Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
mor:) skriver:
Først og fremmest så du super fin ud og fedt der var god stemning.
Men da jeg selv har arbejdet i butik og kender flere der arbejder i butik, ved jeg at det er vildt svært at få arbejde hvis man ikke er indstillet på weekendvagter. Især nu hvor der er åbent stort set hver søndag osv.
Så jeg tænker om du har overvejet om aflastning fx en dag hver anden weekend vil være noget for din familie?
Det korte svar ville være: har ikke noget familie der ville kunne gøre det...
Lidt uddybende:
Mine forældre er for gamle til at kunne klare sønnen en hel weekend og de bor så langt væk at de skulle klare det hele selv og jeg ville skulle undvære ham helt de dage da de bor langt væk med offentlig transport og det ville være for meget at tage turen til og fra dem efter og før arbejdstider...
Sønnen ville heller ikke kunne det...
han har meget brug for de faste rammer og at kunne komme hjem til sin egen seng og legetøj... og have weekend hvor han kan slappe af uden alt for mange mennesker omkring ham...
Manden ville slet ikke kunne undvære sønnen selvom han ikke rigtig kan hjælpe så meget til med ham... Han har dage hvor han kigger på mig med store hundeøjne og spørger om vi kunne hente sønnen tidligt for han savner ham også selvom han ikke kan være så meget med til alting...
Jeg har bare ikke netværket og ønsker heller ikke at tilsidesætte sønnens og mandens behov på den måde for bare at få et arbejde...
Jeg skal nok finde et sted hvor det er muligt at de ser det positive i ikke at skulle risikere at jeg drikker mig fuld eller på anden vis udebliver fordi jeg ikke gider lørdagsvagten og så i stedet have en fast medarbejder resten af ugen...
der er også stadig butikker der ikke har lørdag/søndagsåbent...
De er bare supersvære at komme ind hos da de ofte er meget tætte knyttede medarbejdere der ikke bare hyrer hvem som helst...
Jeg skal ikke i store supermarkeder... Kan jeg slet slet ikke løbe hurtigt nok til... eller tænke hurtigt nok til heller..
det er små special butikker der er mit mål og som jeg prøver at få foden indenfor...
Anmeld