jeg fødte hjemme første gang, så har aldrig været på hospital og har ingen ide om hvordan det er. men min fødsel varede 14 timer så var ikke helt kort. men skal føde hjemme igen denne gang.
Jeg havde:
-fødekar
-plastik til under fødekar
-plastik til sengen, så madrassen ikke bliver ødelagt (lagt under lagn og tæpper)
-håndklæder (mange)
-plastik fra fødekar til sengen så gulvet ikke bliver ødelagt af vand/opkast/blod osv. hvad der kan ske.
-havde pakket en taske hvis vi endte med at skulle indlægges
-mad i fryseren og drikke. gerne have kage til dig selv og jordmoderen, godt med lidt sukker efterfølgende
-et sted hvor du kan blive syet, som er i god højde, og med god belysning (kan være en madras på et bord)
denne gang har jeg en bold at sidde på som kan hjælpe veerne, har en isterning maskine( dejligt når det er fødsel om sommeren

) også er rolig musik behageligt i baggrunden.

jeg var glad for at føde hjemme, havde lidt problemer med at åbne mig, men var en stor dreng og han sad skævt og kom ud med båd arm og hoved på en gang, men på trods af det så var jeg så glad for at føde hjemme. og er en fantastisk beslutning, for jordmoderen er så meget mere til stede, og i mit tilfælde fik jeg massage og det hele af hende.

det er behageligt og følte mig tryg under det hele.
Anmeld