Hvornår kunne jeres børn cykle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

TNBC

Havanagila skriver:

Det tror jeg også nok hun skal. Jeg griner også bare lidt af hun ikke kan finde ud af at bruge pedalerne på en cykel endnu, trods det hun har en trehjulet cykel. Nej nej hun skubber sig bare fremad med fødderne hehe

Pedalerne er også anderledes på en trehjulet end en tohjulet og man  skal "holde" balancen og bruge pedalerne på samme tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Mor til Frederic og Freya

Mathilde skriver:

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd.

Vores datter bliver 5 år til juli og kan endnu ikke cykle selv. Hun har heller ikke rigtig lyst. Hun er usikker og meget ukoncentreret når vi prøver.

Efter 20 meter giver hun op og vil ikke mere

Så vil lige se hvornår andre børn har lært at cykle.

Frederic var 2,7 år...

På én og samme mdr smed han ble'en - afl sine sutter og cyklede unden støttehjul.

Freya bliver 2 år her den 16 april og hun øver gevaldigt..

Anmeld

20. marts 2014

MorDk

Min søn var 2 år & 11 måneder da han kørte på 2 hjulet for første gang. han har kørt på løbecykel/balancecykel siden han var 19 mdr. og første gang han prøvede en 2 hjulet - cyklede han! 

Anmeld

20. marts 2014

M &.I

Yurie skriver:

Ja men du regner med at det sker før han er 2år. Det er tre måneder fra nu

min søn lære meget hurtigt .. 

Anmeld

20. marts 2014

dorthemus

Mathilde skriver:

Vores datter bliver 5 år til juli og kan endnu ikke cykle selv. Hun har heller ikke rigtig lyst. Hun er usikker og meget ukoncentreret når vi prøver.

3,5 år og har aldrig brugt støttehjul

Anmeld

20. marts 2014

dorthemus

Yurie skriver:

Du skal jo bare lige huske at når du piller støttehjulene af, skal han selv holde cyklen. Og de er ikke så lette og man kan falde, og fødderne sidder ikke på jorden, som på en løbecykel. 

Jeg ville beholde støttehjulene på lidt længere. Til han har en super god balance..

Dansk Cyklist Forbund anbefaler faktisk, at man undlader at sætte støttehjul på, fordi det giver barnet en falsk tryghed. Så hellere løbecykel i længere tid og så en støttestang bagpå i starten. Sådan lærte min 3 årige det

Anmeld

20. marts 2014

TNBC

dorthemus skriver:

Dansk Cyklist Forbund anbefaler faktisk, at man undlader at sætte støttehjul på, fordi det giver barnet en falsk tryghed. Så hellere løbecykel i længere tid og så en støttestang bagpå i starten. Sådan lærte min 3 årige det

Ja har jeg hørt

Men passer ikke helt. Jeg har set mange med støttehjul, der ikke har frygten.. ja ved godt at det er forskelligt, men jeg har heldigvis kun oplevet positivt med støttehjul..

Anmeld

20. marts 2014

dorthemus

Yurie skriver:

Ja har jeg hørt

Men passer ikke helt. Jeg har set mange med støttehjul, der ikke har frygten.. ja ved godt at det er forskelligt, men jeg har heldigvis kun oplevet positivt med støttehjul..

Jeg kan bare ikke se hvad de skal til for. Hvorfor ikke kære det rigtigt fra starten og ellers kan man jo bare fortsætte lidt længere med balancecyklen.

Anmeld

20. marts 2014

TNBC

dorthemus skriver:

Jeg kan bare ikke se hvad de skal til for. Hvorfor ikke kære det rigtigt fra starten og ellers kan man jo bare fortsætte lidt længere med balancecyklen.

Ved jeg ikke. Jeg tror det er forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

20. marts 2014

Lunae

Mathilde skriver:

Min datter var knap 3 år da hun cyklede uden støttehjul og nu cykler hun 4 km hver dag. (3,5 år)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.