Jobsamtale mandag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
serinasmor skriver:

Krydser alt hvad krydses kan for at de skal vælge netop dig ... Hvordan gik samtalen ellers ? Var der god stemning? Hvad spurgte de om ? Er der noget du kan lære af til næste gang (hvis nu de vælger dig, vil der nok være en næste gang igen - bare om mange år . )

Mange tak

Det var et godt møde, god stemning faktisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

Wampires

de spurgte først til hvorfor lige i min alder at vælge en uddannelse og så om hvordan jeg havde det med de situationer jeg kunne komme i hvis de valgte mig...

og så spurgte jeg indtil det med arbejdstider da jeg står overfor ikke at have anden pasning end vuggestuen...

sønnen ville ikke kunne klare at være så mange timer hos en ny person eller hos en af veninderne med børn... og manden kan ikke have ham alene særlig længe ad gangen...

men der er fast at man har mindst 2 hele lørdage i hver måned... og det hedder fra åben til luk... ikke noget med at jeg kunne opgive ugentlig fridag i løbet af ugen og så slippe for lørdagsvagten...

Så tror de vælger en anden end mig denne gang men jeg fik følt efter inden i hvor mine grænser går med dette nye eventyr i retning af butik...

fik mærket efter hvor meget jeg er villig til at gå på kompromis med min familie for et jobs skyld og det er jo også vigtigt for det gør at jeg næste gang vil kunne komme med flere alternativer til den problemstilling og måske få dem til at indse værdien i en medarbejder der er villig til en arbejdsuge på 40 timer fremfor 37 for bare at slippe for weekendarbejde...

det er jo ikke fordi jeg skal ud og feste med veninderne eller fordi jeg ikke gider arbejde så mange timer...

jeg kan bare ikke arbejde weekend da jeg har en familie jeg er nødt til også at tage hensyn til...

ved udmærket godt at der er alenemødre der klarer weekendvagter selv med både følsomme og handikappede børn og fedt for dem... det er bare ikke en mulighed for mig sådan som mit liv ser ud lige nu...

Anmeld

31. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Først og fremmest så du super fin ud og fedt der var god stemning. 

Men da jeg selv har arbejdet i butik og kender flere der arbejder i butik, ved jeg at det er vildt svært at få arbejde hvis man ikke er indstillet på weekendvagter. Især nu hvor der er åbent stort set hver søndag osv. 

Så jeg tænker om du har overvejet om aflastning fx en dag hver anden weekend vil være noget for din familie? 

Anmeld

1. april 2014

Wampires

mor:) skriver:

Først og fremmest så du super fin ud og fedt der var god stemning. 

Men da jeg selv har arbejdet i butik og kender flere der arbejder i butik, ved jeg at det er vildt svært at få arbejde hvis man ikke er indstillet på weekendvagter. Især nu hvor der er åbent stort set hver søndag osv. 

Så jeg tænker om du har overvejet om aflastning fx en dag hver anden weekend vil være noget for din familie? 

Det korte svar ville være: har ikke noget familie der ville kunne gøre det...

Lidt uddybende:

Mine forældre er for gamle til at kunne klare sønnen en hel weekend og de bor så langt væk at de skulle klare det hele selv og jeg ville skulle undvære ham helt de dage da de bor langt væk med offentlig transport og det ville være for meget at tage turen til og fra dem efter og før arbejdstider...

Sønnen ville heller ikke kunne det...

han har meget brug for de faste rammer og at kunne komme hjem til sin egen seng og legetøj... og have weekend hvor han kan slappe af uden alt for mange mennesker omkring ham...

Manden ville slet ikke kunne undvære sønnen selvom han ikke rigtig kan hjælpe så meget til med ham... Han har dage hvor han kigger på mig med store hundeøjne og spørger om vi kunne hente sønnen tidligt for han savner ham også selvom han ikke kan være så meget med til alting...

Jeg har bare ikke netværket og ønsker heller ikke at tilsidesætte sønnens og mandens behov på den måde for bare at få et arbejde...

Jeg skal nok finde et sted hvor det er muligt at de ser det positive i ikke at skulle risikere at jeg drikker mig fuld eller på anden vis udebliver fordi jeg ikke gider lørdagsvagten og så i stedet have en fast medarbejder resten af ugen...

der er også stadig butikker der ikke har lørdag/søndagsåbent...

De er bare supersvære at komme ind hos da de ofte er meget tætte knyttede medarbejdere der ikke bare hyrer hvem som helst...

Jeg skal ikke i store supermarkeder... Kan jeg slet slet ikke løbe hurtigt nok til... eller tænke hurtigt nok til heller..

det er små special butikker der er mit mål og som jeg prøver at få foden indenfor...

