Er allerede bange for fødslen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2014

Snoopy77

Bed din læge om at få en specialjordemoder. Du KAN godt selv bestemme om du vil have KS, der er frit valg i Danmark. Du skal muligvis kæmpe lidt for det men du skal bare holde på hvad DU vil, og ikke hvad andre synes. Jeg var selv bange og bad om KS, ingen problemer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2014

M&J87

Jeg var også meget bange i starte, men jo længere jeg kom hen, så begyndte jeg at glæde mig. :-)

og det var sååå fedt at føde, på trods af et forløb på 46 timer!

Anmeld

30. marts 2014

Lullaby

Jeg var da også bange 1. gang men er du vimmer et adrenalinsus når man får baby op på maven. Hvor er du sej siger man til sig selv. Og ja det gør sgu ondt men for pokker hvor er det fedt. Gør det gerne en 4. gang hvis manden kan overtales. 

Anmeld

30. marts 2014

Lullaby

Snoopy77 skriver:

Bed din læge om at få en specialjordemoder. Du KAN godt selv bestemme om du vil have KS, der er frit valg i Danmark. Du skal muligvis kæmpe lidt for det men du skal bare holde på hvad DU vil, og ikke hvad andre synes. Jeg var selv bange og bad om KS, ingen problemer. 

Men skal man ikke først forsøge at få snakket om sine bekymringer for at føde og evt. få hjælp til det istedet for bare at sige "Jeg VIL"?

Anmeld

30. marts 2014

BinaMor

Stolt Mor skriver:

Av tænker du ikke på om det vil gøre ondt igen...??

jeg ved ikke hvordan det er at føde, i stede for at føde fik jeg akut kejsersnit.. men jeg tror ikke jeg vil gøre anden gang

jo. og anden gang da fødslen gik igang tænkte jeg også "oi, tænk jeg gør dette igen" (hun er iøvrigt født hjemme. netop fordi jeg er bange for den "klassiske" fødsel) men jeg er mere bange for komplikationer ved kejsersnit (som jo er farligere end alm fødsel samt jeg tænker at bagefter er det vel hårdere med kejsersnit pga såret i maven? løft osv. nok nok hvis man er mor/har travl i forvejen.

og så det der med efter fødslen at man er udtømt for kræfter, en krop har følt så meget at man nu er følelsesløs. ihvertfal de minutter efter. og så bare det der lettelse/befrielse blandet med den totale kærlighed.

Anmeld

30. marts 2014

Snoopy77

Lullaby skriver:

Men skal man ikke først forsøge at få snakket om sine bekymringer for at føde og evt. få hjælp til det istedet for bare at sige "Jeg VIL"?

Ja da. Men hvis man ikke synes man kan få vendt tankerne, er det en mulighed. 

Anmeld

30. marts 2014

**Ønskebabyen

HFB skriver:

Jeg går med tanken om, at jeg går i panik. Græder, skriger, råber osv. Mit ønske er dog, at jeg kan koncentrere mig om veerne og være i smerten. Sådan helt i balance!
Jeg ved godt, at mange milliarder kvinder har gjort det før mig, men jeg har en idé om, at noget går helt galt og at der ikke er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er i forvejen angst for smerte, så det skal nok blive festligt.
Tankerne flyver også rundt i hovedet, om mit bækken er for smalt (det har en læge sagt til mig engang, at hun syntes det var), at mit barn dør, at jeg skal ligge 43 timer i voldsomme smerter osv osv.......

Det var da nogle voldsomme tanker at gå rundt med! Jeg synes du skal tage en god snak med din jordemoder når du skal til første konsultation, for det er da ikke rart at gå med sådanne tanker, og så er de næste 32 uger (+/-) lange! 

Stort kram fra en der glædede sig til fødslen, som endte med at tage 16 timer og 42 min. fra første ve, og som bagefter higer efter at opleve det igen - der er ikke noget større i livet for en kvinde, end at føde sit barn <3

Anmeld

30. marts 2014

Masig

HFB skriver:

Jeg er kun 8+2 henne i dag, men jeg er allerede begyndt at være meget angst for fødslen. 
Jeg har mareridt om natten og jeg tænker på det on and off hele dagen.. Det er jeg bare så træt og ked af. 

Jeg var panisk for fødslen helt fra starten, det fyldte virkelig meget, men da dagen så kom og fødslen gik igang blev jeg underligt nok helt roligt og afslappet og følte det som det mest naturlige og smukke i hele verden... Det gjorde pisse ondt, men var verdens bedste oplevelse 

Anmeld

30. marts 2014

modesty

HFB skriver:

Jeg går med tanken om, at jeg går i panik. Græder, skriger, råber osv. Mit ønske er dog, at jeg kan koncentrere mig om veerne og være i smerten. Sådan helt i balance!
Jeg ved godt, at mange milliarder kvinder har gjort det før mig, men jeg har en idé om, at noget går helt galt og at der ikke er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er i forvejen angst for smerte, så det skal nok blive festligt.
Tankerne flyver også rundt i hovedet, om mit bækken er for smalt (det har en læge sagt til mig engang, at hun syntes det var), at mit barn dør, at jeg skal ligge 43 timer i voldsomme smerter osv osv.......

Du går ikke i panik. 

Og hvis du ikke kan håndtere smerterne, kan du få en epidural-blokade.

Jeg vil som sagt virkelig anbefale dig et god, privat fødselsforberedelse. Man føler sig meget mere tryg når man ved en masse om emnet, om hvad ens muligheder er, hvordan man skal reagere i de forskellige situationer o.s.v.

Anmeld

30. marts 2014

Frk. Petersen

HFB skriver:

Jeg er kun 8+2 henne i dag, men jeg er allerede begyndt at være meget angst for fødslen. 
Jeg har mareridt om natten og jeg tænker på det on and off hele dagen.. Det er jeg bare så træt og ked af. 

Det gjorde jeg også! Var virkelig bange hele vejen igennem min graviditet! Snakkede med mange om det (hvilket jeg klart vil råde dig til at gøre også) Men bare rolig - ved det er svært lige nu at tænke på - men du når til et punkt hvor du bare gerne vil have det overstået.. Ingen tvivl om at det gør siiiindsygt ondt og det er en meget voldsom oplevelse! Men det er samtidig den bedste oplevelse i dit liv! Hvis jeg var dig ville jeg klart overveje mulighederne for bedøvelse - fik selv lagt epidural - du skal bare være opmærksom på at den ikke virker helt til slut når du får de rigtige presseveer og skal presse.. Det var der ingen der havde fortalt mig.. Forbered dig på det værste, så bliver du positivt overrasket - det gjorde jeg hvert fald.. Lige inden jeg fik lov at presse sagde jeg faktisk "Det er ikke så slemt som jeg troede." Det kan ikke beskrives hvad det er for en slags smerte.. Men jeg syntes faktisk ikke du skal være bange for fødslen, det værste kommer efterfølgende! Med efterveer og SKIDE ondt for neden.. Det glemmer man bare at fortælle og det blev jeg virkelig chorkeret over! For man tænker at alt der lyserøde skyer når man så kommer hjem, og det er det langt fra! Jeg vil samtidig råde dig til at anskaffe dig en stor blød pude du kan sidde på når du kommer hjem.. Mange STORE mormor trusser og stjæl en masse "voksenbleer" fra hospitaler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.