Så tog jeg min beslutning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2014

Lykke:)

jannilaursen skriver:

'Har i dag ringet til læge for at få en henvisning.
og ringet til ferselitets klinik og fået en tid.
Så nu begynder Projekt baby rigtig ..

Havde aldrig troet at jeg i en alder af snart 23 ville ønske mig så meget et doner barn.. <3

men nu er det nu..

er der andre herinde der har fået doner børn.? kunne godt tænke mig at snakke med nogen der har været eller skal igennem det samme som jeg

Held og lykke med det hele!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2014

RosSofi

dorthemus skriver:

Der er jeg så uenig. Jeg mener bestemt ikke, at man skal tage en så vigtig beslutning - der jo i høj grad involverer barnet - på baggrund af manglende "lyst til" at have en biofar til sit barn.

Jeg tænker heller ikke, at det lige er det med, at man ikke har lyst til en biofar, der er afgørende for, at man tager valget. Det gør man vel, fordi man har lyst til at få børn og tænker, at det godt kunne passe til det menneske man er og de værdier man har at have en alternativ familie.

Anmeld

18. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rosa-Sofia skriver:

Jeg synes også 23 år er en meget ung alder, men altså hvis TS har barn i forvejen, ved hun jo allerede hvad det indebærer og har nok overvejet sin beslutning rigtigt meget. Tænker, at det er vigtigt ikke bare at se projekt donorbarn, som sådan en desperat sidste udkaldsløsning, man først bør vælge, når man er omkring de 40 år. Der er måske bare nogen, der ikke synes at de har lyst til nødvendigvis at have en bio far til deres barn.

Atjeg så helt privat har den holdning, at alle børn bør have ret til at kende idet mindste navn og fødselsdato på begge deres bio forældre, er en anden sag og min private mening.

Ingen siger hun skal vente til hun er 40, men måske bare 30 så. Der kan ske SÅ meget de næste par år, så hvorfor være så desperat allerede? 

Kan sagtens forstå at nogen bare ved med sig selv at de ikke kommer til at leve med hverken en mand eller kvinde i fremtiden, men synes stadig at 23 er tidligt at lukke den dør. Ikke dermed sagt at man ikk må få børn naturligt senere, men synes det er en drastisk beslutning på barnets vejne at fravælge en biofar fra start i den alder, det er jo ikke kun moderen det handler om, ligesom dorthemus siger.. er i øvrigt selv 23. 

Anmeld

18. marts 2014

Misscbn

jannilaursen skriver:

'Har i dag ringet til læge for at få en henvisning.
og ringet til ferselitets klinik og fået en tid.
Så nu begynder Projekt baby rigtig ..

Havde aldrig troet at jeg i en alder af snart 23 ville ønske mig så meget et doner barn.. <3

men nu er det nu..

er der andre herinde der har fået doner børn.? kunne godt tænke mig at snakke med nogen der har været eller skal igennem det samme som jeg

Det er en stor beslutning, men jeg er også selv inde i de overvejelser hvis jeg ikke får en mand inden for et par år

Jeg er 24 år og har en søn nu på 2½ år og jeg har begyndende slidgigt i lænden så skal derfor tænke over at der ikke skal gå alt for mange år og vil for alt i verden gerne have et eller 2 børn mere 

Anmeld

18. marts 2014

Soleil

Jeg synes det er en smuk beslutning du har taget! Og hvis det er det du vil, synes jeg helt sikkert at du skal gøre det, også selvom du "kun" er 23 

Held og lykke med projektet 

Anmeld

18. marts 2014

GUSO

blankholm skriver:

Det er en stor beslutning, men jeg er også selv inde i de overvejelser hvis jeg ikke får en mand inden for et par år

Jeg er 24 år og har en søn nu på 2½ år og jeg har begyndende slidgigt i lænden så skal derfor tænke over at der ikke skal gå alt for mange år og vil for alt i verden gerne have et eller 2 børn mere 

