Vådservietter vs. engangsklude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.415 visninger
26 svar
6 synes godt om
25. marts 2014

oktober2014

Jeg ved godt at debatten har været oppe før, men for at få nogle lidt mere up to date svar.

Alle personer har denne ene ting man bare IKKE kan lide at røre ved eller lign (negl op af tavle, osv) - denne ene ting for mig er engangsklude. Jeg får gåsehud og hader at have den i hånden - VED virkelig ikke hvorfor, har haft det sådan siden jeg var lille..

Hvis ens puslebord skal stå i soveværelset, og man virkelig fortrækker vådservietter (selvfølgelig uden parfume, osv osv osv), hvad er det så der gør folk er så meget mod det?

Bare lige så jeg bliver lidt klogere og måske skal vænne mig til tanken omkring engangsklude.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

Lykke:)

oktober2014 skriver:

Jeg ved godt at debatten har været oppe før, men for at få nogle lidt mere up to date svar.

Alle personer har denne ene ting man bare IKKE kan lide at røre ved eller lign (negl op af tavle, osv) - denne ene ting for mig er engangsklude. Jeg får gåsehud og hader at have den i hånden - VED virkelig ikke hvorfor, har haft det sådan siden jeg var lille..

Hvis ens puslebord skal stå i soveværelset, og man virkelig fortrækker vådservietter (selvfølgelig uden parfume, osv osv osv), hvad er det så der gør folk er så meget mod det?

Bare lige så jeg bliver lidt klogere og måske skal vænne mig til tanken omkring engangsklude.... 

Jeg bruger vådservietter når min søn bliver skiftet. puslebordet står i soveværelset, så det er mest praktisk for mig.

Han bliver vasket hver morgen med en engangsvaskeklud. Har intet imod nogen af tingene

Anmeld

25. marts 2014

twinny

oktober2014 skriver:

Jeg bruger kun vådservietter og har altid kun brugt dem. Jeg hader engangsklude ligesom dig, jeg får ondt i tænderne. (Det lyder sindsygt, men det gør jeg. Også når jeg rør ved grønsvampe) 

Også er det bare meget nemmere med vådservietter.  

Anmeld

25. marts 2014

tarkoflen

Vi bruger vådservietter vores puslepude bliver lagt på køkkenbordet, og jeg synes ærlig talt det er noget bøvl og uhygiejnisk at skulle stå med vand

Jeg sørger for at købe vådservietter der er astma/allergi mærket og uden parafume og parabener. Jeg bruger enten änglamark eller dem fra rema1000

Anmeld

25. marts 2014

moaren

Bruger kun vådservietter og det gør vores dagplejer også. Syntes det er helt ok, så længe de er fri for alle mulige lækre sager (parfume, alle vera m.m) Køber helst Anglemarks fra kvickly fordi de har diverse mærker.

Anmeld

25. marts 2014

M &.I

jeg bruger vådserviet når jeg  skifter min søn og så tage jeg ham til badeværelse og vasker ham, gøre det hverdag når jeg skifter ham .. vådserviet kan jeg virkelig bedst lide den blå fra Aldi .. 

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

Synes ikke de blev rene nok "bare" med vådservietter. Synes der skal vand til  Man kan jo også vælge vaskeklude der kan vaskes og vaske efter med dem når man har brugt vådservietter. Personligt brugte jeg engangsvaskeklude.

Anmeld

25. marts 2014

Blirnokaldrigfru

Vi brugte vådservietter, fordi vores datter ikke kunne tåle engangsvaskekludene - som jeg iøvrigt synes er svære at håndtere.. Desværre endte det med min datter heller ikke kunne tåle vådservietterne, så dem bruger vi kun når vi er på tur og nu bruger vi vat og vand - og vi pusler derfor på badeværelset.. Vi havde også puslebord på et værelse langt fra badeværelset, men det har vi sådan fortrudt , og er derfor flyttet på badeværelset af flere grunde...
- vand til at væde vattet i (Og man blir træt af at skulle huske en skål vand hver gang)
- vand til at vaske hænder hvis man eksempelvis skal smøre med zink salve eller andet
- temperaturen, eksempelvis når hun er i bad - rummet får en god varm temp, hvor det andet rum er koldt når barnet blir flyttet kun i håndklæde
- diverse cremer, klude, poser osv er ofte på badeværelset i forvejen
- blespand/poser er bare rarere at have på badeværelset, for så blir det nemmere tømt og smidt helt ud

Sådan synes vi i hvert fald og et godt råd, pas på med vådservietterne for nogle indeholder en smule sprit, og netop det er vores datter blevet følsom overfor, og får knopper hvis vi bruger vådservietter for tit...

Anmeld

25. marts 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Man skal jo gøre det der virker bedst for en selv og sit barn.

Jeg har prøvet at købe våd servietter, men foretrak engangs kludene man bare selv skulle proppe vand på, indtil jeg gik over til stof bleer til knægten fordi han blev rød og hudløs (prøvede alle de forskellige være mærker der findes med astma og allergi og Svane mærke) så skiftede jeg over til stof klude jeg selv havde lavet ud af gamle eller ødelagte håndklæder, det eneste jeg kommer på dem er vand og til tider lidt økologisk olie, hvis der er noget særligt genstridig, det fungere fantastisk!

Nu har min søn været renlig i knap halvandet år, så nu bliver kludene brugt til alt mulig klude (De bliver selvfølgelig altid koge vasket :-) )

som regel har Jeg har en pose i bilen med servietter, så har jeg en halv liter flaske med vand og hvis han bliver beskidt tager jeg vandt fra flasken og glæder over www.tør klud, så der en våd klud :-)

Men har prøvet at glemme det:
Hvis jeg har været på farten med knægten og han har smurt sig ind i noget, så har jeg prøvet at få en våd serviet af en anden, hvor jeg tørrede ham om munden med den, senere samme dag blev han rød huden blev rund der gik lidt hul (én gang med våd serviet, tørrede ikke hårdt) så nok ikke sundt for ham...til trods for Svane og astma allergi mærkning.

Anmeld

25. marts 2014

Mother-love

oktober2014 skriver:

Altså nu har vi altid brugt vådservietter indtil for ca 3-4 mdr siden for min datter er pludselig blevet meget sart i bleområdet, hvilket hun aldrig har været. Hun har aldrig haft rødrøv eller lign. Men i takt med hun er blevet større og har mere koncentreret urin er hun blevet meget følsom. Så derfor bruger vi skumklude.

Selvfølgelig er det bedst med skumkludende fordi man bruger rent vand som jo er bedre for huden end de ting der er i vådservietter som vi jo ikke helt ved hvad er fornogle.
Men for mig kan jeg ikke se problemet i vådservietter. Og når man har puslepladsen i et værelse så fungere det altså bare bedst med vådservietter. For at skal have en skål vand osv med ind i sove værelset er sgu bare irriterende hehe.

Du skal gøre hvad du synes er bedst for dig og dine behov.
Men har du. Evt, prøvet nogle forskellige skumklude for der er forskel på dem.
F.eks kan jeg bedst lide at brug dem fra lidl. For de er meget blødere og kraftigere i kvaliteten i forhold til de mange andre jeg har prøvet at købe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.