Jeg blev lige inspireret af en anden tråd.
Vores datter bliver 5 år til juli og kan endnu ikke cykle selv. Hun har heller ikke rigtig lyst. Hun er usikker og meget ukoncentreret når vi prøver.
Efter 20 meter giver hun op og vil ikke mere
Så vil lige se hvornår andre børn har lært at cykle.
Vores søn fik en ny cykel lige efter hans 3 års fødselsdag, vi var overbevist om at han ville skulle bruge støttehjul da han kun havde haft en balancecyklen og en løbecykel, men der gik to dage så cyklede han selv. Han nægtede at ville have støttehjul på så både mor og far måtte vænne sig til at have hjertet højt oppe i halsen fordi han første dag blev ved med at falde, falde og mere falde i gruset udenfor men rejste sig op og blev ved. Så inden aftenen var ovre kunne han cykle men ikke bremse, det fik han så lært dagen efter - må være hans fars stædighed
Men tror det som med alting er forskelligt fra barn til barn - der er børn fra de store stuer i min søns børnehave der også køre med støttehjul - er fuldstændig sikker på at er der noget de ikke mestrer fuldstændig, så er der andet de er knaldhamrende dygtige til som f.eks. min søn absolut ikke finder interesse i eller kan.
Udviklingen er bare spændende at følge med i
Og bare det at de forsøger med hvad end der udfordrer dem så er de godt på vej 
Anmeld