Nej, hvis I begge er klar til at tage ansvaret, som følger med et barn, er I ikke for unge i mine øjne.
Når det gælder uddannelse, er det lidt vanskeligt. Selv fulgte jeg rådene om for alt i verden ikke at tænke på at få børn, før jeg var færdiguddannet. Nu har jeg to, og ville gerne have haft en tredje, men toget er kørt for min del pga alder. Så jeg er ikke så stanhaftig tilhænger af at vente for enhver pris, som jeg var før.
Det perfekte tidspunkt findes ikke, for livet er ikke så A4, at alt går på skinner. På et eller andet tidspunkt må man bestemme sig for, at nu føles det rigtigt, og problemerne kan vi klare at løse, og så gøre det. Jeg kan ikke vurdere, hvad slags uddannelse, du har lyst til at tage, og hvordan den så bliver at kombinere med familieliv osv. Prøv at finde du af så meget du kan omkring det praktiske (arbejdsmængde i studiet, dagsrytme mens du studerer, økonomi osv), og hvis det ikke skræmmer dig/jer, så vil jeg sige, at det lyder som et ok tidspunkt for jer at få barn på. Hvis du skal studere videre, vil jeg dog nok anbefale, at din kæreste har fundet sig en job, før I smider pillerne, så i har en økonomisk forudsigbarhed og en lidt mere solid base at bygge på.
Lykke til med det hele.
Anmeld