Hej allesammen.
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning til dette.
Jeg er en kvinde på 23 år og jeg har været sammen med min dejlige kæreste på 22 år i 5 1/2 år nu. Vi har det rigtig godt sammen og har boet sammen i 2 1/2 år. Vi er begge igang med udannelse indenfor butiksverden og bliver begge udlært til sommer. Vi er begge to meget modne af vores alder og går meget sjældent i byen, da det ikke længere siger os noget.
Vi har de sidste 4-5 måneder snakket om, at vi godt snart kunne tænke os at blive forældre. Dette er specielt kommet efter jeg er blevet opereret for celleforandringer i livmoderhalsen og jeg er bange for at det kommer tilbage.
Vi er efterhånden kommet dertil, at jeg skal til at smide p-pillerne, hvis det skal være nu.
Min kæreste er fast besluttet på, at han gerne vil have børn nu, og han er 100% klar til at blive far, men jeg er stadig i tvivl. Ikke fordi jeg er bange for om jeg/vi er klar til at blive forældre, men er i tvivl om timeningen er god og er bange for andres reaktion på, at vi skal have børn i vores ander og om de synes vi er for unge og uerfarne.
Derudover vil jeg også gerne starte på en ny 3 årig uddannelse, da jeg ved, at vi ikke begge to kan arbejde indenfor butiksverden, når vi har små børn (og jeg har heller ikke lyst til at arbejde indenfor butiksverden resten af mit liv). Mit problem er bare, at jeg ikke har lyst til at vente yderligere 3-4 år endnu før vi får børn og jeg ved heller ikke engang, om det ville være det mest praktiske for os.
Er meget forvirret.
Hvad synes I?
Er vi for unge?
Burde vi vente til jeg har den uddannelse jeg gerne vil have?
Burde jeg være ligeglad med andres reaktioner på, at vi gerne vil have børn nu?
På forhånd mange tak.
Anmeld