Vi vælger at lillesøster skal fødes herhjemme :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.975 visninger
29 svar
17 synes godt om
17. marts 2014

misslea

Ja - så er beslutningen hundrede procent taget 

Vi har lige siden jeg blev gravid snakket om og overvejet, om jeg skulle føde hjemme denne gang....!!!

tanken blev egentlig plantet i os lige efter fødslen af Wilma...!! Det gik meget nemt og utrolig hurtigt, og min jordemor under fødslen, sagde efterfølgende, at jeg virkelig burde overveje at føde hjemme næste gang, dels fordi fødslen forløb som den gjorde, og dels fordi der vil være en risiko for, at jeg ville føde i bilen agtigt på vej til hospitalet 

Nårh men lige dér, synes vi måske det virkelig liiiiige lovligt uoverskueligt, og det er også lidt trygt at være ude på hospitalet med alverdens hjælpemidler!!!

men men men.... Denne gang er der li'som bare rigtig meget, der taler for, at jeg skal føde hjemme denne gang!!!  For det første slipper vi for turen til hospitalet, som mildest talt var lidt kaotisk sidst, da jeg var meget tæt på at føde på vejen derud, og det er mildest talt ikke særlig behageligt at sidde i bilen med følelsen af, at ungen kigger ud mellem stængerne 

Desuden vil vi jo sandsynligvis blive smidt hjem et par timer efter fødslen, så tænker at vi li'så godt bare kan blive herhjemme og føde bebs og nyde roen efterfølgende, istedet for at skulle pakke os og baby sammen og tage hjem fra hospitalet evt sent om aftenen eller natten 

Så hvis alt går efter planen, så vælger vi at føde herhjemme.....!!! 

Hvis nogle af jer har erfaringer, så må I meget gerne dele dem med mig 

Mange hilsner fra Lea (34+0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

MariaKyedDK

misslea skriver:

Vi har lige siden jeg blev gravid snakket om og overvejet, om jeg skulle føde hjemme denne gang....!!!

tanken blev egentlig plantet i os lige efter fødslen af Wilma...!! Det gik meget nemt og utrolig hurtigt, og min jordemor under fødslen, sagde efterfølgende, at jeg virkelig burde overveje at føde hjemme næste gang, dels fordi fødslen forløb som den gjorde, og dels fordi der vil være en risiko for, at jeg ville føde i bilen agtigt på vej til hospitalet 

Nårh men lige dér, synes vi måske det virkelig liiiiige lovligt uoverskueligt, og det er også lidt trygt at være ude på hospitalet med alverdens hjælpemidler!!!

men men men.... Denne gang er der li'som bare rigtig meget, der taler for, at jeg skal føde hjemme denne gang!!!  For det første slipper vi for turen til hospitalet, som mildest talt var lidt kaotisk sidst, da jeg var meget tæt på at føde på vejen derud, og det er mildest talt ikke særlig behageligt at sidde i bilen med følelsen af, at ungen kigger ud mellem stængerne 

Desuden vil vi jo sandsynligvis blive smidt hjem et par timer efter fødslen, så tænker at vi li'så godt bare kan blive herhjemme og føde bebs og nyde roen efterfølgende, istedet for at skulle pakke os og baby sammen og tage hjem fra hospitalet evt sent om aftenen eller natten 

Hej med dig  

fornuftig beslutning  og det siger jeg KUN fordi jeg fødte hjemme for et halvt år siden... og kan kun sige at det er en helt enorm fantastisk oplevelse. 

jeg var lige ved at fortryde ( faktisk dagen hvor jeg fødte) men fordi jeg var gået 7 dage over tid, og her var ved at blive renoveret osv.. så var super stresset og ked af jeg ikke havde født... 

men ringede til en jordmor om morgen den 28. august 2013, og hun sagde at hun vil komme ud til mig, og løsne mine hinder og nusse lidt om mig og vil blive her hele dagen. 

det gjorde hun også og vi stor-hyggede, jeg fik lagt lavament og fik løsnet hinder og var ude at gå ture, alt imens at hun var herhjemme hos os og skrev rapport... jeg fik med det samme kraftige plukveer. 

kl 17 tog hun hjem og jeg var igen frustreret og troede aldrig jeg skulle føde. 

men kl 19 fik jeg 4 veer efter hinanden og ringede med det samme til hende igen, og hun var her kl. 19:20... og da hun var kommet gik jeg rundt og gjorde mig klar til fødsel, satte håret op, tog en sport BH på, og snakkede i telefon med min søster. - trak vejret meget dybt under veerne, men de gjorde slet ikke ondt ( som det gjorde med min søn) ham var jeg 6 timer om at føde.. 

men så blev jeg nødt til at ligge mig, for nu kom der presseveer, og jordmoderen hjalp mig op i fødekaret og efter 4 presseveer havde jeg født vores fantastiske lille pige. kl 21:12 så kun 2 timer tog det.... 

der skete rigtig mange andre ting hele den dag og tænker tilbage på dagen( dagende) som den fedeste og største oplevelse i livet  

så glæd dig over din beslutning om hjemmefødsel, det er FANTASTISK !!!  