Anmeld

1. april 2014

Loa

Wampires skriver:

Lidt uddybende:

Mine forældre er for gamle til at kunne klare sønnen en hel weekend og de bor så langt væk at de skulle klare det hele selv og jeg ville skulle undvære ham helt de dage da de bor langt væk med offentlig transport og det ville være for meget at tage turen til og fra dem efter og før arbejdstider...

han har meget brug for de faste rammer og at kunne komme hjem til sin egen seng og legetøj... og have weekend hvor han kan slappe af uden alt for mange mennesker omkring ham...

Manden ville slet ikke kunne undvære sønnen selvom han ikke rigtig kan hjælpe så meget til med ham... Han har dage hvor han kigger på mig med store hundeøjne og spørger om vi kunne hente sønnen tidligt for han savner ham også selvom han ikke kan være så meget med til alting...

Jeg har bare ikke netværket og ønsker heller ikke at tilsidesætte sønnens og mandens behov på den måde for bare at få et arbejde...

Jeg skal nok finde et sted hvor det er muligt at de ser det positive i ikke at skulle risikere at jeg drikker mig fuld eller på anden vis udebliver fordi jeg ikke gider lørdagsvagten og så i stedet have en fast medarbejder resten af ugen...

De er bare supersvære at komme ind hos da de ofte er meget tætte knyttede medarbejdere der ikke bare hyrer hvem som helst...

Jeg skal ikke i store supermarkeder... Kan jeg slet slet ikke løbe hurtigt nok til... eller tænke hurtigt nok til heller..

det er små special butikker der er mit mål og som jeg prøver at få foden indenfor...

Jeg håber virkelig for dig at du finder et sted....
Må jeg være så pågående at spørge hvorfor din mand ikke kan have jeres søn alene en lørdag eller søndag? Hvis det er for personligt lader du bare være at svare....
Tænker bare som en anden skriver at det kan være rigtig svært uden weekendarbejde....
Du har ikke overvejet andet end butik? Pædagogmedhjælper måske?

Anmeld

1. april 2014

Wampires skriver:

Lidt uddybende:

Min dreng er også en faste rutiner og rytmer dreng. Han kan have svært ved sæsonskift hvor han skal forstå at det f.eks. ikke længere er nødvendigt med huer og vanter. 

Men jeg tænker om det ikke vil være godt han kom i aflastning så han langsomt kunne føle sig tryg et andet sted end derhjemme. Min dreng har f.eks. en weekendseng og legetøj hos farmor/farfar som han klart betragter som sit. Han føler sig hjemme hos dem og jeg synes det er dejligt han har et så tæt forhold til sine bedsteforældre. Ikke fordi jeg siger Jeres dreng skal på weekend hos nogen, mem hvis jobbet afhænger af to lørdage om måneden så kunne man langsomt starte noget aflastning hvor han bare er der i løbet af dagen så kan dib kæreste hente en time før puttetid eller sådan. 

Nå det var bare lige nogle tanker. Det er helt okay hvis du ikke gider svare på den. 

Håber du snart finder et job der kan passe ind i jeres familieliv

Anmeld

1. april 2014

Wampires

Loa skriver:

Jeg håber virkelig for dig at du finder et sted....
Må jeg være så pågående at spørge hvorfor din mand ikke kan have jeres søn alene en lørdag eller søndag? Hvis det er for personligt lader du bare være at svare....
Tænker bare som en anden skriver at det kan være rigtig svært uden weekendarbejde....
Du har ikke overvejet andet end butik? Pædagogmedhjælper måske?

Er kun glad for du spørger fremfor at dømme uden at vide baggrunden

Manden har psykiske sygdomme som han er i udredning og behandling for som gør at han har dage hvor bare det at skulle ud af sengen kan virke totalt uoverskueligt...

Så jeg kan ikke bare satse på at han kan have ham i de timer om eftermiddagen for bare en time kan ændre det hele for ham...

Han er rigtig ked af at have det sådan og ville ønske han bare kunne glemme det eller trylle det væk...

Haha jeg ville aldrig holde larmen ud ved at være pædagog

Har rigeligt larm herhjemme med en søn, så bare tanken om 14 unger med krudt bag i går simpelthen ikke...

Jeg har meget lav stresstærskel (skal man ikke lige sige til en jobsamtale) og kender mig selv rigtig godt på det område efter at have været gået ned med flaget mere end en gang så jeg ved hvor mine grænser går

Butik er lige mit bedste bud hvis det ikke skal være kontor, og kontor er min hindring at jeg får knopper, tørrer ud og sprækker op og ned af arme og hænder når jeg har med meget papir at gøre...

Butik er kun fordi jeg har lavet det før at det bliver mit nummer to valg da jeg bedst kan sælge det til sagsbehandleren fremfor et eller andet helt nyt i en helt anden retning...

