Mit barn leger ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Overvej om der bare er for mange ting på værelset...

Her skal vi hele tiden sørge for at tingene er pakket sådan lidt væk og i gennemsigtige kasser og så får han kun lov til at tømme 2 kasser ad gangen for ellers er der for mange ting og han ender bare med at sætte sig midt i det hele og blive hysterisk da han ikke kan overskue hvad han skal lave...

Han er 2 ½ år...

Har altid haft det sådan, det er bare først det sidste år at vi fandt årsagen og kunne gøre noget ved det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2014

M &.I

HFB skriver:

Han har da lyst til at være lige dér hvor hans mor er. Byt legetøjet ud med hverdagsting. Det kunne fx være skåle, grydeskeer og andre ting fra køkkenet som han må lege med.
Han er vild med musik, så skal han da have lov til at høre musik og danse.
Ellers kan du indrage ham lidt i dine gøremål. Hvis du gør rent, så giv knægten en klud osv. Han er i den rivende udvikling og skal være med hvor der sker noget.

ja ja det må han da godt, han er med hele tiden med mig og det er fedt at vi to gøre noget 

det er bare det at jeg har være meget syg .. ville han ikke lege og jeg orker ikke at rejse mig op da jeg få svimmelhed .. men selvfølge leger jeg med han det gøre jeg helt normal  

idag er jeg O.k så vi har være i legestuen  

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

Frk.S skriver:

Det er meget forskelligt med Freja (som er 2&frac12. Nogle gange går hun bare ind på sit værelse og fordyber sig i en leg. Ofte vil hun gerne have én af os med derind. Vi skal ikke nødvendigvis være med i hendes leg, men bare være der (og måske lige "smage" lidt på maden hun laver el. lign.).
Er vi i stuen eller køkkenet kommer hun tit med sit legetøj og leger der... nogengange for sig selv, men også tit en leg hun gerne vil have os med i.

Jeg skulle mene, at det er meget normalt for alderen, at de gerne vil have mor og far med.

Og så noget helt andet, hvis Freja sidder og vil kramme og kysse mig, kunne jeg ALDRIG drømme om at bede hende gå ind på sit værelse.

nej nej jeg beder min søn ikke at gå til værelse når han sidder sammen mig og kysser og krammer mig hele tiden , jeg gøre det også det sammen som ham .. det kun hvis jeg ser han bare gå rundt beder jeg om, han må gerne i værelse og lege med sin legetøj jeg tvinger ham ikke.. hvis han ikke vil , vil han høre musik, får han selvfølge lov til det..

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

lineog4 skriver:

Selv min pige på snart 11 kan finde på at tage legetøjet med ind i stuerne så hun er hvor vi er. 

Mor tid på langs er kun hvis far er hjemme og selv der er det næsten umuligt. 

Men har du virkelig behov, så er mit råd at flytte ind på hans værelse eller flytte hans værelse ind i stuen og så accepter du er en del af legen, du er verdens bedste klatrestativ, og måske kan du få ham til at lave med til dig, at sige uhmm en gang imellem er lige til at klare også som syg 

Og ellers se frem til han skal en tur i institution og du får et par timer til at sove før du er på igen

han gå ikke ikke i vuggestuen endnu .. håber han få plads så han leger med børn  

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

Wampires skriver:

Overvej om der bare er for mange ting på værelset...

Her skal vi hele tiden sørge for at tingene er pakket sådan lidt væk og i gennemsigtige kasser og så får han kun lov til at tømme 2 kasser ad gangen for ellers er der for mange ting og han ender bare med at sætte sig midt i det hele og blive hysterisk da han ikke kan overskue hvad han skal lave...

Han er 2 ½ år...

Har altid haft det sådan, det er bare først det sidste år at vi fandt årsagen og kunne gøre noget ved det...

ja han har mange men de er jo gemt i opbevaring skab..

Anmeld

27. marts 2014

Frk.S

I&M skriver:

nej nej jeg beder min søn ikke at gå til værelse når han sidder sammen mig og kysser og krammer mig hele tiden , jeg gøre det også det sammen som ham .. det kun hvis jeg ser han bare gå rundt beder jeg om, han må gerne i værelse og lege med sin legetøj jeg tvinger ham ikke.. hvis han ikke vil , vil han høre musik, får han selvfølge lov til det..

Ok, så må du undskylde jeg misforstod dig.

Jeg opfattede det som om at det var når han sad og ville kramme dig at du sagde det. Synes også det lød lidt underligt.

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

Frk.S skriver:

Ok, så må du undskylde jeg misforstod dig.

Jeg opfattede det som om at det var når han sad og ville kramme dig at du sagde det. Synes også det lød lidt underligt.

Ahahahahah.  nej er er ikke en forfærdelig mor der bare siger sådan jeg elsker ham over alt på jorden..  jeg elsker at kysser ham og krammer ham så meget jeg vil og kan min søn elsker at gøre det flere gang det elsker jeg.. det kun når jeg står og laver mad eller syg eller når jeg ser ham kede sig.. men jeg gøre selvfølge noget ved det  

Anmeld

27. marts 2014

L&V

Et så lille barn vil da være hvor du er så at forvente at det vil gå ind på sit værelse for at lege alene er måske lige at slå et lidt for stort brød op.. De vil underholdes, ha nærvær og samvær ikke bare losses ind på værelset for nu vil du slappe af, det må du gøre om aftenen når barnet er puttet..
Hvorfor ikke lade det lege i stuen nær jer og sammen med jer??

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

Et så lille barn vil da være hvor du er så at forvente at det vil gå ind på sit værelse for at lege alene er måske lige at slå et lidt for stort brød op.. De vil underholdes, ha nærvær og samvær ikke bare losses ind på værelset for nu vil du slappe af, det må du gøre om aftenen når barnet er puttet..
Hvorfor ikke lade det lege i stuen nær jer og sammen med jer??

ja det har jeg tænkt at gøre her lidt senere  

Anmeld

27. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mit barn er 21 mdr han har så så så mange legetøj, men han gider ikke lege med dem.... nogle gang sidder jeg med ham og leger og andre gang vil jeg ligge og slappe af, han sidder hele tiden ved siden af mig og krammer og kysser, når jeg siger gå i din værelse og lege med din legetøj siger han eh eh, "nej"  ( han snakker ikke endnu) 

hvad med jeres børn ????

Han er da for lille til at lege selv på sit værelse. Så må du have lidt legetøj i stuen. Nogle gange skal der blot lidt hjælp til. Så kan du komme med forslag tiæ hvad han kan lege. 

Det behøver ikke være legetøj hele tiden. Han kan tegne, lege  med modellervoks, du kan hente køkkenting og lad ham lege med det og hæld evt. Lidt havregryn ned i en lille skål.

en anden ting: 

Kan det være han har for meget legetøj fremme så det bliver uoverskueligt. Tag noget væk og gem det i et par måneder og tag det så frem igen

det var lige mine tanker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.