Vådservietter vs. engangsklude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

Mama85

Herhjemme bruger vi vådservietter i løbet af dagen. Men til vask af baby, og første og sidste bleskift bruger jeg vand og skumgummiklude. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

tine1985

Vi bruger først Remas vådservietter og vasker så efter med Baby Pads, som er en slags kæmpe vatrundeller (på str med en dessertserviet). Vi vasker desuden grundigt med Baby Pads morgen og aften. Jeg kan også sagtens bruge engangs vaskeklude hvis vi ikke har andet, men min mand hader at røre dem ligesom du Må også indrømme at jeg da helt klart ville foretrække en blød vatklud fremfor skum, hvis det var min numse

Vasker vi kun med vådservietter bliver numsen rød. Der er jo også alt muligt kemi i "væsken" i dem (selvom de er mærket med både det ene og det andet), så det giver jo meget god mening at huden kan blive irriteret hvis der sidder diverse kemirester i flere timer!

Anmeld

26. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi kan ikke bruge engangsklude da sønnens hud er for følsom på numsen så han bliver helt rød og irriteret på numsen...

Så vi har fundet vådservietter der ikke giver denne reaktion...

De eneste der duer er dem fra Rema...

De er uden parfume men med en mild lotion, og mærket med svane og astma/allergiforbundet

Tror det er en smagssag om man er til det ene eller det andet...

Sundhedsplejersken sagde at så længe at man passede på med når man skiftede lortebleer ikke at bruge hånden man tørte med til at tage nye fra pakken så var det hip som hap med det...

Anmeld

26. marts 2014

Pcokate

oktober2014 skriver:

Jeg ved godt at debatten har været oppe før, men for at få nogle lidt mere up to date svar.

Alle personer har denne ene ting man bare IKKE kan lide at røre ved eller lign (negl op af tavle, osv) - denne ene ting for mig er engangsklude. Jeg får gåsehud og hader at have den i hånden - VED virkelig ikke hvorfor, har haft det sådan siden jeg var lille..

Hvis ens puslebord skal stå i soveværelset, og man virkelig fortrækker vådservietter (selvfølgelig uden parfume, osv osv osv), hvad er det så der gør folk er så meget mod det?

Bare lige så jeg bliver lidt klogere og måske skal vænne mig til tanken omkring engangsklude.... 

Jeg har det ligesom dig det gyser i mig, når jeg rør dem

Så her brugte vi også vådservietter

Anmeld

26. marts 2014

Fuglemor

oktober2014 skriver:

Jeg ved godt at debatten har været oppe før, men for at få nogle lidt mere up to date svar.

Alle personer har denne ene ting man bare IKKE kan lide at røre ved eller lign (negl op af tavle, osv) - denne ene ting for mig er engangsklude. Jeg får gåsehud og hader at have den i hånden - VED virkelig ikke hvorfor, har haft det sådan siden jeg var lille..

Hvis ens puslebord skal stå i soveværelset, og man virkelig fortrækker vådservietter (selvfølgelig uden parfume, osv osv osv), hvad er det så der gør folk er så meget mod det?

Bare lige så jeg bliver lidt klogere og måske skal vænne mig til tanken omkring engangsklude.... 

Jeg er dp og bruger vådservietter. Jeg har ikke mulighed for en balje ved siden af puslebord med vand i og der er for langt over til håndvasken fra puslebord.

men jeg har sørge for at undersøge hvilke vådservietter der er bedst og som ikke indeholder en masse skadeligt. Og så begrænser jeg brugen af dem så meget som muligt

Anmeld

26. marts 2014

modesty

Jeg synes da helt klart at du skal bruge vådservietter hvis det er dét der passer dig bedst.

Personligt bryder jeg mig ikke om dem, for selvom det er svanemærket og bla. bla. så lugter de alle sammen syntetisk og af parfume. Jeg ville ikke selv bryde mig om at blive tørret i r*ven med en vådserviet - så meget hellere en klud med vand. Derfor bruger jeg skumklude.

Der er ret stor forskel på blødheden i skumklude. Jeg synes at Irmas er de bedste (og selvfølgelig også de dyreste ;-)

Anmeld

26. marts 2014

Team Putte

oktober2014 skriver:

Der er ikke noget der er mere rigtigt end andet..

Vi bruger vådservietter på farten og skumklude hjemme personligt bryder jeg mig ikke om at der er lotion i som kommer på huden hver gang man skifter

Anmeld

26. marts 2014

Marts<3

Vi bruger mest skumklude. Vådservietter indeholder kemikalier, så fortrækker skumklude uden blegmiddel i... Også de mest skånsomme vådservietter til når vi er ude.

Anmeld

26. marts 2014

Victoria2013

Vi bruger vådservietter - tror vi brugte engangsklude de første par uger (fordi det gjorde man jo også på hospitalet), men skiftede til vådservietter. Vi bruger altid dem fra Matas - syntes ikke de lugter af kemikalier og de virker altså helt fint og er dejlig bløde og ikke "for våde" - for det syntes vi dem fra Rema1000 er... dem bruger vi ved spisebordet

Her syntes vi at engangskludene nærmest skrabede på huden, også selvom der var vand på. Det er nemmere at få afføring af med vådservietterne uden at gnide for meget. Og derudover har vi pusleplads på lillepigens værelse - godt nok lige ved siden af toilettet, men det er bare så meget nemmere at vådservietterne er der og altid ligger klar

Anmeld

26. marts 2014

Elgaard73

Jeg har det lige som dig, med de skumklude. Jeg kan simpelt hen ikke have, den måde de føles på mod fingerene. Og så kan jeg slet ikke have den måde de "ruller" og krøller på, når man bruger dem.

Så her er det også vådservietter der bliver brugt. (Dog, det første halve års tid af vores dreng's liv, brugte vi vatrondeller med vand på, fordi at hans hud var lidt sart som spæd). Har han virkelig møjet sig til, bruger jeg alm. bomuldsvaskeklude, bare nogle billige nogle ude fra Jysk.

Jeg syntes bestemt ikke at der er noget som helst i vejen for at bruge vådservietter, hvis bare man sætter sig ind i hvad de indeholder (eller rettere, IKKE indeholder) Det kan godt være lidt en jungle at komme igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.