Hvornår kunne jeres børn cykle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

morethanperfect

Lunae skriver:

Min datter var knap 3 år da hun cyklede uden støttehjul og nu cykler hun 4 km hver dag. (3,5 år)

Wow .. Flot

Oscar er 3,5 år og aner ik hvordan man bruger pedalerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Lunae

morethanperfect skriver:

Wow .. Flot

Oscar er 3,5 år og aner ik hvordan man bruger pedalerne

Her kom det ret naturligt. Hun fik en cykel i sommers med støttehjul. 14 dage efter pillede jeg dem af, fordi hun ikke koncentrede sig. Nu brugte hun pludselig energi på at koncentrere sig og cyklede samme dag..

Anmeld

21. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vores dreng var 3 1/2 år og vores pige var 4 år. De har kun haft løbecykler og havde begge en god balance. Da de fik to hjulet cykler satte vi IKKE støttebenene på og der skulle ikke meget øvelse til, så cyklede de alene.

Min datter fylder 5 år på mandag og hun er super god til, at cykle. Vi cykler mange steder hen, og hun cykler bare.

De ved begge hvornår man skal stoppe, se sig for mv. Jeg tror også, at det nogen gange handler om, hvor meget man cykler med dem og hvor trygge de er.

Anmeld

21. marts 2014

Aabye

Mathilde skriver:

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd.

Vores datter bliver 5 år til juli og kan endnu ikke cykle selv. Hun har heller ikke rigtig lyst. Hun er usikker og meget ukoncentreret når vi prøver.

Efter 20 meter giver hun op og vil ikke mere

Så vil lige se hvornår andre børn har lært at cykle.

Min dreng der bliver 3 i april kan cykle.. 

Han har haft en løbecykel, som han også gladeligt bruger endnu.. Han får sin egen rigtige cykel i fødselsdagsgave.. SÅ indtil videre har han cyklet på den cykel dagplejen har stående hos hende.. 

Anmeld

21. marts 2014

Clisolka

Isabella på 3½ kan godt finde ud af det med pedalerne, og cykler derudaf, men hun har støttehjul på 

Anmeld

21. marts 2014

EAF

Vores datter bliver 5 år til juli og kan endnu ikke cykle selv. Hun har heller ikke rigtig lyst. Hun er usikker og meget ukoncentreret når vi prøver.

Vores søn fik en ny cykel lige efter hans 3 års fødselsdag, vi var overbevist om at han ville skulle bruge støttehjul da han kun havde haft en balancecyklen og en løbecykel, men der gik to dage så cyklede han selv. Han nægtede at ville have støttehjul på så både mor og far måtte vænne sig til at have hjertet højt oppe i halsen fordi han første dag blev ved med at falde, falde og mere falde i gruset udenfor men rejste sig op og blev ved. Så inden aftenen var ovre kunne han cykle men ikke bremse, det fik han så lært dagen efter - må være hans fars stædighed  

Men tror det som med alting er forskelligt fra barn til barn - der er børn fra de store stuer i min søns børnehave der også køre med støttehjul - er fuldstændig sikker på at er der noget de ikke mestrer fuldstændig, så er der andet de er knaldhamrende dygtige til som f.eks. min søn absolut ikke finder interesse i eller kan. 

Udviklingen er bare spændende at følge med i   

Og bare det at de forsøger med hvad end der udfordrer dem så er de godt på vej 

Anmeld

21. marts 2014

Lise

Den store var 4 år og 2 mdr, da vi pillede støttehjul af. Og så cyklede han bare  Det var nemt

Den lille er lige blevet 4 år i sidste uge. Han nægter at skulle sidde på den cykel med pedaler. Hverken med eller uden støttehjul. Han var også over tre år før han gik med til at sætte sig op på løbecyklen, som han fik da han blev 2 år. Den er han meget glad for at køre på nu, og han har slet ikke travlt med at køre på en rigtig cykel. Der går nok et års tid endnu.

Anmeld

21. marts 2014

helle85

Mathilde skriver:

min datter lærte det da hun var omkring 2,5 år der kunne hun cykle på 2 hjul men sommeren efter ville hun have støttte jul på i gen fordi store bror havde.

lucas var omkring 5-6 år før han turde at prøve men der kunne han også stort set med det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.