Hvordan erkender jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

Anonym trådstarter

mogms skriver:

Jeg ved godt mange er efter medicinen pt.

Hvad der hjælp mig var psykolog plus medicin. Og en gruppe jeg kom i en gang om ugen. Det var guld værd og det hjalp. Psykologen hjalp mest, men jeg tror det havde taget mig længere tid uden medicinen. Og jeg trappede også extremt langsomt ud af medicinen, da man kan få tilbagefald ad at gøre det for langsomt.

Men husk medicinen virker først når du har taget dem i 3-4 uger.

Tak for dit svar, tid og dine ord ❤️ Jeg har taget første pille. Og jeg skal ringe til min læge igen på tirsdag - hun ville gerne lige følge mig lidt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

mogms

Anonym skriver:

Tak for dit svar, tid og dine ord ❤️ Jeg har taget første pille. Og jeg skal ringe til min læge igen på tirsdag - hun ville gerne lige følge mig lidt.. 

I starten gjorde min læge det sådan at jeg kom til samtale, ved hende at og te. Så hun ku følge mig. Det var rart. 

Du er velkommen til at skrive privat, jeg kom ud på den anden side. Der er en vej ud. :-)

Anmeld

23. marts 2014

Mindfulbirth.dk

Anonym skriver:

jeg er ano da jeg ikke vil  googles!!

men jeg var ved lægen fredag - og jeg har stress + en smugle angst. På nogle punkter kan jeg se det, men på den anden sige - har jeg umulig tid til det, det kan da ikke være rigtig :/ jeg har jo børn, jeg skal tage mig af!! 

Hvordan erkender man det???

Kære Anonyme,

Hvor er det et godt spørgsmål? Hvordan erkender jeg at jeg er stresset og begyndende angst...

Dine proces er startet, ellers ville du ikke stille spørgsmålet her. Det at give udtryk for hvordan man har det og starte en refleksion som du gør ER en start. 

Erkendelse kommer når man begynder at tale om emnet. Det er helt normalt med tanker om, hvor uheldigt et tids punkt stress og angst kommer på. Ingen ønsker at blive sat ud af "det planlagte liv". Men det kommer jo ikke ud af ingenting og det er det din krop nu forsøger at kommunikere ud til dig. 

Medicin kan være en hjælp, men må og bør ikke stå alene. Medicin "dulmer" ubehaget, men løser ikke årsagen. Samtaler ved en terapeut er en vigtig del af behandling, det viser flere og flere undersøgelser.

Årsagen ligger ofte i vores verdens tilblivelse og de verdensbilleder den har givet os og som vi oplever verden igennem. En undersøgelse af vores verdensbilleder er efter min erfaring eksistentiel i behandling af stress og angst og andre "livskriser" vi som mennesker kommer udfor. 

Når vi bliver forældre forsøger vi at gøre det så godt og gerne så perfekt som mulig. Har vi selv haft en svær barndom så "hopper" vi nogle gange over i den modsatte grøft - lad os kalde den "den perfekte barndoms grøft" "For mine børn skal ihvertfald ikke opleve det, jeg har oplevet"
Men livet er livet og børn er børn, og når alt kommer til alt, så er INGEN perfekte. De perfekte forældre findes ikke, og den "kamel" bliver for mange rigtig svær at sluge - for nu har jeg jo lige planlagt det perfekte liv, men den perfekte mand og børn, det perfekte arbejde, hus, bil, og vovse. 

Det at forsøge at opretholde det perfekte stresser kroppen, da det jo ikke findes i virkeligheden, men kun inde i vores hoveder. Og når vi bevidst, og ofte starter det ubevidst, opdager vores utilstrækkelighed i virkeligheden kalder det på angsten og angst frembringer mere angst osv. osv. 

Nu ved jeg jo langt fra, om det jeg beskriver gælder for dig og dit liv, jeg vil bestemt ikke analysere og tillægge dig noget som ikke er sand for dig. Men jeg håber du bliver nysgerrig på dig selv og får lyst til at finde det, som så stresser dig og frembringer din angst, og jeg håber du vil tage det alvorligt, det du oplever lige nu og søge terapeutisk hjælp og ikke kun medicin. 

Jeg ønsker dig alt godt 

Bedste hilsner
Bjarne Dam Larsen
Psykoterapeut MPF

Anmeld

23. marts 2014

Camilla <3

Anonym skriver:

det ved jeg ❤️

jeg ved godt det lyder tåbeligt, men jeg er bange for at jeg ikke kan undvære det igen, jeg er bange for at forandre mig, forandre mig så meget jeg er fremmet for mine børn.. Jeg er bare generelt utryk ved sådanne ting. Specielt fordi det er rigtig svært for mig at erkende det. Vil jo gerne mit liv var perfekt ❤️❤️ Det er det ikke, og det bliver det aldrig - ingen er jo perfekt! Vi har et godt ægteskab, skønne unger, dejlig hus osv - min barndom er grunden til jeg har det sådan - jeg er frygtelig bange for det bliver mine børn på et tidspunkt der får det sådan her pga mig, og det liv jeg giver dem - med normal hverdag, tryghed og kærlighed.. Jeg er så bange for at fejle som mine forældre gjorde.. 

Det er bestemt ikke tåbeligt, det er en svær tid du gør i møde og man gør sig rigtig mange tanker. 

Jeg er sikker på, at dine børn ikke vil se dig som fremmed for dem. Selvfølgelig er der nogle ting der vil ændre sig, men hvem siger det behøver at være negativt? 

Da jeg havde en depression, følte jeg mig også ændret et godt stykke efter, det er jo klart, man gennemgår noget som ikke bare heler på samme måde som en brækket arm eller ben. Men nu hvor jeg er på den anden side, føler jeg mig stærkere end jeg nogensinde har været. 

Personligt så tror jeg alt sker af en årsag, og at der i sidste ende kommer noget godt ud af det. Man skal bare få øje på det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.