Veer under transport?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.044 visninger
28 svar
2 synes godt om
5. april 2014

Bertris

Hvordan håndtere man veer i en bil i en hel time? 

Har fået at vide jeg skal føde i Næstved i stedet for Nykøbing F. Så jeg har 60 min i bil i stedet for 10 min
Synes turen ud på sygehuset gik stærkt nok første gang da vi skulle til Nykøbing.
- er godt nok kun 14 uger henne men den tanke opsluger mig helt vildt, frygter sådan der går noget galt på vejen! 
Eller at jeg ikke når der op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

LinLin

Det frygter jeg også sidst havde vi 10 min til Skejby og det var forfærdeligt med veer hvert 3-5. Min!
Vi er siden flytte så jeg skal stadig til Skejby men nu er der 30 min!

Jeg sad uden sele på forsædet så jeg kunne bevæge mig men denne gang skal vi via motorvejen så jeg ved sgu ikke lige om det er så smart

Måske man bare skulle føde hjemme

Anmeld

5. april 2014

FruStolpe

Er der en særlig årsag til at du skal til Næstved for at føde ??

Anmeld

5. april 2014

Bertris

LinLin skriver:

Det frygter jeg også sidst havde vi 10 min til Skejby og det var forfærdeligt med veer hvert 3-5. Min!
Vi er siden flytte så jeg skal stadig til Skejby men nu er der 30 min!

Jeg sad uden sele på forsædet så jeg kunne bevæge mig men denne gang skal vi via motorvejen så jeg ved sgu ikke lige om det er så smart

Måske man bare skulle føde hjemme

jeg tænker lidt at hvis jeg føler ungen er ude inden for 5 min (overdrivelse fremmer forståelse) så tager vi den tætteste fg!

Anmeld

5. april 2014

Bertris

FruStolpe skriver:

Er der en særlig årsag til at du skal til Næstved for at føde ??

bmi på 40
den var lige under 40 sidst

Anmeld

5. april 2014

LinLin

Bertris skriver:

jeg tænker lidt at hvis jeg føler ungen er ude inden for 5 min (overdrivelse fremmer forståelse) så tager vi den tætteste fg!

Jeg har ikke noget tættere på er så også nervøs for hvor hurtigt det går i det hele taget, om jeg er alene med børnene, om min mand når hjem osv...

Anmeld

5. april 2014

FruStolpe

Bertris skriver:

bmi på 40
den var lige under 40 sidst

Altså, jeg tænker bare. Hvad ville de gøre hvis du kom ind på fødegangen i Nykøbing - afvise dig og sige "vi vil ikke hjælpe dig" ??

Som min veninde fik at vide da hun også skulle køre 60 minutter, og forbi nærmeste sygehus.

Selvfølgelig bliver man ikke afvist hvis man kommer.

Så find ro i at hvis du ikke kan overskue den lange tur, så har du kun 10 minutter til nærmeste sygehus. Det skal nok gå

Anmeld

5. april 2014

Pcokate

Bertris skriver:

Hvordan håndtere man veer i en bil i en hel time? 

Har fået at vide jeg skal føde i Næstved i stedet for Nykøbing F. Så jeg har 60 min i bil i stedet for 10 min
Synes turen ud på sygehuset gik stærkt nok første gang da vi skulle til Nykøbing.
- er godt nok kun 14 uger henne men den tanke opsluger mig helt vildt, frygter sådan der går noget galt på vejen! 
Eller at jeg ikke når der op

Det gør naller i bilen -især hvis du ikke arbejder med veerne men istedet imod ved fx at spænde i hele kroppen og holde vejret (Taler af erfaring). 

Resten tror jeg ikke du skal bekymre dig om. Ring til fg ved vandet går/veerne er regelmæssige eller hyppige. Så skal i nok blive vejledt

Anmeld

5. april 2014

JH12

Man ringer bare til fødegangen i god tid fortæller hvordan det står til med veerne og hvor langtid man har til sygehuset.

Jeg bor et sted hvor der er min. 45 minutter til nærmest sygehus . Og det gik helt fint.

Hvis man ved man er hurtig føder siger man bare det

Anmeld

5. april 2014

Newsence

Jeg fik veer 1,5 time fra sygehuset midt på motorvejen på vej hjem fra en fest og det var endda over 1 måned for tidligt. Sad med sele og vred mig så meget jeg kunne. Overvejede at sætte mig på bagsædet men ville hellere hurtigt afsted end stoppe op. På en eller anden måde så klarer man det hvis ellers baby bliver derinde ellers må man jo ind til siden og ambulance

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.