Anmeld

17. marts 2014

misslea

MariaKyedDK skriver:

Hej med dig  

fornuftig beslutning  og det siger jeg KUN fordi jeg fødte hjemme for et halvt år siden... og kan kun sige at det er en helt enorm fantastisk oplevelse. 

jeg var lige ved at fortryde ( faktisk dagen hvor jeg fødte) men fordi jeg var gået 7 dage over tid, og her var ved at blive renoveret osv.. så var super stresset og ked af jeg ikke havde født... 

men ringede til en jordmor om morgen den 28. august 2013, og hun sagde at hun vil komme ud til mig, og løsne mine hinder og nusse lidt om mig og vil blive her hele dagen. 

det gjorde hun også og vi stor-hyggede, jeg fik lagt lavament og fik løsnet hinder og var ude at gå ture, alt imens at hun var herhjemme hos os og skrev rapport... jeg fik med det samme kraftige plukveer. 

kl 17 tog hun hjem og jeg var igen frustreret og troede aldrig jeg skulle føde. 

men kl 19 fik jeg 4 veer efter hinanden og ringede med det samme til hende igen, og hun var her kl. 19:20... og da hun var kommet gik jeg rundt og gjorde mig klar til fødsel, satte håret op, tog en sport BH på, og snakkede i telefon med min søster. - trak vejret meget dybt under veerne, men de gjorde slet ikke ondt ( som det gjorde med min søn) ham var jeg 6 timer om at føde.. 

men så blev jeg nødt til at ligge mig, for nu kom der presseveer, og jordmoderen hjalp mig op i fødekaret og efter 4 presseveer havde jeg født vores fantastiske lille pige. kl 21:12 så kun 2 timer tog det.... 

der skete rigtig mange andre ting hele den dag og tænker tilbage på dagen( dagende) som den fedeste og største oplevelse i livet  

så glæd dig over din beslutning om hjemmefødsel, det er FANTASTISK !!!  

Iiihhh det lyder da også bare som drømmescenariet

Og fantastisk at være derhjemme i vandet omgivelser!! Jeg håber også, at jeg får en oplevelse lignende dét!!!

jeg fødte på knap 3 timer fra første ve ved min første fødsel, og grunden til, at hun ikke var ude efter 2 timer, var fordi jeg slet ikk ku finde ud af at presse rigtigt... Hahah  

så meget tyder på, at det også kommer til at gå hurtigt denne gang, og tænker at det trods alt må være en rar tanke, at det ikke er én selv, der skal flytte sig fysisk, men at det er jordemoren 

Har du nogle gode fif til, hvad man får brug for ved hjemmefødsel.... Udover fødekar (hvis man man ønsker det)

syns ikk rigtig jeg kan finde så meget Info.... Andet end afdækning, håndklæder, mad, drikkevarer osv 

Anmeld

17. marts 2014

Loa

Ej hvor spændende..

Har ikke selv prøvet det men glæder mig til at høre om det

Anmeld

17. marts 2014

misslea

Loa skriver:

Ej hvor spændende..

Har ikke selv prøvet det men glæder mig til at høre om det

Hihi..... Ja MEGA herre spændende 

Lige da beslutningen var taget, havde jeg helt sommerfugle i maven.... Ved ikk hvorfor men synes alligevel at det er en STOR beslutning for os... Heheh 

Håber bare at alt udvikler sig efter planen, så jeg får lov.... Men indtil videre er der intet der tyder på, at hun ikke vil ligge rigtigt eller der kommer andet i vejen.... Meeeen man kN jo aldrig vide 

Anmeld

17. marts 2014

2babygirls

misslea skriver:

Feeeeeedt!!! Gad jeg også godt, men Martin var ikke tryg ved det, så brugte lige knap 10 min på fødegangen og så havde vi en baby mere

Anmeld

17. marts 2014

misslea

2babygirls skriver:

Feeeeeedt!!! Gad jeg også godt, men Martin var ikke tryg ved det, så brugte lige knap 10 min på fødegangen og så havde vi en baby mere

Jep lige præcis - det er også det, jeg gerne vil undgå!!! Syns det er fjollet at tage derud for nærmest at køre hjem igen kort efter!!! 

Og ifølge min jordemor kommer jeg til at føde lynhurtigt, første fødsel taget i betragtning, så tænker at det er en rar tanke, at jeg bare skal blive herhjemme, og det er jordemoren, der kommer til os 

Martin er faktisk den af os, der først var HEEELT tryg og frisk på en hjemmefødsel, så der var ingen overtagelse her 

Anmeld

17. marts 2014

2babygirls

misslea skriver:

Jep lige præcis - det er også det, jeg gerne vil undgå!!! Syns det er fjollet at tage derud for nærmest at køre hjem igen kort efter!!! 

Og ifølge min jordemor kommer jeg til at føde lynhurtigt, første fødsel taget i betragtning, så tænker at det er en rar tanke, at jeg bare skal blive herhjemme, og det er jordemoren, der kommer til os 

Martin er faktisk den af os, der først var HEEELT tryg og frisk på en hjemmefødsel, så der var ingen overtagelse her 

Sejt!!!!! En skam vi ikke skal have flere, ellers hoppede jeg også ud i det

Anmeld

17. marts 2014

misslea

2babygirls skriver:

Sejt!!!!! En skam vi ikke skal have flere, ellers hoppede jeg også ud i det

Er I helt sikre på stoppe ved 2??? 

Vi vil gerne ha én mere.... I hvertfald som det ser ud nu 

Anmeld

17. marts 2014

2babygirls

misslea skriver:

Er I helt sikre på stoppe ved 2??? 

Vi vil gerne ha én mere.... I hvertfald som det ser ud nu 

Martin venter på tid til at få klippet strengene, og er egentlig ret tilfreds med "bare" to børn, men vil nok være skruk for evigt, men hungrer også efter at skulle slæbe mindre med rundt af vogne, legetøj og alt der ellers fylder herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.