Hvornår begyndte i at købe ind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
30 svar
6 synes godt om
25. marts 2014

oktober2014

Hej piger 

Jeg er 9+1 i dag, og har indtil videre købt 3 sæt tøj og nogle strømper. Jeg sidder med tanken om hvornår man virkelig skal begynde at købe ting ind. Vi er på SU og har ikke en opsparing, så det bliver brugte/billige ting, men de skal jo stadig købes! Vi skal til en kønsscanning d. 2 maj, og jeg tænkte - er det forsent at købe ting ind i maj/juni først, når jeg har termin midt oktober? 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

melila

Jeg er sleeeet ikke nået dertil endnu. Jeg er også 9+3 og jeg venter med alt det ræs til jeg er 12 uger henne og nf er gået som det skal :-) men jeg syntes det er helt fint at købe lidt hen ad vejen. Og brugt også til de helt små, de vokser jo som lynets hast i den størrelse 

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

Det vel aldrig for sent  Med mine to døtre begyndte jeg intet indkøb før de var født - altså tøj, havde købt en tremmeseng, en barnevogn, en dyne og havde syet to dynebetræk og havde lavet et puslebord, men så var det også det. Nej løgn til nummer to havde jeg købt et neutralt kom hjem tøj og syet en kørepose og havde strikket lidt. 

Så I skal gøre når det I har lyst....

Anmeld

25. marts 2014

oktober2014

Ej det lyder virkelig godt!

Jeg troede at alle var færdige med deres indkøb når de var 6 måneder henne, det fik jeg fornemmelsen af! Haha 

Regner først med at købe barnevogn og tremmeseng osv i slut sommer, for det fylder en del i vores 2 værelses. 

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

oktober2014 skriver:

Ej det lyder virkelig godt!

Jeg troede at alle var færdige med deres indkøb når de var 6 måneder henne, det fik jeg fornemmelsen af! Haha 

Regner først med at købe barnevogn og tremmeseng osv i slut sommer, for det fylder en del i vores 2 værelses. 

Det lyder også sådan 

Jeg synes det var skønt at købe når trolden var her, trille med barnevognen og købe det der passede til mit skønne barn. Men udover det fik jeg første gang også så meget tøj i gave så jeg slet ikke behøvede at købe noget de første mange måneder (udover kortærmede bodyer som folk åbenbart syntes var kedeligt at købe).

Man kan så sige når pengene er små er det jo mere besparelse at købe ind i længere tid fordi man så kan nå alle genbrugser og tilbud. 

Jeg prøvede at gå på udsalg i januar med den første (havde termin i april) og kunne slet ikke finde ud af det, hvad skulle man købe til sådan en lille???? Havde jo aldrig haft en baby. Følte jeg burde købe noget, så jeg kom ud med en lyseblå køredragt til 50 kr og lovede mig selv aldrig at gå ind i en babytøjsbutik før baby var født....

Anmeld

25. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
oktober2014 skriver:

Hej piger 

Jeg er 9+1 i dag, og har indtil videre købt 3 sæt tøj og nogle strømper. Jeg sidder med tanken om hvornår man virkelig skal begynde at købe ting ind. Vi er på SU og har ikke en opsparing, så det bliver brugte/billige ting, men de skal jo stadig købes! Vi skal til en kønsscanning d. 2 maj, og jeg tænkte - er det forsent at købe ting ind i maj/juni først, når jeg har termin midt oktober? 

Knus

Min kæreste og jeg faldt tilfældigt over en annonce med en masse udstyr til billige penge og slog derfor til, så det første udstyr købte vi da jeg ikke var mere end ca. 9 uger henne... 

Vi har dog også lavet en opsparing som vi fortsætter med at sætte penge ind på selv efter jeg føder, for så har vi også penge til når hun skal døbes... 

Anmeld

25. marts 2014

oktober2014

Ms.Sunshine skriver:

Min kæreste og jeg faldt tilfældigt over en annonce med en masse udstyr til billige penge og slog derfor til, så det første udstyr købte vi da jeg ikke var mere end ca. 9 uger henne... 

Vi har dog også lavet en opsparing som vi fortsætter med at sætte penge ind på selv efter jeg føder, for så har vi også penge til når hun skal døbes... 

Ja den har jeg også tænkt på, fra næste måned kommer der 500kr ind hver måned og frem til dåb 

Anmeld

25. marts 2014

liten-mamma

oktober2014 skriver:

Hej piger 

Knus

Det er da slet ikke forsent at købe i maj/juni måned. Vi havde ikke alt parat da min datter kom til verden, fandt hurtig ud af at der var ting vi manglede  

Værelset osv stod også først klar få dage før hun blev født. 

Forresten, hvis det bliver en pige, har jeg noget sødt pige tøj du gerne må få

Anmeld

25. marts 2014

Annemette07

Hej piger 

Knus

Jeg købte barnevogn da jeg var 16 uger henne, kun fordi jeg fandt en god en til billige penge. Ellers begyndte vi først da jeg var 31 uger henne :-) lidt af årsagen til det først var så sent er fordi vi skulle flytte da jeg var 28 uger henne så vi ville ikk flytte mere end højest nødvendig :-)

jeg havde termin 21/10 ;-)

Anmeld

25. marts 2014

oktober2014

liten-mamma skriver:

Det er da slet ikke forsent at købe i maj/juni måned. Vi havde ikke alt parat da min datter kom til verden, fandt hurtig ud af at der var ting vi manglede  

Værelset osv stod også først klar få dage før hun blev født. 

Forresten, hvis det bliver en pige, har jeg noget sødt pige tøj du gerne må få

Det lyder dejligt! Jeg har også ledt nogle steder osv efter "hvad skal du have" lister, fandt en ret god en i babysams katalog hehe.

Hvor er du sød! Jeg ved D. 2 maj hvad kønnet bliver hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.