Jeg elsker min dreng over alt på jorden. han er så vidunderlig og let, men er så svært, når det kommer til hans far. Han er altid en glad og smilende dreng, glad for sin dagplejemor, bedsteforældre og hans bonusfar. Men når det kommer til hans far går det bare helt galt.
Som lille elskede han sin far og var virkelig fars dreng, så meget at jeg følte han ikke gad mig. Vi flyttede fra hinanden, da han var et halvt år gammel (hvor vi ikke havde været sammen i ca. 3 måneder inde), men det ændrede ikke noget. vi havde en dele ordning, der hed 50/50%. det passede perfekt for vores bette mand, ingen forvirring i dagplejen og han var glad og tilfreds. jeg fandt en ny kort tid efter og jeg kom videre. det fungerede godt. både min nye kæreste, men også det at han så vi stadig var hans forældre. Vi lavede hyggeture i svømmehal osv. vi fik meget ros for hvordan vi gjorde det som forældre. alt dette accepterede min kæreste og synes det var dejligt.
Fra den ene dag til den anden gik det bare i vasken. min drengs far fandt en ny og jeg tænkte dejligt, så kunne han også komme videre, men det ødelagde alt. Han kunne ikke se sin dreng mere, da han skulle flytte, det blev langt væk og ordningen kom til at hede hver anden weekend + en gang om ugen. efter 1-2 måneder flyttede han tilbage til byen igen, i ny lejelighed med hende kæresten. kort tid efter måtte han ændre ordningen til hver 3 weekend og en gang om ugen. de har idag været sammen siden i sommers og nu skal de flytte igen, alt dette får jeg af vide af dagplejemoderen og jeg har ingen kontakt til faren ud over hvis der mangler noget. jeg er slettet på facebook, og vi har aldrig haft en eneste tur med vores dreng efter hun kom. Jeg mødte ham en dag på arbejdet og fandt ud af grunden var at han ikke måtte snakke med mig på grund af hende.
jeg har kendt min kæreste i 2 år, og venter et barn til sommer, passer perfekt ind i planen, så hun kommer før han skal begynde i børnehave og han har vendet sig til det. jeg planlægger alt med det at smide bleen og sutten så det ikke bliver for meget på en gang. jeg havde bare ikke tænkt på at hans far skulle til at rive hjemmet op igen og flytte for 4 gang. i alt den tid jeg har været sammen med min kæreste har vi fået min dreng til at vende sig til vores fælles hjem, vi flyttede lidt af gangen så overflytningen blev naturlig. min søster flyttede ind i lejeligheden så det er stadig et sted han kom efter vi var flyttet. så overflytningen kunne ikke mærkes på ham, da det gik fra weekender, til det pludselig var hverdag at være der. (hans far derimod flyttede sammen med sin nye kæreste efter de havde kendt hinanden i 2 uger, da han ikke kunne klare at bo med sin venner mere)
Min søn er blevet en rigtig mors dreng, også selvom jeg ikke længere kan gøre det samme med ham som før, på grund af plukveer og bækkenløsning. Han er ked af det, når jeg aflevere ham, men løber glad ind når far aflevere. Når jeg kommer og henter, så er han glad og trækker mig i armen for at komme ud i bilen for at komme hjem, men når far henter så løber han tilbage til dagplejemoderen og græder. Når min kæreste henter, så opfører han sig på samme måde som når det er mig.
Det bliver værre og værre og ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg føler jeg svigter ham hver gang han skal være sammen med sin far. Når han kommer hjem efter en weekend er han meget pylleret, jeg skal være der hele tiden ved siden af ham når han leger (hvilket han normalt er god til alene). Han vågner ofte om natten, dagene efter, selvom han har sovet igennem siden han var 4-5 måneder gammel.
Et sted ville jeg ønske at han bare tog og forsvandt helt, da det vil give mere ro på min dreng, men samme tid ønsker jeg at hen kender sin far, og de har også ret til at være sammen og lære hinanden at kende.
Jeg så ikke min far så tit da jeg var barn, da min mor boede på Sjælland og far i Nordjylland, jeg ønsker ikke at det skal være sådan med min søn, jeg vil gerne have han er glad for sin far, og at han kan være glad, når han skal hjem til ham, som når han skal hjem til sin bedsteforældre så er han glad og vil næsten ikke hjem igen. Det er hårdt at se at han tager det så hårdt og er så ked af det. Det er hårdt for os begge. Jeg føler jeg svigter ham ved at sige han skal hjem til sin far.

jeg ved ikke rigtigt hvad jeg vil, har bare brug for at få det ud, også håber jeg på nogen kan komme med et godt forslag til hvordan jeg skal takle det så det bliver lettere for os alle. Undskyld det blev så langt, og er glad hvis du fik læst det hele med.