emiliedamm skriver:
Hej venner.
Jeg er ikke gravid - men kunne godt tænke mig det
Men jeg farver mit hår lysere. Jeg gør det i striber. Men de sidste par gange har jeg bare prøvet at få min naturlige hårfarve tilbage.... Og nøj hvor er den grim
så kunne godt tænke mig at få det lyst igen.
Derfor tænkte jeg på - er der nogen som stadig farver deres hår selvom de er gravide? og hvad gør det egentlig ved fosteret at farve hår ?
God søndag alle sammen

Hej Emilie,
Jeg ville lige dele mine oplevelser med dig...
Jeg har hele mit liv farvet mit hår, og har aldrig haft problemer. En dag farvede jeg det, og efter nogle timer kunne jeg mærke at det begyndte at svie i hårbunden, men jeg tænkte ikke længere over det.
Næste gang jeg farvede detogså fint... de første 24 timer. Indtil min pande blev rundere og rundere. Den begyndte at hæve mere og mere. Den hævede så meget at mine øjne næsten lukkede helt. Jeg kunne nærmest ikke se noget.
Jeg kom på skadestuen, og blev behandlet for det. Lægen fortalte mig, at det var godt at jeg var kommet i tide. Det kunne være end med at hævelsen havde flyttet sig nedad i mit ansigt, kommet til min hals og kvalt mig. Først synes jeg det var lidt voldsomt sagt, men som dagene gik, kunne jeg se hvordan min hævelse var begyndt at "vandre" ned mod min hals. Heldigvis var den blevet meget mindre pga. medicinen jeg fik...
Anyways, jeg fik jo lige pludseligt hårfarveallergi - 15 år efter at jeg var begyndt at farve mit hår... Lægen sagde at jeg absolut ikke måtte farve mit hår, da hver efterfølgendi allergianfald ville blive værre...
Jeg besluttede mig så at farve mit hår med henna, da det skulle være mere skånsomt. Jeg endte på skadestuen de næste 3 gange, da det blev farvet med henna. En vagtlæge kaldte mig decideret for " dum" for at have farvet mit hår, velvidende om at jeg var allergisk.
Min pointe med min historie er, at ALLE farver indeholder kemikalier, og det er bare sådan det er! Den eneste kemikalie-frie henna er den røde, men den er du nok ikke interesseret i.
Jeg ville stærkt anbefale dig IKKE at farve dit hår i din graviditet, da der er stor risiko fot at det kan ende med at skade fosteret.
Men jeg tror, at i det øjeblik du er gravid, så stopper du automatisk med at gøre ting, som kunne skade dit barn. Sådan har jeg haft det, og sådan har de fleste mødre det.