Får fnidder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.613 visninger
33 svar
60 synes godt om
22. marts 2014

Karina84

og nervøse trækninger når jeg ser folk, f.eks. på facebook, der planter deres meget små pus i Bumbo stole, lignende stole, gå-stole osv...

Hvad pokker er der galt i at ligge på et tæppe med lidt legetøj, hvorfor SKAL de være med til at lave mad oppe på køkkenbordet, eller bare generet pacificere (staves?) på den måde med deres små kroppe??

Undskyld, en lille bøvs, fra en som virkelig har lyst til at skrive noget til billederne når jeg ser dem, men holder min mund  (så nu går det ud over jer i stedet   ) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

esioul

Karina84 skriver:

og nervøse trækninger når jeg ser folk, f.eks. på facebook, der planter deres meget små pus i Bumbo stole, lignende stole, gå-stole osv...

Hvad pokker er der galt i at ligge på et tæppe med lidt legetøj, hvorfor SKAL de være med til at lave mad oppe på køkkenbordet, eller bare generet pacificere (staves?) på den måde med deres små kroppe??

Undskyld, en lille bøvs, fra en som virkelig har lyst til at skrive noget til billederne når jeg ser dem, men holder min mund  (så nu går det ud over jer i stedet   ) 

Det er nu ikke noget der kan genere mig, synes folk skal gøre hvad de har lyst til

Anmeld

22. marts 2014

LinLin

Hvis det bare er imens man ex laver mad,ser jeg ærligt talt ikke noget galt i at man også der kan have øjenkontakt og snakke med sit barn!

Anmeld

22. marts 2014

Karina84

Det kan i også have ret i, og det er måske mig der underlig, ved ikke hvorfor jeg tænker sådan over det, men ja, det må jo gøre et eller ved mig 

Anmeld

22. marts 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Kan ikke se noget galt i det, ingen der sidder på den anden side af skærmen kan jo vide hvor længe barnet er i fx. stolen. Og nogle gange er det måske den eneste måde, madlavningen kan lade sig gøre, og måske blive til en hyggestund....?

Anmeld

22. marts 2014

MomInTheMaking

Karina84 skriver:

Der er så meget jeg får fnidder af når jeg bevæger mig rundt i forældre verdenen. Men jeg har bare valgt at vælge mine kampe med omhu og prise mig lykkelig over at (jeg selv synes) jeg ved bedre og at mit barn får præcis det (som jeg synes er det) rigtige.
I sidste ende kan man også vælge og træde et skridt tilbage og se på det 'store billede', hvis et barn har forældre der gør alt det 'rigtige' ud over at de sætter dem i bumbo stole, eller ikke ergonomiske seler and so on, så er det nok ikke det værste de kan gøre. Vi er trods alt mange der er overlevet både hoppegynger og gåstole igennem tiden. men dermed ikke sagt at jeg synes det er rigtigt at bruge sådanne ting meget eller jeg ville sætte mit barn i en.
Et lille retorisk spørgsmål til dig: hvad er det præcis ved lige den her ting der er så vigtigt for dig? Kontra alle de andre ting omring børns omsorg du kunne gå op i?
Jeg synes ikke du er galt på den. Jeg vender og drejer bare lidt ved det hele.

Anmeld

22. marts 2014

Karina84

Mom In The Making skriver:

Der er så meget jeg får fnidder af når jeg bevæger mig rundt i forældre verdenen. Men jeg har bare valgt at vælge mine kampe med omhu og prise mig lykkelig over at (jeg selv synes) jeg ved bedre og at mit barn får præcis det (som jeg synes er det) rigtige.
I sidste ende kan man også vælge og træde et skridt tilbage og se på det 'store billede', hvis et barn har forældre der gør alt det 'rigtige' ud over at de sætter dem i bumbo stole, eller ikke ergonomiske seler and so on, så er det nok ikke det værste de kan gøre. Vi er trods alt mange der er overlevet både hoppegynger og gåstole igennem tiden. men dermed ikke sagt at jeg synes det er rigtigt at bruge sådanne ting meget eller jeg ville sætte mit barn i en.
Et lille retorisk spørgsmål til dig: hvad er det præcis ved lige den her ting der er så vigtigt for dig? Kontra alle de andre ting omring børns omsorg du kunne gå op i?
Jeg synes ikke du er galt på den. Jeg vender og drejer bare lidt ved det hele.

Synes bare ikke det ser ud til at de sidder godt i den. Deres små rygge er jo slet ikke klar til at kunne sidde endnu.

Jeg vil lige pointere at vi helt sikkert også gør ting herhjemme som andre sikkert også vil ryste på hovedet af, vi er bestemt ikke altid "efter bogen" i andres øjne.

Ih det var måske dumt at skrive det, jeg kan sagtens følge noget at de i skriver, men lige det her, er bare en ting/et udstyr som jeg ikke bryder mig om.

Som jeg skrev, ville jeg ikke blande mig, med mindre det var en god veninde (og face to face), så kunne jeg nok ikke holde min holdning tilbage (på en pæn måde selvfølgelig).

Anmeld

22. marts 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg sætter min søn på 4 mdr i skråstol på køkkenbordet når jeg laver mad, hvis min mand ikke er hjemme.
Ellers ville jeg ikke få lavet mad, da det er begrænset hvor længe han gider ligge på et tæppe på mave eller ryg sidst på dagen hvor han er træt.

Jeg er da ked af, hvis nogen mener jeg smadrer mit barns ryg eller er en dårlig mor, men jeg har bemærket at mange af nutidens kvinder har meget skarpe holdninger til hvordan tingene skal gøres og så kan det nok ikke undgås at få et hak i hønsegården. 

Anmeld

22. marts 2014

Karina84

RGN skriver:

Jeg sætter min søn på 4 mdr i skråstol på køkkenbordet når jeg laver mad, hvis min mand ikke er hjemme.
Ellers ville jeg ikke få lavet mad, da det er begrænset hvor længe han gider ligge på et tæppe på mave eller ryg sidst på dagen hvor han er træt.

Jeg er da ked af, hvis nogen mener jeg smadrer mit barns ryg eller er en dårlig mor, men jeg har bemærket at mange af nutidens kvinder har meget skarpe holdninger til hvordan tingene skal gøres og så kan det nok ikke undgås at få et hak i hønsegården. 

Skråstolen kan jeg så bedre forstå, da de nærmest ligger ned i den, selvom jeg godt ved at den også kan være lidt fy-fy...

Anmeld

22. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vores søn fik en gåvogn og en hoppegynge..

de blev først brugt efter han kunne sidde selv så ryggen ikke blev ødelagt...

hoppegynge var han slet ikke til at få ud af igen.. han ELSKEDE at hoppe og svinge rundt i den midt i stuen og at få al den opmærksomhed i så lang tid...

Vi har ikke særlig meget mentalt overskud så det at vi kunne aktivere og glæde ham, uden at det stressede os fuldkommen ud var fantastiskt...

Gåvognen var bare en god ting lige når jeg lavede mad eller andet hvor jeg havde behov for begge mine hænder og 5 minutters fokus fremfor at bekymre mig om han trillede ind under sofaen, eller var ved at hive sig op på sofabordet eller op ad sit legetæppe med risiko for at falde ned og slå sig ret hårdt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.