Nogen der farver hår når de er gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

modesty

Det kan jeg altså også sagtens forstå ... Men meget sjovt lige at høre andres holdninger Jeg glæder mig til at se hvordan jeg selv vil have det. Har fundet en hårfarve på nettet uden alt muligt stads i. total øko og det hele. Overvejede virkelig at købe sådan en Men nu må jeg se. Måske jeg kommer til at kunne lide min egen hårfarve  

Der findes INGEN hårfarver som ikke indeholder alt muligt l*rt, om det er økologisk eller ej er ligegyldigt.

Du kan få lagt striber hos en frisør, så længe du gør opmærksom på at farven ikke må røre hovedbunden. Så er det ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

Mor til Ella

MR-82 skriver:

Jeg ville aldrig gøre det. Hårfarve indeholder kemikalier. Kemikalier som som mistænkes for at være hormonforstyrrende,  kemikalier som er mutagene, altså kræftfremkaldende. Derudover er der risiko for allergi. Øko- farve er ingen undtagelse. Med den viden man har omkring kemi og graviditet,  synes jeg ikke det er svært at fravælge fx hårfarvning i den begrænsede periode det trods alt er

Det er bare lidt tankevækkende at der INGEN har været som kan finde ud af om det enligt er skadeligt for fostret

Det er oppe flere gange om året og alligevel bliver man ikke klogere.

Og som en anden også skriver bliver vi som frisører ikke skånet på nogen måde, men kan fint farve alle andres hår 8 timer hver dag, men farve vores eget det er ikke iorden

Til ts. Jeg farver hår når jeg er gravid jeg begrænser det dog til ca 2-3 gange. Får lavet striber med afb da det er farvestoffet ppd de mistænker for at være den store synder, og det er ikke i afb altså lyse striber. Og så rammer vi aldrig hårbunden på mig, for så vidt muligt

Gør som du vil, sådan er det jo med mange af rådende, og det er bestemt ikke dem alle jeg følger til punkt og prikke

Anmeld

17. marts 2014

Sandratoft

MR-82 skriver:

Jeg ville aldrig gøre det. Hårfarve indeholder kemikalier. Kemikalier som som mistænkes for at være hormonforstyrrende,  kemikalier som er mutagene, altså kræftfremkaldende. Derudover er der risiko for allergi. Øko- farve er ingen undtagelse. Med den viden man har omkring kemi og graviditet,  synes jeg ikke det er svært at fravælge fx hårfarvning i den begrænsede periode det trods alt er

Helt enig, ville heller aldrig gøre det. Det er en begrænset periodeaf sit liv og tør simpelthen ikke tage chancen

Anmeld

17. marts 2014

Mama2012

Der findes altså ikke farve, der ikke indeholder alt muligt usundt - øko eller ej. Man kan minimere de mulige bivirkninger/skader det kan give ved ikke at lade farven komme i kontakt med huden - men den lugt (eller hvad man vil kalde det) farven frigiver er heller ikke sudt for hverken dig eller barnet.

Persoligt kunne jeg ALDRIG finde på at få farvet hår mens jeg er gravid, heller ikke lavet negle eller andet, der er så fyldt med kemikalier... Jeg forsøger også at minimere brugen at produkter med parfume osv.

Dertil skal det dog sige, at jeg ikke tror min mening nødvendigvis er den rigtige og at jeg ikke dømme folk, der vælger at prioritere andreledes.

Kram

Anmeld

17. marts 2014

(august)

De to første gange fik jeg ikke farvet hår hverken som gravid eller ammende. 

Her tredje gang havde jeg fået det afbleget ved en misforståelse et par måneder inden jeg blev gravid. Udvoksningen var forfærdelig og kunne slet ikke se mig selv i spejlet. Så denne gang har jeg fået det farver så tæt på min egen farve som muligt, så nu hvor der er gået nogle måneder, kan man ikke se forskel på det farvede og udvoksningen. 

Jeg ville ikke have været uden denne gang. Så kunne jeg have været ked hverdag og det skader også fosteret. Skal dog ikke have farvet det mere end denne ene gang, da det jo ikke er sundt på nogen måde. 

Anmeld

17. marts 2014

MR-82

Mor til Ella skriver:

Det er bare lidt tankevækkende at der INGEN har været som kan finde ud af om det enligt er skadeligt for fostret

Det er oppe flere gange om året og alligevel bliver man ikke klogere.

Og som en anden også skriver bliver vi som frisører ikke skånet på nogen måde, men kan fint farve alle andres hår 8 timer hver dag, men farve vores eget det er ikke iorden

Til ts. Jeg farver hår når jeg er gravid jeg begrænser det dog til ca 2-3 gange. Får lavet striber med afb da det er farvestoffet ppd de mistænker for at være den store synder, og det er ikke i afb altså lyse striber. Og så rammer vi aldrig hårbunden på mig, for så vidt muligt

Gør som du vil, sådan er det jo med mange af rådende, og det er bestemt ikke dem alle jeg følger til punkt og prikke

