Får fnidder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

MomInTheMaking

Karina84 skriver:

Synes bare ikke det ser ud til at de sidder godt i den. Deres små rygge er jo slet ikke klar til at kunne sidde endnu.

Jeg vil lige pointere at vi helt sikkert også gør ting herhjemme som andre sikkert også vil ryste på hovedet af, vi er bestemt ikke altid "efter bogen" i andres øjne.

Ih det var måske dumt at skrive det, jeg kan sagtens følge noget at de i skriver, men lige det her, er bare en ting/et udstyr som jeg ikke bryder mig om.

Som jeg skrev, ville jeg ikke blande mig, med mindre det var en god veninde (og face to face), så kunne jeg nok ikke holde min holdning tilbage (på en pæn måde selvfølgelig).

Men jeg er som udgangs punkt enig med dig i at det ikke er godt for de små.

Synes ikke det er dumt at skrive det, vi skal alle være her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

SandraXOXO

Der er andet er forarger mig mere på fb billeder. Feks, børn i beskidt tøj (altså ikke sådan se han spiser grød selv billeder, men beskidte børn hvor snavs og snot ser ud til at være groet fast, beskidte hjem og fyldte askebæger og tomme dåser i baggrunden. Børn der 'har siddet så flot og stille i skråstolen i halvanden time og set Pippi uden brok'. Og så børn med astmatisk bronkitis og astma hvor forældrene nægter at droppe rygning og 30 kæledyr "fordi et barn ikke skal vende op og ned på reglerne i deres hjem". Der er rigeligt med ting at blive forarget over.

Anmeld

23. marts 2014

Isabella_mor

Jeg vil ikke sige at jeg får fnidder, men jeg er ikke fan af bumbo stole og gå stole. Fordi jeg ved at de ikke er gode for barnet. Et barn der sidder i en bumbo stol, kan jo ikke sidde selv, hvorfor skal de så sidde i en stol.. 

I En gåstol går barnet typisk på tærene, og de har ingen balance, de kommer hurtigt rundt hvilket deres hjerner ikke er udviklet til fordi deres kroppe ikke normalt kan bevæge sig så hurtigt. Der er risiko for at end barn kommer til at gå forkert, at de ikke kan finde balancen selv, at de generelt kommer til at gå meget senere end gennemsnittet. Det afhænger jo selvfølgelig af hvor meget den bliver brugt... Men risikoen er der. 

Anmeld

23. marts 2014

Frk.S

Jeg kunne aldrig selv finde på at bruge fx gåstol.
Men derfor vil jeg nu ikke blande mig i om andre gør... det må være deres valg.

Jeg ser ofte andre forældre gøre ting som jeg helt klart vil gøre anderledes - fx kan jeg ikke forstå hvis børn render rundt med sutten i munden hele tiden. Men det er nu engang forældrenes valg.
Jeg gør sikkert også ting som andre er uenige i.
Faktum er, at langt de fleste forældre gør det bedste de kan og i hvert fald vil deres børn det allerbedste (så er der bare delte meninger om hvad det bedste er).

Anmeld

23. marts 2014

Victoriasmor88

Jeg har det på sammen måde.... Ser ikke et problem med skråstol midt i madlavningen, men generelt set kan jeg ikke klare den stol som ts beskriver og da slet ikke gåvogne.. 

Anmeld

23. marts 2014

A&F

Hvorfor er der konstant jeg ved bedre eller jeg gør det bedre tråde? Altså lad det dog være op til den enkelte forældre om at tage sig af deres barn. Ingen børn er døde siden alle de ting har eksisteret. Hvorfor ikke bare være enige om at der ikke findes en rigtig måde, men mange forskellige måder man tager sig af sit barn. Alt med måde. Så længe det selvfølgelig ikke skader barnet, hvilket jeg går ud fra de fleste forældre ved.

Anmeld

23. marts 2014

StudPsyk

A&F skriver:

Hvorfor er der konstant jeg ved bedre eller jeg gør det bedre tråde? Altså lad det dog være op til den enkelte forældre om at tage sig af deres barn. Ingen børn er døde siden alle de ting har eksisteret. Hvorfor ikke bare være enige om at der ikke findes en rigtig måde, men mange forskellige måder man tager sig af sit barn. Alt med måde. Så længe det selvfølgelig ikke skader barnet, hvilket jeg går ud fra de fleste forældre ved.

Det kan vi da blot gøre, og så kan vi i samme ombæring lukke baby.dk ned, for så er der jo ingen grund til at spørge om hjælp og udveksle erfaringer, hvis vi bare alle er enige om at den måde man nu selv synes man vil bruge er den rette  

Anmeld

23. marts 2014

A&F

Janne T. skriver:

Det kan vi da blot gøre, og så kan vi i samme ombæring lukke baby.dk ned, for så er der jo ingen grund til at spørge om hjælp og udveksle erfaringer, hvis vi bare alle er enige om at den måde man nu selv synes man vil bruge er den rette  

Forstå mig ret ikke.Hvordan forældre vælger at passe deres børn, er altså op til dem selv. Nogle forældre er nødt til at lave mad imens barnet er vågen, og så er det da okay at de bruger 30 -60 min på at barnet ligger i skråstol, bumbostol eller gåstol mm, hvis de ikke har andre muligheder. 

Anmeld

23. marts 2014

StudPsyk

A&F skriver:

Forstå mig ret ikke.Hvordan forældre vælger at passe deres børn, er altså op til dem selv. Nogle forældre er nødt til at lave mad imens barnet er vågen, og så er det da okay at de bruger 30 -60 min på at barnet ligger i skråstol, bumbostol eller gåstol mm, hvis de ikke har andre muligheder. 

Ja da, men det er da også en ganske fin holdningsting at debattere, måske kunne man få andre forslag som gav det samme resultat  

Anmeld

23. marts 2014

2721

Isabella_mor skriver:

Jeg vil ikke sige at jeg får fnidder, men jeg er ikke fan af bumbo stole og gå stole. Fordi jeg ved at de ikke er gode for barnet. Et barn der sidder i en bumbo stol, kan jo ikke sidde selv, hvorfor skal de så sidde i en stol.. 

I En gåstol går barnet typisk på tærene, og de har ingen balance, de kommer hurtigt rundt hvilket deres hjerner ikke er udviklet til fordi deres kroppe ikke normalt kan bevæge sig så hurtigt. Der er risiko for at end barn kommer til at gå forkert, at de ikke kan finde balancen selv, at de generelt kommer til at gå meget senere end gennemsnittet. Det afhænger jo selvfølgelig af hvor meget den bliver brugt... Men risikoen er der. 

Hvad mener du med at et barn der sidder i en bumbostol ikke kan sidde selv?

Vi brugte bumbostolen, men først EFTER min søn havde lært at side selv. Hvis vi fx var ude, så satte vi den på en stol og så havde han et bord til den og på den måde kunne vi altid nemt give ham mad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.