Mit barn leger ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.329 visninger
29 svar
77 synes godt om
26. marts 2014

M &.I

Mit barn er 21 mdr han har så så så mange legetøj, men han gider ikke lege med dem.... nogle gang sidder jeg med ham og leger og andre gang vil jeg ligge og slappe af, han sidder hele tiden ved siden af mig og krammer og kysser, når jeg siger gå i din værelse og lege med din legetøj siger han eh eh, "nej"  ( han snakker ikke endnu) 

hvad med jeres børn ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

LinLin

Hvis han ikke gider lege med det er det vel fordi det ikke tiltaler ham... Måske er han vokset fra det, måske er det modsat noget han ikke er stor nok til...?

Mine har begge været rigtigt gode til at lege selv tidligt, men vi har også brugt meget tid på at lege MED dem

Anmeld

26. marts 2014

Love2

I&M skriver:

Mit barn er 21 mdr han har så så så mange legetøj, men han gider ikke lege med dem.... nogle gang sidder jeg med ham og leger og andre gang vil jeg ligge og slappe af, han sidder hele tiden ved siden af mig og krammer og kysser, når jeg siger gå i din værelse og lege med din legetøj siger han eh eh, "nej"  ( han snakker ikke endnu) 

hvad med jeres børn ????

Det er forskelligt med børn, min søn han er 18 måneder og han leger heller ikke med hans legetøj. Han kan lide at vi lege gemmeleg og at jeg skal fange ham. Ellers løber han bare rundt i lejligheden og prøver at danse. Han har desværre ikke interesse for legetøj, håber at det kommer en dag. Da det kan være svært at underholde ham hele tiden. 

Anmeld

26. marts 2014

Møn-Mor

En på 21 måneder er også for lille til at blive bedt om at gå på sit værelse og lege med sit legetøj.

Anmeld

26. marts 2014

M &.I

Altså mit barn er god til at lege men han gider bare ikke altid og så kan han lide at være i stuen .  ja han kan lide musik , danse , og løbe efter ham..  

Anmeld

26. marts 2014

M &.I

Møn-Mor skriver:

En på 21 måneder er også for lille til at blive bedt om at gå på sit værelse og lege med sit legetøj.

hh han forstår meget når jeg  siger til ham

Anmeld

26. marts 2014

Møn-Mor

Det er muligt han forstår, hvad du siger til ham, men hans behov er ikke at skulle gå på sit værelse og lege der selv, det er dét han er for lille til.

Anmeld

26. marts 2014

modesty

hvad med jeres børn ????

Du har skrevet en lignende tråd før og mit svar er det samme som dengang: Du kan ikke forvente at et barn på den alder kan lege alene. Du kan SLET ikke forvente at et barn på den alder kan gå ind på sit værelse og lege alene. 

At kunne ligge på sofaen mens barnet underholder sig selv, det kan man altså ikke regne med før barnet er, tja hvad ved jeg, 3-4 år, eller noget i den stil. Når barnet er i stand til at skabe en reel leg, med alt hvad det kræver af fantasi og intelligens-niveau.

Børn under 3 år kan ikke forventes at "lege" som sådan. Nogle vil måske gøre det, men andre vil hellere være sammen med mor og far.

Anmeld

26. marts 2014

Mother-love

Tag noget legetøj ind i stuen og hjalp ham igang med en leg og så ligeså stille træk dig væk.
Han er ikke stor nok til at lege på sit værelse endnu. Der må du lige have noget tålmodighed. Isabella som bliver 3 om 2 mdr vil heller ikke lege på sit værelse med mindre vi er med derinde. Og det er helt normalt.

Men ellers kan børn godt have perioder hvor de ikke gider og lege selv. Isabella havde også rigtig svært ved at lege selv omkring den alder. Selvom hun altid har kunnet lege selv. Tror det har lidt og gøre med at der sker ret meget i deres udvikling lige der.
Men som sagt prøv og hjælp ham lidt igang og list væk når han er godt igang.

Anmeld

26. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
I&M skriver:

hvad med jeres børn ????

Børn vil generelt gerne være der hvor deres forældre er. Jeg tror ikke du kan finde mange små på 21 mdr. der sidder alene på værelset og leger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.