Veer under transport?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2014

Lene Unik

Vi havde ikke bil da børnene var små, og havde i stedet Falck-abonnement. Ved 2 af børnene blev jeg indlagt et stykke tid før fødslen, og en gang ringede vi efter Falck. Der kom så en ambulance, så det var behagelig transport, selvom veerne selvfølgelig stoppede på vej til sygehuset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

Ciss

Jeg har en veninde som også havde 50 min til sygehuset, da hun skulle have den første. Hun har fortalt, at hun okkuperede hele bagsædet, ignorede alt, som hed sikkerhedsseler, og desperat forsøgte at indtage den stilling som lige der og da føltes bedst. Det er jo ikke helt smart at gøre det på den måde, men hun havde kraftig bækkenløsning i tillæg og klarede bare slet ikke at sidde normalt i bilen.

Anmeld

6. april 2014

Fuglemor

Bertris skriver:

Hvordan håndtere man veer i en bil i en hel time? 

Har fået at vide jeg skal føde i Næstved i stedet for Nykøbing F. Så jeg har 60 min i bil i stedet for 10 min
Synes turen ud på sygehuset gik stærkt nok første gang da vi skulle til Nykøbing.
- er godt nok kun 14 uger henne men den tanke opsluger mig helt vildt, frygter sådan der går noget galt på vejen! 
Eller at jeg ikke når der op

Vi havde en time. Men min mand kørte noget stærkere end han måtte fordi veer var så slemme. Jeg gjorde det at jeg strakte mig fuldstændig ud hver gang veer kom. Så benene stod imod i bunden af bilen. Men føj det gjorde ondt og især da vi skulle over en masse bump. Og ikke nok med det skulle jeg gå et stykke for at komme på føde gangen. Det var nok det værste

Anmeld

6. april 2014

Clisolka

FruStolpe skriver:

Altså, jeg tænker bare. Hvad ville de gøre hvis du kom ind på fødegangen i Nykøbing - afvise dig og sige "vi vil ikke hjælpe dig" ??

Som min veninde fik at vide da hun også skulle køre 60 minutter, og forbi nærmeste sygehus.

Selvfølgelig bliver man ikke afvist hvis man kommer.

Så find ro i at hvis du ikke kan overskue den lange tur, så har du kun 10 minutter til nærmeste sygehus. Det skal nok gå

Lidt ala min historie, hvor Holbæk ikke måtte afvise mig, selvom de gjorde det i 1. forsøg 

Jeg havde 1 times kørsel til Rigshospitalet, hvor jeg skulle føde lillebror, men han ville ud før. Vi har ikke bil, så vi skulle med det offentlige  Heldigvis begyndte veerne om natten, så vi fik fat i vores overbo som kørte mig til det nærmeste sygehus (5 min væk). De skulle så arrangere at jeg kom med en ambulance til Rigshospitalet, men jeg var for langt i fødslen til at de turde sende mig afsted  Den morgensure jordemoder måtte bide i det sure æble og beholde mig 

Jeg havde igennem hele graviditeten fået at vide, at jeg ville blive hentet i en ambulance fra Rigshospitalet, hvis jeg skulle få veer inden jeg skulle sættes i gang (der var ingen chance for at jeg ville få veer før tid, øhh ja)... Jep, der sprang jeg lige gennemsnittet for den afdeling 

Min kæreste ringede først til Rigshospitalet som afviste mig, da jeg skulle på Holbæk og tjekkes først. Holbæk, de afviste mig også, men lige så snart de fik navnet på min fødselslæge på Rigshospitalet måtte jeg komme 

Til TS - går det for hurtigt, så sørg for at komme afsted til det nærmeste sygehus til tjek. Det skal nok gå 

Anmeld

6. april 2014

SandraXOXO

Jeg ville hvis jeg var dig ha en ekstra taske med 'in case jeg føder i bilen på vej til sygehuset' ting. Min veninde fødte i bilen, 30 min efter første ve med barn nr to. De ankom til fg med baby pakket ind i en Adidastrøje. Ikke optimalt. Men det forløb uden problemer vil jeg lige tilføje. Men 60 min er en lang tur! Har du spurgt om du må skifte? Er det ikke det frit sygehusvalg betyder?

Anmeld

6. april 2014

Bertris

SandraXOXO skriver:

Jeg ville hvis jeg var dig ha en ekstra taske med 'in case jeg føder i bilen på vej til sygehuset' ting. Min veninde fødte i bilen, 30 min efter første ve med barn nr to. De ankom til fg med baby pakket ind i en Adidastrøje. Ikke optimalt. Men det forløb uden problemer vil jeg lige tilføje. Men 60 min er en lang tur! Har du spurgt om du må skifte? Er det ikke det frit sygehusvalg betyder?

Det med den ekstra taske var en god idé!

skal i Næstved pga svær overvægt

Anmeld

6. april 2014

cecilie1984

Bertris skriver:

Hvordan håndtere man veer i en bil i en hel time? 

Har fået at vide jeg skal føde i Næstved i stedet for Nykøbing F. Så jeg har 60 min i bil i stedet for 10 min
Synes turen ud på sygehuset gik stærkt nok første gang da vi skulle til Nykøbing.
- er godt nok kun 14 uger henne men den tanke opsluger mig helt vildt, frygter sådan der går noget galt på vejen! 
Eller at jeg ikke når der op

jeg sad med veer på vej hjem fra sygehuset som ligger 20-30 min fra vores hjem.

Men jeg var lige kommet hjem fra sygehuset med beskeden om mine veer ik var kraftige nok. Men det var de. Nåede lige at komme hjem så måtte min mand ringe efter en ambulance hvor jeg fødte 12 min senere.

Men jeg havde lidt svært ved at sidde ned i bilen på vej hjem fra sygehuset da jeg følte hovedet var på vej ud.

Kan du ikke føde tættere på eller overveje en hjemme fødsel.

Anmeld

6. april 2014

Loan

Hvis jeg er uheldig skal jeg selv køre turen på 20-25 min til Kolding sygehus til sommer, men hvis veerne ikke er værre end ved nr 1 er jeg ikke spor bekymret for det.

Min bekymring er derimod om jeg når at få afsat min søn og komme derind inden jeg har født hehe da det nok er mig som skal ud med ham og så selv på sygehuset på formentligt meget kort tid.

Anmeld

6. april 2014

A&F

Årh de bekymringer har jeg også . Jeg har en tur på ca 30-35 min til Roskilde sygehus alt afhængig af trafikken . Første gang nåede jeg lige at ankomme på Roskilde sygehus, hvor jeg var 10 cm åben og klar til at føde. I starten ville de ikke se mig, fordi jeg var førstegangsfødende. Jeg var seriøst tæt på at føde på toilettet, hvor min mand efter tredje gang ringede og sagde, at vi er på vej. Fra vandet gik og til jeg fødte tog det 4 timer og 28 min. Boede heldigvis 5 min derfra med bil dengang. Men anyway , er så bange for at jeg slet ikke når det og føder i bilen. Har overvejet hjemmefødsel , men min mand er ikke tryg ved ideen. Så satser på, at så snart vandet går, eller jeg begynder at mærke veer, så kører vi med det samme. Vi har jo også en datter, der skal passes hos min søster på vejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.