Er allerede bange for fødslen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2014

Frk. Petersen

HFB skriver:

Jeg er kun 8+2 henne i dag, men jeg er allerede begyndt at være meget angst for fødslen. 
Jeg har mareridt om natten og jeg tænker på det on and off hele dagen.. Det er jeg bare så træt og ked af. 

Jeg sagde også i starten at jeg ville have KS.. Men seriøst - kom igennem din frygt, for en normal fødsel er vejen frem - set på efterfølgende.. Du må jo ingenting efter du har fået KS, plus at du heler hurtigere ved normal fødsel.. oveni det får du ikke et stort grimt ar.. Ingen kan jo forudsige om det bliver akut KS, og det skal man da selvfølgelig forberede sig på.. Men jeg syntes du skal kæmpe med din frygt i stedet .. og se evt en masse videoer af kvinder der føder "one born every minut" kan du finde på youtube...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2014

Vilgerneværegravid

Jeg har også altid været bange for at føde, men har næsten lige født mit første barn helt naturligt. Det var en rigtig god oplevelse. Jeg var ikke bange eller utryg på noget tidspunkt. Jeg var omgivet af professionelle mennesker, der gav mig masser af støtte og omsorg. Jeg overgav mig 100% til deres intruksor og selv om det tog rigtig mange timer og jeg skulle syes bagefter (det gjorde ikke ondt, så det skal du ikke være bange for), var det den bedste oplevelse nogensinde - jeg følte mig som den sejeste kvinde i verden bagefter! Husk på, at der er så mange søde og professionelle mennesker omkring dig, der hjælper dig igennem det hele. Jeg synes det er synd du skal bruge din graviditet på at bekymre dig. Ja, det kan mærkes og det gør ondt, men man kommer igennem det og det er faktisk en oplevelse jeg tænker tilbage på med stor glæde og kærlighed. Jeg er sikker på du også kommer at klare det rigtig flot:-)

Anmeld

30. marts 2014

Tulle28

Jeg kan kun anbefale dig at prøve at kigge på www.smertefrifoedsel.dk

Anmeld

31. marts 2014

san

Nu har jeg ikke læst hele debatten men hvad er det der gør dig bange, kan du forklare det? 

Anmeld

1. april 2014

*Mor Til Albert*

san skriver:

Nu har jeg ikke læst hele debatten men hvad er det der gør dig bange, kan du forklare det? 

Jeg er bange for smerten. At det gør så ondt, at jeg ikke kan være nogen steder.. At jeg måske besvimer pga. smerterne osv.. Jeg tænker meget negativt omkring det lige nu. Jeg er en person der skal roses rigtig meget når jeg gør et hårdt stykke arbejde, og jeg er bange for at jeg får en sur og tvær gammel jordemoder til min fødsel, der skælder mig ud osv. Ved slet ikke, hvor de tanker kommer fra?

Anmeld

1. april 2014

san

HFB skriver:

Jeg er bange for smerten. At det gør så ondt, at jeg ikke kan være nogen steder.. At jeg måske besvimer pga. smerterne osv.. Jeg tænker meget negativt omkring det lige nu. Jeg er en person der skal roses rigtig meget når jeg gør et hårdt stykke arbejde, og jeg er bange for at jeg får en sur og tvær gammel jordemoder til min fødsel, der skælder mig ud osv. Ved slet ikke, hvor de tanker kommer fra?

Altså jeg tænker sådan her hvis det gør så ondt at jeg ikke kan være nogen steder må jeg få bedøvelse, så det kan tage de smerter jeg end må få... Jeg er helt sikker på du får en god JM, der nok skal være der for dig.. selvf skal det nok gå for dig det er okay at være utryk ved det hele, man har jo ikke prøvet det før.. Og prøv at tænk på, hvad der er for en lille vidunder der komme ud til dig... Er sikker på det nok skal gå for dig  

Anmeld

1. april 2014

*Mor Til Albert*

san skriver:

Altså jeg tænker sådan her hvis det gør så ondt at jeg ikke kan være nogen steder må jeg få bedøvelse, så det kan tage de smerter jeg end må få... Jeg er helt sikker på du får en god JM, der nok skal være der for dig.. selvf skal det nok gå for dig det er okay at være utryk ved det hele, man har jo ikke prøvet det før.. Og prøv at tænk på, hvad der er for en lille vidunder der komme ud til dig... Er sikker på det nok skal gå for dig  

Mange tak...  Og som andre også har skrevet herinde, så er der jo mange milliarder kvinder der har født før mig. *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.