Bækkenløsning = hurtig fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

MariaKyedDK

Mathilde skriver:

Min jordemoder bliver ved med at sige, at jeg sikkert fødte hurtigt første gang pga. bækkenløsning...

Denne gang er mit bækken også hårdt ramt. Skal føde hjemme og min JM vil stille jm-tasken hjem til mig, så alt er klart og notere, at der skal fart på når jeg ringer..

Så vil bare for sjov lave en afstemning for at se, om der er hold i teorien herinde.

altså jeg fik bækkenløsning sindsygt tidligt i min anden graviditet, og havde mange smerter, og jeg fødte min lille datter for 7 måneder siden på kun 2 timer... 

men jeg tror altså ikke det har en sammenhæng(uden at vide det)... men for 7 år siden da jeg fødte min søn, tog det 6 timer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

Mathilde

Hmm ja der er jo umiddelbart ikke nogen sammenhæng.

Det hun sagde var, at bækkenløsning skyldes graviditetshormoner (relaxin) og hvis man er god til at producere disse, har man tit hormoner der spiller godt i forbindelse med veerne (oxytocin)...

Jeg har ikke selv hørt den sammenhæng mens jeg læste til jordemoder og derfor var jeg spændt på at se, om teorien holdt vand

Anmeld

26. marts 2014

Ciss

Jeg har ikke haft bl - og begge mine er født på 3 timer  fra første ve.

En nær veninde af mig havde rigtig kraftig bækkenløsning - og fødslen tog næsten et døgn.

Jeg har lidt vanskeligt ved at tro på, at der skal være en afgørende sammenhæng. Ikke mindst fordi der er så mange andre ting, som også spiller ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.