Mor11 skriver:
Ingen siger hun skal vente til hun er 40, men måske bare 30 så. Der kan ske SÅ meget de næste par år, så hvorfor være så desperat allerede?
Kan sagtens forstå at nogen bare ved med sig selv at de ikke kommer til at leve med hverken en mand eller kvinde i fremtiden, men synes stadig at 23 er tidligt at lukke den dør. Ikke dermed sagt at man ikk må få børn naturligt senere, men synes det er en drastisk beslutning på barnets vejne at fravælge en biofar fra start i den alder, det er jo ikke kun moderen det handler om, ligesom dorthemus siger..
er i øvrigt selv 23.
Sådan ser jeg det ikke. Jeg ser det mere sådan, at hun tænker (og ja jeg er enig i at 23 år er en ung alder), men altså at hun tænker, hun ved, at hun gerne vil være mor igen, synes nu også det er en anden sag, kun at være 23 år, når hun nu allerede har et barn, så bliver ens overvejelse vel noget mere reflekteret, når man ved hvad det indebærer (selvom jeg igen er klar over, at der er forskel på at få et eller to børn). Men hun tænker, at hun er klar til barn nummer to nu og vil måske ikke vente på en aktuel far (dermed ikke sagt, hun ikke nødvendigvis tror, at hun kan møde mr. right senere hen), men så beslutter hun sig for, ud fra sine erfaringer, hvor hun tidligere har været enlig mor, at det passer fint til hende.
Jeg tænker ikke, at man nødvendigvis skal udelukke at finde kærligheden som 23 årig (det går jeg heller ikke ud fra TS gør) og jeg kan også godt se argumentationen for at se tiden an til hun er 30, men min holdning til det hele ændrer sig altså ved, at hun allerede er mor og ved hvad det indebærer.
Anmeld