Vi vælger at lillesøster skal fødes herhjemme :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2014

Nadia&Daniel

misslea skriver:

Ej jo da - det SKAL I da 

Har været så dårlig til at lægge billeder op.... Laver lige en tråd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

Wik

Glæd dig, det er en fantastisk oplevelse. Har været sat til hjemmefødsel begge gange. Den ene gang gik godt den anden ikke ligeså godt Go fornøjelse med det.

Anmeld

17. marts 2014

misslea

Nadia&Daniel skriver:

sådan  så er der update og billeder!!

Anmeld

17. marts 2014

misslea

Wik skriver:

Glæd dig, det er en fantastisk oplevelse. Har været sat til hjemmefødsel begge gange. Den ene gang gik godt den anden ikke ligeså godt Go fornøjelse med det.

1000 tak! jeg glæder mig rigtig meget!!

hvad gik galt 2. gang?? jeg er selvfølgelig forberedt på, at der kan komme noget i vejen både før, under og efter fødslen.... så nu må vi se om det lykkes for mig at føde hjemme....

Anmeld

17. marts 2014

Anitta Kristiansen

misslea skriver:

Tusind tak for dit svar - 

Dejligt med nogle erfaringer og gode råd!!!

jeg skal ikke have noget kar - det havde jeg heller ikke første gang!!!!! Jeg fødte meget hurtigt første gang, og havde slet ikk lyst til at komme i vand!!! Tænker at jeg denne gang kan bruge et varmt bad, hvis fødslen vel at mærke varer lidt længere end sidst 

Svinede selve fødslen meget.... Altså ikk vand osv fra karet... Men alt det andet!!!

jeg blødte næsten ikk ved første fødsel.... Og kastede ikk op og lign!!! Men det kan jo være anderledes denne gang!! 

Yes masser af afdækning.... Og gode sager i køleskabet - det er VIGTIGT heheh....!!!!

Jeg havde nu hellere ikke det problem, men hellere sikker end at tænke øv bagefter det sviende ikke meget på gulvet, men fødte også i vand og er glad for det ikke lå på gulvet, men mit vand blev taget da jeg lå i sengen, dog med mange håndklæder under, men jordemoderen er god til at vejlede øf du får et besøg inden fødslen så i ved hvor det er bedst.

Anmeld

18. marts 2014

MariaKyedDK

misslea skriver:

Iiihhh det lyder da også bare som drømmescenariet

Og fantastisk at være derhjemme i vandet omgivelser!! Jeg håber også, at jeg får en oplevelse lignende dét!!!

jeg fødte på knap 3 timer fra første ve ved min første fødsel, og grunden til, at hun ikke var ude efter 2 timer, var fordi jeg slet ikk ku finde ud af at presse rigtigt... Hahah  

så meget tyder på, at det også kommer til at gå hurtigt denne gang, og tænker at det trods alt må være en rar tanke, at det ikke er én selv, der skal flytte sig fysisk, men at det er jordemoren 

Har du nogle gode fif til, hvad man får brug for ved hjemmefødsel.... Udover fødekar (hvis man man ønsker det)

syns ikk rigtig jeg kan finde så meget Info.... Andet end afdækning, håndklæder, mad, drikkevarer osv 

Ja det var helt fantastisk  

og tror også du kommer til at føde enormt hurtigt når det kun tog 3 timer sidst. og vil lige sige at et fødekar er yderst lækkert... 

kan huske hvor dejligt det var at komme ned i det varme vand, og under en presseve sagde jeg: nøj det er dejligt hernede  

men ellers en masse håndklæder, og så pak en taske til den lille eller ha det liggende tæt på.. og så selvfølgelig en masse af dine ynglingsdrik... jeg nåede ikke at drikke noget, kun en halv kop kaffe og som jeg skrev havde jeg taget en behagelig sportsBH på, da jeg er lidt blufærdig og håret satte jeg op da jeg hader at have hår i ansigtet når jeg skal koncentrere mig om noget  

Min mand havde lavet Ingefær( til ingefærklude) som skulle lindre smerten... ( har aldrig troet på det ''fis'' ) sorry men det var alligevel behageligt at manden lage en varm ingefærklud på mig foran og bagpå  

det var så hyggeligt det hele, og jeg smilede under hele fødslen  

men jeg var lang tid at komme mig oven på fødslen, gik nærmest i '' chok'' fordi det var overstået så hurtigt det hele.. 

glæd dig, jeg MISUNDER dig...  

