Veer under transport?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2014

E.J.mor.

Bertris skriver:

Hvordan håndtere man veer i en bil i en hel time? 

Har fået at vide jeg skal føde i Næstved i stedet for Nykøbing F. Så jeg har 60 min i bil i stedet for 10 min
Synes turen ud på sygehuset gik stærkt nok første gang da vi skulle til Nykøbing.
- er godt nok kun 14 uger henne men den tanke opsluger mig helt vildt, frygter sådan der går noget galt på vejen! 
Eller at jeg ikke når der op

Hej

jeg har samme bekymring som dig, jeg skal føde på Næstved og det kan ske når somhelst nu, og vi har 50 min i bil derhen, plus et barn der skal afsættes til pasning inden vi kan kører.

og i min sidste graviditet fødte jeg på Roskilde og jeg fik hurtigt veer og nåede kun li på sygehuset inden de kom, og det var på kun 30 min.

fra vandet gik til jeg fødte gik der 5 timer.

så denne gang er jeg godt nok bekymret fordi vi har så langt nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

E.J.mor.

Bertris skriver:

Har fået at vide jeg skal føde i Næstved i stedet for Nykøbing F. Så jeg har 60 min i bil i stedet for 10 min
Synes turen ud på sygehuset gik stærkt nok første gang da vi skulle til Nykøbing.
- er godt nok kun 14 uger henne men den tanke opsluger mig helt vildt, frygter sådan der går noget galt på vejen! 

snakket med min jordmor om det for et par dage siden, og hun sagde at hvis jeg føler der er noget virkelig galt eller barnet kommer hurtigere så får jeg en ambulance.

Anmeld

5. april 2014

Lenats31

Bertris skriver:

Hvorfor Næstved?

Er fødegangen i Nyk. F. nedlagt?

Ring til fødegangen i god tid - dvs mens der stadig er 5-7 min. mellem veerne. De vil spørge dig hvor langt væk du bor.

Jeg vil tro at når der er 5-7 min imellem så vil de bede dig komme, nu da du har 1 times kørsel dertil.

Har du født før og det gik stærkt ville jeg nok ringe endnu tidligere og fortælle dem om forløbet sidste gang. Så har de en ide om hvor stærkt det vil gå 2. gang.

Anmeld

5. april 2014

Lenats31

Nåh ja, en BMI på 40,

Ring når veerne niver lidt og er vedvarende, for så er der noget i gærde. Så guider de dig igennem. De burde have dine papirer, hvis ikke, så oplys dem.

Anmeld

5. april 2014

2babygirls

Bertris skriver:

Man trækker vejret dyyyyyybt og puster ud
Jeg kørte med 1 minut veer og et minuts pause ud og hentede min datter, hjem med hende og så ud til min mands arbejde og hente ham for at han tog over og vi kørte mod sygehuset.. Så den kan lade sig gøre, både som passager og som fører... Anbefaler dog ikke at kører

Anmeld

5. april 2014

Bertris

2babygirls skriver:

Man trækker vejret dyyyyyybt og puster ud
Jeg kørte med 1 minut veer og et minuts pause ud og hentede min datter, hjem med hende og så ud til min mands arbejde og hente ham for at han tog over og vi kørte mod sygehuset.. Så den kan lade sig gøre, både som passager og som fører... Anbefaler dog ikke at kører

Så jeg må væbne mig med tålmodighed og god vejrtrækning

- Har ikke kørekort endnu så jeg skal ikke køre uanset hvad Men tror jeg heller ikke jeg ville turde med veer

Anmeld

5. april 2014

2babygirls

Bertris skriver:

Så jeg må væbne mig med tålmodighed og god vejrtrækning

- Har ikke kørekort endnu så jeg skal ikke køre uanset hvad Men tror jeg heller ikke jeg ville turde med veer

Jeg var så naiv at jeg ikke fattede at jeg havde så voldsomme veer tog heller intet med på sygehuset for skulle først føde om mindst 12 timer

Anmeld

5. april 2014

Bertris

2babygirls skriver:

Jeg var så naiv at jeg ikke fattede at jeg havde så voldsomme veer tog heller intet med på sygehuset for skulle først føde om mindst 12 timer

første gang var jeg på sygehuset ca 12 timer inden, men vi havde også nogle komplikationer, også var det midt om natten og vi havde ikke selv bil

- Nok også mest bange for der går noget galt og de er nød til at lave AKS, hvilket de var tæt på sidst også.

Anmeld

5. april 2014

Sahara82

Bertris skriver:

Skulle godt nok ikke køre en hel time, men 35 minutter. Synes faktisk ikke det var så slemt igen. Havde forventet det værre. Koncentrerede mig bare om at trække vejret, og under en ve kunne jeg sagtens placere mig så det var rimeligt ok at sidde ned. Og mit barn lå meget lavt i bækkenet, og selvom han gjorde det havde jeg ikke følelsen af at det var ubehageligt at sidde ned. Så for mit vedkommende overlevede jeg fint

Anmeld

5. april 2014

2babygirls

Bertris skriver:

første gang var jeg på sygehuset ca 12 timer inden, men vi havde også nogle komplikationer, også var det midt om natten og vi havde ikke selv bil

- Nok også mest bange for der går noget galt og de er nød til at lave AKS, hvilket de var tæt på sidst også.

Første gang tog vi også på sygehuset 12 timer inden jeg fødte, var 3 cm åben da vi ankom... Her anden gang hvor jeg var mega blank var jeg 10 cm da jeg kommer ind på fødestuen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.