Anmeld

1. april 2014

Wampires

Min dreng er også en faste rutiner og rytmer dreng. Han kan have svært ved sæsonskift hvor han skal forstå at det f.eks. ikke længere er nødvendigt med huer og vanter. 

Men jeg tænker om det ikke vil være godt han kom i aflastning så han langsomt kunne føle sig tryg et andet sted end derhjemme. Min dreng har f.eks. en weekendseng og legetøj hos farmor/farfar som han klart betragter som sit. Han føler sig hjemme hos dem og jeg synes det er dejligt han har et så tæt forhold til sine bedsteforældre. Ikke fordi jeg siger Jeres dreng skal på weekend hos nogen, mem hvis jobbet afhænger af to lørdage om måneden så kunne man langsomt starte noget aflastning hvor han bare er der i løbet af dagen så kan dib kæreste hente en time før puttetid eller sådan. 

Nå det var bare lige nogle tanker. Det er helt okay hvis du ikke gider svare på den. 

Håber du snart finder et job der kan passe ind i jeres familieliv

det er helt ok og mange tak for dine input Håber også jeg finder en løsning hvor jeg ikke skal smide mig selv helt væk for at opfylde andres forventning til mig...

hvis det skal være aflastning så ville det ende med fremmede mennesker vi først skulle lære at kende og stole på...

Mine forældre bor omkring 1½ times bilkørsel fra os så kæresten vil ikke bare kunne hente sønnen selv og køre hjem igen, det er alt for lang en tur for ham bare den ene vej medmindre han kan sidde og slappe af mindst 2 timers tid førend han kører retur igen... og så længe kan han ikke være alene med min mor og far

og ellers har vi ikke nogen i omgangskredsen der bare kommer tæt på at kunne være en mulighed...

og med at det skulle være fremmede der passede sønnen duer bare ikke...

det er rigeligt svært bare at sende ham i VS de 4 dage om ugen han er det... Han holder fri om torsdagen hvor vi går til svømning da det ellers bliver for meget for ham...

Anmeld

1. april 2014

Wampires skriver:

det er helt ok og mange tak for dine input Håber også jeg finder en løsning hvor jeg ikke skal smide mig selv helt væk for at opfylde andres forventning til mig...

hvis det skal være aflastning så ville det ende med fremmede mennesker vi først skulle lære at kende og stole på...

Mine forældre bor omkring 1½ times bilkørsel fra os så kæresten vil ikke bare kunne hente sønnen selv og køre hjem igen, det er alt for lang en tur for ham bare den ene vej medmindre han kan sidde og slappe af mindst 2 timers tid førend han kører retur igen... og så længe kan han ikke være alene med min mor og far

og ellers har vi ikke nogen i omgangskredsen der bare kommer tæt på at kunne være en mulighed...

og med at det skulle være fremmede der passede sønnen duer bare ikke...

det er rigeligt svært bare at sende ham i VS de 4 dage om ugen han er det... Han holder fri om torsdagen hvor vi går til svømning da det ellers bliver for meget for ham...

Okay kan godt se det ikke er lige til

synes det er flot du kan holde til det. 

Har du egentlig overvejet om tandklinikassistent ville være noget for dig? Tænkte bare på det grundet det svar du gav Loa. Min veninde er lige blevet færdig med denne uddannelse....der er meget lidt skole, resten er lønnet praktik og er man over 25år er lønnen relativ høj. Ifølge min veninde er der tid til afslapning flere gange om dagen(bare ift. din lave stresstærskel) og de fleste har ikke weekendåbent. 

Anmeld

2. april 2014

Wampires

Okay kan godt se det ikke er lige til

synes det er flot du kan holde til det. 

Har du egentlig overvejet om tandklinikassistent ville være noget for dig? Tænkte bare på det grundet det svar du gav Loa. Min veninde er lige blevet færdig med denne uddannelse....der er meget lidt skole, resten er lønnet praktik og er man over 25år er lønnen relativ høj. Ifølge min veninde er der tid til afslapning flere gange om dagen(bare ift. din lave stresstærskel) og de fleste har ikke weekendåbent. 

hmmm...

havde ikke overvejet en ny uddannelse på den måde...

Jeg er jo ikke enlig så det er kun alm. SUsats jeg ville kunne få med skoleperioder og det ville ikke engang dække halvdelen af vores husleje... og vi bor faktisk et af det billigste steder her i byen..

Men som sagt har slet ikke kigget mere på det da jeg opgav drømmen om en anden uddannelse pga økonomien ikke ville kunne hænge sammen hvis jeg gjorde det...

Min kontoruddannelse kunne også kun klares fordi min kæreste knoklede sig selv halvt ihjel på et arbejde som så endte med at forårsage at han har det som han har det... og så kan jeg ikke engang bruge den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.