Tja, for nogle spreder smerten sig til F.eks land og balder og hos nogle er den måske kun koncentreret foran
mine har altid kun siddet for på maven. Føles som en rullende mildere smerte der over få sekunder rullede hen over maven og for hver cm blev kraftigere og kraftigere. Fik selv af vide jeg skulle forestille mig den værste mens smerte jeg havde oplevet og så gange den op med 50 eller mere og den gik rullende væk igen efter ca 45-60 sek primært.
de gode veer tager pusten fra en som regel. Så man enten krummer sig sammen, eller går rundt eller hænger over en vindueskarm, stol, bord eller lign. Hjemme brugte jeg bordet, men på FG stod jeg ved vindueskarmen og kiggede ud på livet udenfor....meget mærkelig oplevelse at stå med føler og være ved at føde sit barn mens verden udenfor går videre for alle andre der kærer vil, cykler og går ture
specielt under sidste fødsel gik det op for mig hvor vigtig den korrekte vejrtrækning betyder. Den betyder alt. Under fødsel nr et der endte i AKS fik jeg aldrig styr på den...troede jeg havde, men kan godt se det ikke var tilfældet
anden gang gik det bedre, men stadig ikke helt godt.
Tredie gang havde jeg som med de andre, gået til graviditetsgymnastik, men hun var genial denne lærer. Hun fokuserede SÅ meget på den korrekte teknik, at vi følte efter og lærte den. Og min sidste fødsel var vemæssigt en hel anden oplevelse fordi jeg lærte at styre smerterne og arbejde med dem i stedet for. Hun sagde jeg skulle forestille mig at jeg ved hver ve skubbede en stor sten op af en bakke. At jeg skulle fokusere på at hjælpe stenen op til toppen for derefter at se den trille ned selv. At jeg skulle øve mig i at bruge så få, men gode dybe vejrtrækninger pr minut. Kom ned på 3 tror jeg
men kun under veerne da man ellers ikke har godt af det
i øvrigt stod jeg op så længe jeg kunne for at bruge tyngdekraften, de andre gange lå jeg kun ned stort set, så tænker det hjalp mig.
Anmeld