde mig 
Jeg havde igennem hele graviditeten fået at vide, at jeg ville blive hentet i en ambulance fra Rigshospitalet, hvis jeg skulle få veer inden jeg skulle sættes i gang (der var ingen chance for at jeg ville få veer før tid, øhh ja)... Jep, der sprang jeg lige gennemsnittet for den afdeling 
Min kæreste ringede først til Rigshospitalet som afviste mig, da jeg skulle på Holbæk og tjekkes først. Holbæk, de afviste mig også, men lige så snart de fik navnet på min fødselslæge på Rigshospitalet måtte jeg komme 
Til TS - går det for hurtigt, så sørg for at komme afsted til det nærmeste sygehus til tjek. Det skal nok gå