Hvad skal lillesøster hedde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2014

misslea

morethanperfect skriver:

Det var helt gået forbi min næse du var gravid ! 

Tillykke med de smukke

Jeg kan godt li navnet Filippa .. Min papmors hund hedder Molly , så kan slet ikke se for mig en baby skal hedde det

Jeps... Wilma skal sørme ha sig en dejlig lillesøster 

Har heller ikke været så aktiv herinde, meeeen der har da været en lille tråd i ny og næ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

Pigent

misslea skriver:

Hej derude.....

her om 6 uger agtigt, sku der meget gerne komme en lillesøster dumpende!!!  

Og vi er da så småt ved at være (nogenlunde) klar! MEN hva med navnet??? 

Vi ved, at hun skal hedde Anna til mellemnavn, da vi har valgt at opkalde hende efter Martins (farmand) elskede mormor! Det skal dog ikke være med bindestreg eller noget, så fornavnet skal ikke nødvendigvis klinge helt perfekt med navnet Anna.... 

Storesøster hedder Wilma Elvira (Elvira efter Martins oldemor)... Så lillesøsters navn skal gerne være i stil med det, dog uden at ligne det for meget!!

vi er umiddelbart mest til molly.... 

MED HVAD SYNS I.....?????? 

Kom også gerne med helt andre foreslog 

Rigtig god dag derude....

hilsner fra Lea (34+0) 

Jeg har stemt Alba og Filippa

Lige lidt forslag

Wilma Elvira og
Olivia
Augusta
Sille
Silke
Martha

Anmeld

17. marts 2014

2babygirls

misslea skriver:

Heheh... Ja det er der flere, der siger 

Men omvendt, så var der også mange der sagde, at de forbandt navnet Wilma med familien Flintstones.... Og jeg er ærlig talt ret ligeglad.... Hahaha  Jeg hR også tonsvis af associationer til navne - mest hvis jeg har kendt enten super skønne eller knapt så skønne mennesker med navnet.... Så forstår godt, at folk også associerer til noget, når de hører navnet.... Og det må gerne være hunde.... Hihi!!! 

Vi vælger udfra, hvad vi syns er sødt....  Men så sjovt at høre andres meninger... Så nu må vi se, hvad det ender med i sidste ende 

Ja, inderste inde vælger man heldigvis det navn man elsker aller mest!!! Jeg kan også fange mig selv i at tænke hold da op et anderledes navn, men det er jo ikke fordi mine piger hedder noget ganske almindeligt

Anmeld

17. marts 2014

lineog4

Har stemt molly, men kunne lige så godt have ramt sally - elskede sally sørøver som barn.

For mig står sally for en kreativ, skør pige der er egenrådig.

Hvor Molly mere sød og gør som man skal (og det er Anna også så på den måde passer de sammen i mit hoved, hvor Sally mere passer sammen Elvira)

Anmeld

17. marts 2014

Miss Church

Jeg har stemt Filippa (måske fordi jeg selv har sådan en? )

For mig er Molly et hundenavn 

Men spændende at lillesøster snart kommer!

Anmeld

17. marts 2014

misslea

lineog4 skriver:

Har stemt molly, men kunne lige så godt have ramt sally - elskede sally sørøver som barn.

For mig står sally for en kreativ, skør pige der er egenrådig.

Hvor Molly mere sød og gør som man skal (og det er Anna også så på den måde passer de sammen i mit hoved, hvor Sally mere passer sammen Elvira)

Ja - du har helt ret!!! Og elsker at du tænker over hvad navnene symbolisere for en personlighed mere end, om der var en tegneseriefigur, hundehvalp eller gammel tante der hed det.... For det er nemlig også den tilgang jeg selv har til navne 

Da vi gav Wilma hendes navn, var det også med udgangspunkt i, at hun vi troede hun ville blive en lille vildbasse med masser af gang i, og som ville sætte os gevaldigt på prøve (udfra hvordan vi begge selv var som børn 

hun har masser af gåpåmod.... Og en aktiv pige!!! Men lytter til hvad vi siger og prøver ikke særlig meget grænser af!!! En intelligent og nysgerrig pige, som er utrolig nem (snart 3,4 år gammel)

vi aner jo ikke om lillesøster blir li'sådan... Men umiddelbart ku hun godt være en lille Molly!!! 

Anmeld

17. marts 2014

misslea

Miss Church skriver:

Jeg har stemt Filippa (måske fordi jeg selv har sådan en? )

For mig er Molly et hundenavn 

Men spændende at lillesøster snart kommer!

Jaaaah SÅ spændende!!!! 

Wilma glæder sig også helt vildt!!! Hun sortere sit legetøj og gemmer noget til "baby rumba"....  Og hun snakker meget om, at hvad babyer kan og ikke kan, hvad man kan lave med sådan en baby, og hvordan man passer sådan en lillesøster 

Hun er skøn 

Spændende hvor længe hun er li'sådan entusiast efter ,illesøsters ankomst 

Anmeld

17. marts 2014

BabyMus

Filippa

Jeg elsker pigenavne med F (og M) så jeg er i forvejen vild med Filippa. De andre er ikke rigtig min smag.

Er vild med både Wilma og Elvira

Andre muligheder kunne være:

Fiona

Feluka

Filucca

Felina

Melia

Melina

Meluka

Malucca

Anmeld

17. marts 2014

misslea

BabyMus skriver:

Filippa

Jeg elsker pigenavne med F (og M) så jeg er i forvejen vild med Filippa. De andre er ikke rigtig min smag.

Er vild med både Wilma og Elvira

Andre muligheder kunne være:

Fiona

Feluka

Filucca

Felina

Melia

Melina

Meluka

Malucca

Vi snakkede faktisk også lidt om Filucca og Fiona.... Meeeeen min mand er ikke helt pjattet.... Og jeg er egentlig også mere til de andre navne 

Molly og Filippa står øverst på min liste 

Anmeld

17. marts 2014

Miss Church

misslea skriver:

Jaaaah SÅ spændende!!!! 

Wilma glæder sig også helt vildt!!! Hun sortere sit legetøj og gemmer noget til "baby rumba"....  Og hun snakker meget om, at hvad babyer kan og ikke kan, hvad man kan lave med sådan en baby, og hvordan man passer sådan en lillesøster 

Hun er skøn 

Spændende hvor længe hun er li'sådan entusiast efter ,illesøsters ankomst 

Årh hvor sødt! 

Haha ja det kan godt være hun ændre mening, når der kommer en bebs ud som skriger i tide og utide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.