Skuffet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2014

TNBC

Clgh skriver:

Nu er det sådan, at han er i et meget lille firma, og hans chef er dybt afhængig af ham. Derfor ville han godt kunne få tidligere fri, evt. mod overarbejde en anden dag, hvis han insisterede på at det var vigtigt. 

Og bad ham om at give mig hans chef nr. for at forklare ham, at det var meget vigtigt at han kom med, nu hvor jeg dropper "mit liv" for at gøre det nemmere for ham, men jeg måtte finde det gennem google hvis jeg ville. 
Så man bliver sgu ret sur når han ikke gør noget for at samarbejde. 

hvis det ikke er svært for ham at få fri, men at chefen siger nej, at der er åsk en grund??

og så vil du ringe og brokke dig til hans chef?? Tror du det får ham til at skifte mening? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

lineog4 skriver:

Men der er vel stadig en grund til at bruge et par dage med den kommende far til dit barn? At han ikke lige præcis er med til en jordemodersamtale som ja undskyld men for mig var de spild af tid og jeg ville aldrig have bedt min mand om at betale sig fri for det kvarter.

selvsagt er det okay du er skuffet hvis du har forklaret ham hvor vigtigt det er for dig han er med, men synes stadig der er så mange andre ting der er vigtige at gøre sammen blandt andet tale om hvordan fremtiden skal være, hvis det er så svært for ham at komme til dig. Så måske to dage og en skøn 3D scanning sammen ikke er så meget spild af tid og rejse. Og at han går glip af et lille jordemoderbesøg er måske ikke en konfrontation og surhed værd i forhold til I skal samarbejde resten af livet om jeres datter.

Jeg synes nu at jeg bruger rigeligt af tid oppe ved ham. Så sent som i søndags tog jeg derop (han hentede mig godt nok på halvvejen), fordi han savnede at mærke hans datter sparke. 
Og desuden er jeg der næsten hver weekend så vi kan tage i svømmehal sammen (det har jordmoderen anbefalet) osv.

Det kan godt være at det er spild af tid - men når han giver udtryk for at han gerne vil have det til at foregå i hans by, så han kan være med, så forventer jeg sgu at han er med. Ellers kunne jeg fint tage afsted alene, hvis det var her i Århus, og så passe mit eget liv ved siden af. 

Så du må endelig ikke tro at vi ikke gør andre og vigtigere ting sammen, men de ting kan oftest gøres i weekenderne, hvor det så ikke går ud over mit studie, og der sørger vi ganske vidst også for at tilbringe tid sammen hvor vi fx dyrker motion sammen (fordi det skulle være sundt for babyen inde i maven), eller køber ind til vores lille pige, eller fx. snakker om fremtiden og hvordan og hvorledes.

Men når han beder mig om at tage derop i hverdagene (pga. jordmoder), så er det da også kun rimeligt at han er med - i stedet for at jeg spilder min tid?

Anmeld

18. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Yurie skriver:

hvis det ikke er svært for ham at få fri, men at chefen siger nej, at der er åsk en grund??

og så vil du ringe og brokke dig til hans chef?? Tror du det får ham til at skifte mening? 

Det har skam intet at gøre med at "brokke sig" at gøre. Vil bare forklare ham om vores situation, da jeg kender min eks og ved at han ikke fortæller hvorfor at det er 'så vigtigt' at han lige får fri tidligere eller holder lang pause. 

Har desværre ikke fået en decideret grund til hvorfor det ikke kunne lade sig at gøre. 

Anmeld

18. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Maja84 skriver:

Altså er det kun jm han ikke kan komme med til, men han kan godt til 3D ?

Her tager jeg alene til både jm og lægebesøg, jeg ville ikke bede min mand tage fri til den slags

Jeg ville heller ikke bede min eks om det, hvis ikke det var fordi han havde bedt mig om at have JM i den by han bor i, så han kunne komme med. 
- og det er også derfor jeg er skide skuffet over at skulle bruge tid på at tage derop, hvis jeg alligevel skal være alene. 

