Vådservietter vs. engangsklude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

Clisolka

Uhh jeg er heller ikke stor fan af skumkludene! Det gyser i mig når jeg rører ved dem 

Jeg lærte at bruge dem med min datter, men nu er vi gået til vådservietter igen med lillebror - det er bare meget nemmere, og især på farten 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Pikku Myy

Efter min svoger sagde at når han havde fået olie på fingrene, var den bedste måde at få det af igen vådservietter, har jeg ikke rigtig brudt mig om idéen.

De gange jeg har prøvet at bruge vådservietter, har det faktisk heller ikke virket for mig. Det er som som de bare smører lorten rundt ... Men jeg vil så sige at jeg har (næsten) det samme problem med engangsklude. Måske har det været min teknik den er gal med

Vi har i stedet valgt at bruge helt almindelige vaskeklude. De er så ikke rigtigt oplagte at tage med på tur, så der har vi været nødt til at bruge engangsklude.

Anmeld

26. marts 2014

Ciss

Jeg foretrækker rigtige klude i stedet for engangs. (Også selv om vask og rengøring er mere arbejde). Synes også de er noget så forfærdelige mod huden og har virkelig slet ikke lyst til at bruge den slags til børnene.

Er heller ikke så glad for vådservietter, siden de er indsat med så meget kemisk skidt - men jeg bruger det alligevel til tider, siden det er så nemt, når man er andre steder end hjemme f eks.

Ellers bruger jeg en del gange fuktet toiletpapir. Man må arbejde lidt hurtigt, siden papiret går i opløsning, men ellers fungerer det fint.

Anmeld

26. marts 2014

Frk. Petersen

oktober2014 skriver:

Jeg ved godt at debatten har været oppe før, men for at få nogle lidt mere up to date svar.

Alle personer har denne ene ting man bare IKKE kan lide at røre ved eller lign (negl op af tavle, osv) - denne ene ting for mig er engangsklude. Jeg får gåsehud og hader at have den i hånden - VED virkelig ikke hvorfor, har haft det sådan siden jeg var lille..

Hvis ens puslebord skal stå i soveværelset, og man virkelig fortrækker vådservietter (selvfølgelig uden parfume, osv osv osv), hvad er det så der gør folk er så meget mod det?

Bare lige så jeg bliver lidt klogere og måske skal vænne mig til tanken omkring engangsklude.... 

Vi bruger vaskeklude.. Kunne ikke drømme om at bruge vådservietter - kun hvis jeg stod i en situation og virkelig ikke havde andet.. Har flere veninder og en søster der har været rigtig uheldig med vådservietter hvor ungerne er blevet helt hudløse pga alle de kemikalier der er i.. Så ingen af dem til os.. Dog på trods af at vores puslebord også står i soveværelset - det er ikke besværligt at hente en skål med vand

Anmeld

26. marts 2014

AnthonsMor

oktober2014 skriver:

Jeg ved godt at debatten har været oppe før, men for at få nogle lidt mere up to date svar.

Alle personer har denne ene ting man bare IKKE kan lide at røre ved eller lign (negl op af tavle, osv) - denne ene ting for mig er engangsklude. Jeg får gåsehud og hader at have den i hånden - VED virkelig ikke hvorfor, har haft det sådan siden jeg var lille..

Hvis ens puslebord skal stå i soveværelset, og man virkelig fortrækker vådservietter (selvfølgelig uden parfume, osv osv osv), hvad er det så der gør folk er så meget mod det?

Bare lige så jeg bliver lidt klogere og måske skal vænne mig til tanken omkring engangsklude.... 

Altså jeg brugte kun engangsklude på sygehuset.. Fordi der var puslepladsen ved siden af vasken..

Jeg bruger altid vådservietter, medmindre min søn har meget meget rød numse, så bruger jeg køligt vand, det tager lidt af smerterne på ham

Jeg bruger Rema1000's billige, de er både svane og allergimærket, også er pakken med klikluk, det er så smart

Anmeld

7. august 2014

AnnieBogensen

Man kan altså få rigtig fine store vat-pads f.eks. i Kvickly og Brugsen. De er et godt alternativ til skumkluddene, som jeg heller ikke er vild med. Kunne aldrig drømme om at bruge engangsklude hver dag Den sarte babyhud skal udsættes for så få kemikalier som overhovedet muligt, hvis det står til mig.

Anmeld

7. august 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Her bliver der brugt vådservietter fra Rema1000.. Det har vi gjort til begge børn, samt bleer og vi har aldrig haft røde numser el lign. Børnene kommer i bad hveranden dag, hvor de bliver ordentlig vasket... Nogen gange hver dag alt efter behovet og hvad de lige har hygget sig med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.