Når man ikke ved præcist hvordan eller hvor meget det skader fostret, er det nok fordi man afholder sig fra at lave den slags eksperimenter på gravide. Det ville i sagens natur være uetisk. Man laver jo heller ikke forsøg med gravide og alkohol,  for at finde ud af præcis hvor grænsen går. Anbefalingerne udstikkes vel fra en basal viden forskningen kan give, fx. At hormonforstyrrende stoffer kan påvirke eksempelvis mænds evne til at reproducere, og at visse stoffer er kræftfremkaldende. Det man skal huske på er, at man ikke nødvendigvis ser sådanne skader på nyfødte, men hvis de forskellige stoffer har medført en ændring af ens arvemateriale,  så kan skaden jo allerede være sket på fosteret, og det er vel derfor man fraråder fx hårfarvning. Jeg synes bestemt det er ringe, at der ikke gøres noget ved gravide frisørers arbejdsmiljø. Det er tankevækkende at man kan spore forskellige stoffer i urinen ved frisører, selvom de har brugt handsker mm korrekt! Det fortæller os faktisk noget om, at stofferne er overført uden direkte kontakt, og giver måske så også stof til eftertanke i forhold til det at få lavet striber uden farven rører hovedbunden. Men jo, man vælger selv hvad man synes man har behov for. Hvis ts har behovet for at få farvet sit hår under en evt. Graviditet,  så er det da det hun skal gøre. Men det er sa rart at kunne høre andres holdninger, så man måske har et bredere grundlag at træffe sin beslutning på

Anmeld

17. marts 2014

Frk. Petersen

emiliedamm skriver:

Hej venner. 

Jeg er ikke gravid - men kunne godt tænke mig det Men jeg farver mit hår lysere. Jeg gør det i striber. Men de sidste par gange har jeg bare prøvet at få min naturlige hårfarve tilbage.... Og nøj hvor er den grim  så kunne godt tænke mig at få det lyst igen. 

Derfor tænkte jeg på - er der nogen som stadig farver deres hår selvom de er gravide? og hvad gør det egentlig ved fosteret at farve hår ? 

God søndag alle sammen  

Jeg gjorde absolut ikke! Det kan blandt andet fremme allergi.. Men syntes det er op til hver enkelt at beslutte.. Jeg brugte meget lidt shampoo og balsam - og var altid neutral (også på kroppen) en sjællend gang imellem brugte jeg en god hårkur..

Anmeld

17. marts 2014

Chevro

emiliedamm skriver:

Hej venner. 

Jeg er ikke gravid - men kunne godt tænke mig det Men jeg farver mit hår lysere. Jeg gør det i striber. Men de sidste par gange har jeg bare prøvet at få min naturlige hårfarve tilbage.... Og nøj hvor er den grim  så kunne godt tænke mig at få det lyst igen. 

Derfor tænkte jeg på - er der nogen som stadig farver deres hår selvom de er gravide? og hvad gør det egentlig ved fosteret at farve hår ? 

God søndag alle sammen  

Dengang jeg var gravid fik jeg farvet hår, og hvis du får striber er det jo ikke i direkte kontakt med hovedbunden, og håret er jo ellers ret dødt (:

Jeg ville have fået en depression hvis jeg skulle gå og ligne en stor udgroning! ??

Anmeld

4. april 2014

VeronikaH

Der sker ingenting hvis du får lavet striber, som ikke kommer i kontakt med huden. Men undgår for dit helbredets skyld farver og lysninger med ammoniak, da den går igennem luftvejer og er farlig på alle måder.

www.hairlab.dk

Anmeld

4. april 2014

Vivienne

emiliedamm skriver:

Hej venner. 

God søndag alle sammen  

Hej Emilie,

Jeg ville lige dele mine oplevelser med dig...

Jeg har hele mit liv farvet mit hår, og har aldrig haft problemer. En dag farvede jeg det, og efter nogle timer kunne jeg mærke at det begyndte at svie i hårbunden, men jeg tænkte ikke længere over det.

Næste gang jeg farvede detogså fint... de første 24 timer. Indtil min pande blev rundere og rundere. Den begyndte at hæve mere og mere. Den hævede så meget at mine øjne næsten lukkede helt. Jeg kunne nærmest ikke se noget.

Jeg kom på skadestuen, og blev behandlet for det. Lægen fortalte mig, at det var godt at jeg var kommet i tide. Det kunne være end med at hævelsen havde flyttet sig nedad i mit ansigt, kommet til min hals og kvalt mig. Først synes jeg det var lidt voldsomt sagt, men som dagene gik, kunne jeg se hvordan min hævelse var begyndt at "vandre" ned mod min hals. Heldigvis var den blevet meget mindre pga. medicinen jeg fik...

Anyways, jeg fik jo lige pludseligt hårfarveallergi - 15 år efter at jeg var begyndt at farve mit hår... Lægen sagde at jeg absolut ikke måtte farve mit hår, da hver efterfølgendi allergianfald ville blive værre...

Jeg besluttede mig så at farve mit hår med henna, da det skulle være mere skånsomt. Jeg endte på skadestuen de næste 3 gange, da det blev farvet med henna. En vagtlæge kaldte mig decideret for " dum" for at have farvet mit hår, velvidende om at jeg var allergisk.

Min pointe med min historie er, at ALLE farver indeholder kemikalier, og det er bare sådan det er! Den eneste kemikalie-frie henna er den røde, men den er du nok ikke interesseret i.

Jeg ville stærkt anbefale dig IKKE at farve dit hår i din graviditet, da der er stor risiko fot at det kan ende med at skade fosteret.

Men jeg tror, at i det øjeblik du er gravid, så stopper du automatisk med at gøre ting, som kunne skade dit barn. Sådan har jeg haft det, og sådan har de fleste mødre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.