Anmeld

18. marts 2014

misslea

MariaKyedDK skriver:

Ja det var helt fantastisk  

og tror også du kommer til at føde enormt hurtigt når det kun tog 3 timer sidst. og vil lige sige at et fødekar er yderst lækkert... 

kan huske hvor dejligt det var at komme ned i det varme vand, og under en presseve sagde jeg: nøj det er dejligt hernede  

men ellers en masse håndklæder, og så pak en taske til den lille eller ha det liggende tæt på.. og så selvfølgelig en masse af dine ynglingsdrik... jeg nåede ikke at drikke noget, kun en halv kop kaffe og som jeg skrev havde jeg taget en behagelig sportsBH på, da jeg er lidt blufærdig og håret satte jeg op da jeg hader at have hår i ansigtet når jeg skal koncentrere mig om noget  

Min mand havde lavet Ingefær( til ingefærklude) som skulle lindre smerten... ( har aldrig troet på det ''fis'' ) sorry men det var alligevel behageligt at manden lage en varm ingefærklud på mig foran og bagpå  

det var så hyggeligt det hele, og jeg smilede under hele fødslen  

men jeg var lang tid at komme mig oven på fødslen, gik nærmest i '' chok'' fordi det var overstået så hurtigt det hele.. 

glæd dig, jeg MISUNDER dig...  

Jeg glæder mig også helt vildt til fødslen!!!! Synes det var den mest fantastiske oplevelse sidst, og lige da Wilma var kommet ud, var jeg frisk på lige at gøre det igen....  Det grinede jordmoderen af!!!  Men det havde selvfølgelig også noget at gøre med, at jeg havde en ret nem og hurtig fødsel 

Aarrhh ja - den med sports bh'en er jeg også på!!! Er også ret blufærdig.... Og selvom jordmoderen HELT sikkert er fuldstændig ligeglad, så ville det genere mig og virkelig hæmmende og generende for mig, hvis jeg sku bekymre mig og de dersens babyer 

Har godt hørt om de der engefærklude.... Måske de skal prøves  Sidst nåede jeg ikk engang at sluge en panodil... Men det kan jo. Ære helt anderledes denne gang.... Og det er da meget fint med noget, man selv kan forberede....!!! Er i hvert fald ikk interesseret i de der bi-stik... Så jeg har ikk så mange andre muligheder end akupunktur og massage osv.... 

Men iihhh.... Det er så rart at høre, om alle de gode oplevelser 

Anmeld

22. marts 2014

Wik

misslea skriver:

hvad gik galt 2. gang?? jeg er selvfølgelig forberedt på, at der kan komme noget i vejen både før, under og efter fødslen.... så nu må vi se om det lykkes for mig at føde hjemme....

Det var faktisk den første gang der gik galt, eller ente i overflytning. Jeg fik ikke presseveer, og barnet blev derfor presset og stresset. Derfor måtte jeg akut med ambulance og have sugekop ved ankomsten. 

Det værste ved den oplevelse, er faktisk at ens mand ikke må tage med ved en akut ambulancekørsel. Det var ekstremt traumatisk for min mand, der ikke nåede med til fødslen. 

Jeg tænker at man skal undersøge forholdene omkring overflytning, det gjorde vi ihvertfald anden gang.

Uanset hvad er det dejligt at føde hjemme, og når det lykkedes er det så fredfyldt og skønt

Anmeld

22. marts 2014

Wik

misslea skriver:

Det var faktisk den første gang der gik galt, eller ente i overflytning. Jeg fik ikke presseveer, og barnet blev derfor presset og stresset. Derfor måtte jeg akut med ambulance og have sugekop ved ankomsten. 

Det værste ved den oplevelse, er faktisk at ens mand ikke må tage med ved en akut ambulancekørsel. Det var ekstremt traumatisk for min mand, der ikke nåede med til fødslen. 

Jeg tænker at man skal undersøge forholdene omkring overflytning, det gjorde vi ihvertfald anden gang.

Uanset hvad er det dejligt at føde hjemme, og når det lykkedes er det så fredfyldt og skønt

Anmeld

23. marts 2014

misslea

Wik skriver:

Okay ja - det lyder ikke særlig sjovt for farmand... Jeg ved faktisk ikke, hvordan det foregår her, hvis man akut skal afsted.... Men ja, det vil jeg da lige undersøge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.