Du har jo så også en grund til det mht dit bækken men ts er jo ikke på vej på pension som 23 årig der er da mange år endnu hun kan få børn med en fremtidig mand.. Men igen hendes valg også held og lykke til dig

Anmeld

18. marts 2014

Kamulla

Mor11 skriver:

Det lyder også som en mere overvejet beslutning i og med du så vil have været uden kæreste i temmelig mange år + fertiliteten daler drastisk efter de 30 man må jo sige at du giver det en del år ekstra end ts. Synes det er super med donorbørn, men 23? Og hun har en i forvejen? Så er det jo ikke superlænge hun har ønsket sig en mere tænker jeg.

Helt bestemt... Mange spørg hvorfor jeg vil vente helt til jeg er 30år.. Men har et håb om at finde manden at få flere børn med.. Og så få lov til at prøve den der lykke med en partner.. Tror det er sværer at møde manden når man har 2børn.. Men min søn har i flere år ønsket sig en lillesøster.. Hehe... Han når bare at blive så stor før det evt. Bliver en realitet.. Det skær lidt i mit hjerte

Anmeld

18. marts 2014

Miss Church

Kamulla skriver:

Helt bestemt... Mange spørg hvorfor jeg vil vente helt til jeg er 30år.. Men har et håb om at finde manden at få flere børn med.. Og så få lov til at prøve den der lykke med en partner.. Tror det er sværer at møde manden når man har 2børn.. Men min søn har i flere år ønsket sig en lillesøster.. Hehe... Han når bare at blive så stor før det evt. Bliver en realitet.. Det skær lidt i mit hjerte

Jeg tror du har helt ret, men kan godt forstå at du gerne vil gøre din lille mand til storebror Jeg synes du har nogle gode overvejelser med

Anmeld

18. marts 2014

Misscbn

GUSO skriver:

Du har jo så også en grund til det mht dit bækken men ts er jo ikke på vej på pension som 23 årig der er da mange år endnu hun kan få børn med en fremtidig mand.. Men igen hendes valg også held og lykke til dig

ja lige præcis, og har også forklaret min familie omkring det og de synes at det lyder super godt og de støtter mig fuldt ud 

Anmeld

18. marts 2014

RosSofi

Mor11 skriver:

Ingen siger hun skal vente til hun er 40, men måske bare 30 så. Der kan ske SÅ meget de næste par år, så hvorfor være så desperat allerede? 

Kan sagtens forstå at nogen bare ved med sig selv at de ikke kommer til at leve med hverken en mand eller kvinde i fremtiden, men synes stadig at 23 er tidligt at lukke den dør. Ikke dermed sagt at man ikk må få børn naturligt senere, men synes det er en drastisk beslutning på barnets vejne at fravælge en biofar fra start i den alder, det er jo ikke kun moderen det handler om, ligesom dorthemus siger.. er i øvrigt selv 23. 

Sådan ser jeg det ikke. Jeg ser det mere sådan, at hun tænker (og ja jeg er enig i at 23 år er en ung alder), men altså at hun tænker, hun ved, at hun gerne vil være mor igen, synes nu også det er en anden sag, kun at være 23 år, når hun nu allerede har et barn, så bliver ens overvejelse vel noget mere reflekteret, når man ved hvad det indebærer (selvom jeg igen er klar over, at der er forskel på at få et eller to børn). Men hun tænker, at hun er klar til barn nummer to nu og vil måske ikke vente på en aktuel far (dermed ikke sagt, hun ikke nødvendigvis tror, at hun kan møde mr. right senere hen), men så beslutter hun sig for, ud fra sine erfaringer, hvor hun tidligere har været enlig mor, at det passer fint til hende.

Jeg tænker ikke, at man nødvendigvis skal udelukke at finde kærligheden som 23 årig (det går jeg heller ikke ud fra TS gør) og jeg kan også godt se argumentationen for at se tiden an til hun er 30, men min holdning til det hele ændrer sig altså ved, at hun allerede er mor og ved hvad det indebærer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.