Vi vælger at lillesøster skal fødes herhjemme :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2014

misslea

2babygirls skriver:

Martin venter på tid til at få klippet strengene, og er egentlig ret tilfreds med "bare" to børn, men vil nok være skruk for evigt, men hungrer også efter at skulle slæbe mindre med rundt af vogne, legetøj og alt der ellers fylder herhjemme

Okay - så lyder ret sikre 

Ja der er selvfølgelig nogle ting, som blir lettere, når man er helt færdige med små børn.... Jeg ved heller ikke med sikkerhed, om vi får en tredje.... Men som det er nu, vil vi gerne ha en mere!!! Vi har også værelser nok - så vi behøver ikke at flytte fx... Og det betyder da også lidt må jeg indrømme!!! For vi bor i drømmelejligheden dét sted, hvor vi aller helst vil bo!!! Og det er rart at vide, at vi faktisk Lan blive boende her... Selv med fire børn.... Hahaha 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

Anitta Kristiansen

jeg fødte hjemme første gang, så har aldrig været på hospital og har ingen ide om hvordan det er. men min fødsel varede 14 timer så var ikke helt kort. men skal føde hjemme igen denne gang.
Jeg havde:
-fødekar
-plastik til under fødekar
-plastik til sengen, så madrassen ikke bliver ødelagt (lagt under lagn og tæpper)
-håndklæder (mange)
-plastik fra fødekar til sengen så gulvet ikke bliver ødelagt af vand/opkast/blod osv. hvad der kan ske.
-havde pakket en taske hvis vi endte med at skulle indlægges
-mad i fryseren og drikke. gerne have kage til dig selv og jordmoderen, godt med lidt sukker efterfølgende
-et sted hvor du kan blive syet, som er i god højde, og med god belysning (kan være en madras på et bord)

denne gang har jeg en bold at sidde på som kan hjælpe veerne, har en isterning maskine( dejligt når det er fødsel om sommeren ) også er rolig musik behageligt i baggrunden. jeg var glad for at føde hjemme, havde lidt problemer med at åbne mig, men var en stor dreng og han sad skævt og kom ud med båd arm og hoved på en gang, men på trods af det så var jeg så glad for at føde hjemme. og er en fantastisk beslutning, for jordmoderen er så meget mere til stede, og i mit tilfælde fik jeg massage og det hele af hende.
det er behageligt og følte mig tryg under det hele.

Anmeld

17. marts 2014

2babygirls

misslea skriver:

Okay - så lyder ret sikre 

Ja der er selvfølgelig nogle ting, som blir lettere, når man er helt færdige med små børn.... Jeg ved heller ikke med sikkerhed, om vi får en tredje.... Men som det er nu, vil vi gerne ha en mere!!! Vi har også værelser nok - så vi behøver ikke at flytte fx... Og det betyder da også lidt må jeg indrømme!!! For vi bor i drømmelejligheden dét sted, hvor vi aller helst vil bo!!! Og det er rart at vide, at vi faktisk Lan blive boende her... Selv med fire børn.... Hahaha 

Nej det er jo også fedt at vide. Vi bor stadig til leje, da vi ikke har fundet drømmehuset endnu

Anmeld

17. marts 2014

Mutti2B

Fedt

Lige et lille sidespørgsmål . Men advarer i der bor i lejlighed naboerne om en kommende hjemmefødsel? Jeg tænker bare på hvor højt jeg brølede da jeg fødte

Anmeld

17. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har født de to yngste hjemme. Stille, roligt og udramatisk. Vil anbefale det til enhver, der føler sig tryg ved tanken. 

Anmeld

17. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mutti2B skriver:

Fedt

Lige et lille sidespørgsmål . Men advarer i der bor i lejlighed naboerne om en kommende hjemmefødsel? Jeg tænker bare på hvor højt jeg brølede da jeg fødte

Fødende reagerer jo vidt forskelligt. Jeg har lukket mig ind i mig selv og været musestille, når jeg har født. Og det er ellers ikke lyd og temperament, jeg mangler normalt 

Anmeld

17. marts 2014

misslea

Mutti2B skriver:

Fedt

Hahaha..... Jeg har faktisk godt tænkt tanken....

Nu sagde jeg stort set ikke en lyd første gang, og det gik simpelthen så hurtigt, så jeg ikk rigtig nåede at blive presset under situationen....  Meeeeen det kan jo godt lyde lidt voldsomt.... Især om natten, hvor der er musestille i hele ejendommen.... Og hos os er væggene RET tynde 

Anmeld

17. marts 2014

misslea

Anitta Kristiansen skriver:

jeg fødte hjemme første gang, så har aldrig været på hospital og har ingen ide om hvordan det er. men min fødsel varede 14 timer så var ikke helt kort. men skal føde hjemme igen denne gang.
Jeg havde:
-fødekar
-plastik til under fødekar
-plastik til sengen, så madrassen ikke bliver ødelagt (lagt under lagn og tæpper)
-håndklæder (mange)
-plastik fra fødekar til sengen så gulvet ikke bliver ødelagt af vand/opkast/blod osv. hvad der kan ske.
-havde pakket en taske hvis vi endte med at skulle indlægges
-mad i fryseren og drikke. gerne have kage til dig selv og jordmoderen, godt med lidt sukker efterfølgende
-et sted hvor du kan blive syet, som er i god højde, og med god belysning (kan være en madras på et bord)

denne gang har jeg en bold at sidde på som kan hjælpe veerne, har en isterning maskine( dejligt når det er fødsel om sommeren ) også er rolig musik behageligt i baggrunden. jeg var glad for at føde hjemme, havde lidt problemer med at åbne mig, men var en stor dreng og han sad skævt og kom ud med båd arm og hoved på en gang, men på trods af det så var jeg så glad for at føde hjemme. og er en fantastisk beslutning, for jordmoderen er så meget mere til stede, og i mit tilfælde fik jeg massage og det hele af hende.
det er behageligt og følte mig tryg under det hele.

Tusind tak for dit svar - 

Dejligt med nogle erfaringer og gode råd!!!

jeg skal ikke have noget kar - det havde jeg heller ikke første gang!!!!! Jeg fødte meget hurtigt første gang, og havde slet ikk lyst til at komme i vand!!! Tænker at jeg denne gang kan bruge et varmt bad, hvis fødslen vel at mærke varer lidt længere end sidst 

Svinede selve fødslen meget.... Altså ikk vand osv fra karet... Men alt det andet!!!

jeg blødte næsten ikk ved første fødsel.... Og kastede ikk op og lign!!! Men det kan jo være anderledes denne gang!! 

Yes masser af afdækning.... Og gode sager i køleskabet - det er VIGTIGT heheh....!!!!

Anmeld

17. marts 2014

Nadia&Daniel

Skal vi ikke snart se et billede af maven

Anmeld

17. marts 2014

misslea

Nadia&Daniel skriver:

Skal vi ikke snart se et billede af maven

Ej jo da - det SKAL I da 

Har været så dårlig til at lægge billeder op.... Laver lige en tråd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.