Mit barn leger ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

Frk.S

Det er meget forskelligt med Freja (som er 2½). Nogle gange går hun bare ind på sit værelse og fordyber sig i en leg. Ofte vil hun gerne have én af os med derind. Vi skal ikke nødvendigvis være med i hendes leg, men bare være der (og måske lige "smage" lidt på maden hun laver el. lign.).
Er vi i stuen eller køkkenet kommer hun tit med sit legetøj og leger der... nogengange for sig selv, men også tit en leg hun gerne vil have os med i.

Jeg skulle mene, at det er meget normalt for alderen, at de gerne vil have mor og far med.

Og så noget helt andet, hvis Freja sidder og vil kramme og kysse mig, kunne jeg ALDRIG drømme om at bede hende gå ind på sit værelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Aabye

I&M skriver:

Mit barn er 21 mdr han har så så så mange legetøj, men han gider ikke lege med dem.... nogle gang sidder jeg med ham og leger og andre gang vil jeg ligge og slappe af, han sidder hele tiden ved siden af mig og krammer og kysser, når jeg siger gå i din værelse og lege med din legetøj siger han eh eh, "nej"  ( han snakker ikke endnu) 

hvad med jeres børn ????

Det eneste mine to unger pt leger med (3 år, og 16 mdr) er Lego Duplo.. Det er det ENESTE de røre lige for tiden... 

Noget helt andet er at du kan ikke forvente at barnet kan, eller vil lege slet ikke.. Og slet ikke på sit værelse.. Det er dit job at stimulere dit barn når det er i den alder.. 

Anmeld

26. marts 2014

charlottekri

Er enig i mange af de andre svar, men vil loge komme med et godt råd alligevel.
Min knægt synes heller ikke hans legetøj er særlig interessant, medmindre han finder noget han ikke har set i lang tid; derfor prøv at gemme halvdelen væk i en kasse i et par uger og så byt legetøjet, så han hele tiden har noget nyt at se på

Anmeld

26. marts 2014

Hvem?

I&M skriver:

Mit barn er 21 mdr han har så så så mange legetøj, men han gider ikke lege med dem.... nogle gang sidder jeg med ham og leger og andre gang vil jeg ligge og slappe af, han sidder hele tiden ved siden af mig og krammer og kysser, når jeg siger gå i din værelse og lege med din legetøj siger han eh eh, "nej"  ( han snakker ikke endnu) 

hvad med jeres børn ????

Har han ikke et legehjørne i stuen?? Hvor han kan se dig, stadig være i samme rum med dig og samtidig lege....

For kan da godt forstå han ikke gider/kan sidder alene på sit værelse og lege i en alder år 21 måneder....

Anmeld

26. marts 2014

M &.I

Hvem? skriver:

Har han ikke et legehjørne i stuen?? Hvor han kan se dig, stadig være i samme rum med dig og samtidig lege....

For kan da godt forstå han ikke gider/kan sidder alene på sit værelse og lege i en alder år 21 måneder....

jo jo har stor stuen i hjørnet er tomt, har lige være sammen med ham i soveværelse hvor jeg sad på gulvet og tegne og han lege med sin legetøj  

han kede sig så jeg blev nød til at gøre noget selvom jeg er syg ihhh

Anmeld

27. marts 2014

Sujan

I&M skriver:

jo jo har stor stuen i hjørnet er tomt, har lige være sammen med ham i soveværelse hvor jeg sad på gulvet og tegne og han lege med sin legetøj  

han kede sig så jeg blev nød til at gøre noget selvom jeg er syg ihhh

Ja det er ikke nemt at være syg når man har børn.. Sådan er det desværre...
Min på 2 leger heller ikke så meget selv. Højst nogle minutter af gangen og helst hvor jeg er...
Men så tegner vi sammen, laver perler eller også har jeg hende med til at lave mad eller gøre rent. Og så elsker hun at gå tur.

Anmeld

27. marts 2014

M &.I

Sujan skriver:

Ja det er ikke nemt at være syg når man har børn.. Sådan er det desværre...
Min på 2 leger heller ikke så meget selv. Højst nogle minutter af gangen og helst hvor jeg er...
Men så tegner vi sammen, laver perler eller også har jeg hende med til at lave mad eller gøre rent. Og så elsker hun at gå tur.

ja præcis min søn er også sådan.  han vil kun have jeg skal være i nærhed..   

han kan også lide at rydder op, han gøre faktisk ligesom os  

Anmeld

27. marts 2014

*Mor Til Albert*

Han har da lyst til at være lige dér hvor hans mor er. Byt legetøjet ud med hverdagsting. Det kunne fx være skåle, grydeskeer og andre ting fra køkkenet som han må lege med.
Han er vild med musik, så skal han da have lov til at høre musik og danse.
Ellers kan du indrage ham lidt i dine gøremål. Hvis du gør rent, så giv knægten en klud osv. Han er i den rivende udvikling og skal være med hvor der sker noget.

Anmeld

27. marts 2014

*Mor Til Albert*

charlottekri skriver:

Er enig i mange af de andre svar, men vil loge komme med et godt råd alligevel.
Min knægt synes heller ikke hans legetøj er særlig interessant, medmindre han finder noget han ikke har set i lang tid; derfor prøv at gemme halvdelen væk i en kasse i et par uger og så byt legetøjet, så han hele tiden har noget nyt at se på

Det gjorde mine forældre med mit og min søsters legetøj da vi var små.
Vi var lykkelige når det "nye" legetøj kom ned fra loftet.

Anmeld

27. marts 2014

lineog4

Selv min pige på snart 11 kan finde på at tage legetøjet med ind i stuerne så hun er hvor vi er. 

Mor tid på langs er kun hvis far er hjemme og selv der er det næsten umuligt. 

Men har du virkelig behov, så er mit råd at flytte ind på hans værelse eller flytte hans værelse ind i stuen og så accepter du er en del af legen, du er verdens bedste klatrestativ, og måske kan du få ham til at lave med til dig, at sige uhmm en gang imellem er lige til at klare også som syg 

Og ellers se frem til han skal en tur i institution og du får et par timer til at sove før du er på igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.