Og ja, han kan godt tage med til 3D, eftersom jeg har fået det planlagt oppe i Aalborg (da tiderne vi kunne få i Århus ikke passede med at han kunne nå det). 

Anmeld

18. marts 2014

AnnaK89

Jeg synes det lyder lidt som om at hvis han sige hop, så spørger du hvor højt? (sat på en spids!).
Har godt læst, at du skriver at det er en fælles beslutning at alt skal foregå i Nordjylland, men synes godt nok det lyder som om han trækker dig rundt. Og at du skal tænke på hans behov frem for dine og babys.

Når du skal føde, så har du 1,5 times transport? Det ville jeg godt nok ikke turde - man ved bare aldrig hvor hurtigt det går og 1,5 times transport lyder for mig helt uudholdeligt med veer

Og når i så skal hjem, så skal baby sidde 1,5 time i en autostol? Det er godt nok voldsomt meget.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men jeg vil bare sige at i denne situation, så skal du tænke på dig selv og baby! Han bør vise sig som en mand og en far, ved stadig at ville involvere sig selvom det er længere væk fra ham.

Anmeld

18. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

AnnaKJ skriver:

Jeg synes det lyder lidt som om at hvis han sige hop, så spørger du hvor højt? (sat på en spids!).
Har godt læst, at du skriver at det er en fælles beslutning at alt skal foregå i Nordjylland, men synes godt nok det lyder som om han trækker dig rundt. Og at du skal tænke på hans behov frem for dine og babys.

Når du skal føde, så har du 1,5 times transport? Det ville jeg godt nok ikke turde - man ved bare aldrig hvor hurtigt det går og 1,5 times transport lyder for mig helt uudholdeligt med veer

Og når i så skal hjem, så skal baby sidde 1,5 time i en autostol? Det er godt nok voldsomt meget.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men jeg vil bare sige at i denne situation, så skal du tænke på dig selv og baby! Han bør vise sig som en mand og en far, ved stadig at ville involvere sig selvom det er længere væk fra ham.

Vil bestemt ikke sige at han trækker mig rundt. Men når han siger at han gerne vil være så involveret som muligt, men at han pga. arbejde så vil foretrække at have det så tæt på ham, så synes jeg da også at det er fint nok at jeg vælger at benytte mig af at jeg kan være så fleksibel (men så forventer jeg jo så at han deltager). 
Men hvis du vil mene at jeg bliver "trukket rundt" fordi jeg vælger at gå på kompromis er også fair nok. 

Nej, når vi nærmer os terminsdatoen så flytter jeg op til min familie i Nordjylland, så jeg ikke er alene når jeg får veer - ville synes det var meget ubehageligt at være alene når det sker. 

- Det ville selvfølgelig være super hvis han havde muligheden for at "vise sig som en mand og være far" på den måde som du beskriver. Det er desværre ikke muligt.
Og vil da bestemt ikke mene at hverken min lille pige i maven eller jeg lider nogen nød indtil videre - så længe han deltager i de ting han har sagt han vil deltage i. Så vil da mene at jeg tænker på os begge, samtidig med at jeg også tænker på ham. 

Anmeld

18. marts 2014

Kløver

Clgh skriver:

Jeg ville heller ikke bede min eks om det, hvis ikke det var fordi han havde bedt mig om at have JM i den by han bor i, så han kunne komme med. 
- og det er også derfor jeg er skide skuffet over at skulle bruge tid på at tage derop, hvis jeg alligevel skal være alene. 

Og ja, han kan godt tage med til 3D, eftersom jeg har fået det planlagt oppe i Aalborg (da tiderne vi kunne få i Århus ikke passede med at han kunne nå det). 

Kan godt forstå du er skuffet og trels, men ville nok lade det gå an og passere den ene gang når du alligevel skal derned og dele en scanning sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.