Nogen der farver hår når de er gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.314 visninger
29 svar
29 synes godt om
16. marts 2014

Emilie91

Hej venner. 

Jeg er ikke gravid - men kunne godt tænke mig det Men jeg farver mit hår lysere. Jeg gør det i striber. Men de sidste par gange har jeg bare prøvet at få min naturlige hårfarve tilbage.... Og nøj hvor er den grim  så kunne godt tænke mig at få det lyst igen. 

Derfor tænkte jeg på - er der nogen som stadig farver deres hår selvom de er gravide? og hvad gør det egentlig ved fosteret at farve hår ? 

God søndag alle sammen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har ikke farvet hår siden jeg blev gravid, men har en veninde der stadig gør det. Hun har så skiftet den almindelige hjemmefarve ud med økologisk farve som hun får lavet ved frisøren. 

Jeg kender ikke de præcise bivirkninger for fostret, men da hårfarve jo er fuldt med en masse giftstoffer kan jeg forestille mig at det ikke er særlig sundt. Der er vist også noget med risiko for allergi. 

Men altså, jeg synes man skal tage alle de der bud og regler for hvad man må og ikke må som gravid med et gran salt, og selv overveje hvad man kan gå med til at udsætte barnet for. Så hvis du er rigtig ked af din hårfarve, så synes jeg du skal opsnuse en frisør der bruger økologisk hårfarve, og så få farvet håret Der er jo ikke noget ved at gå og være ked over den måde man ser ud, og man kan ligeså godt forkæle sig selv lidt en gang imellem

Anmeld

16. marts 2014

Emilie91

TanyaGR skriver:

Jeg har ikke farvet hår siden jeg blev gravid, men har en veninde der stadig gør det. Hun har så skiftet den almindelige hjemmefarve ud med økologisk farve som hun får lavet ved frisøren. 

Jeg kender ikke de præcise bivirkninger for fostret, men da hårfarve jo er fuldt med en masse giftstoffer kan jeg forestille mig at det ikke er særlig sundt. Der er vist også noget med risiko for allergi. 

Men altså, jeg synes man skal tage alle de der bud og regler for hvad man må og ikke må som gravid med et gran salt, og selv overveje hvad man kan gå med til at udsætte barnet for. Så hvis du er rigtig ked af din hårfarve, så synes jeg du skal opsnuse en frisør der bruger økologisk hårfarve, og så få farvet håret Der er jo ikke noget ved at gå og være ked over den måde man ser ud, og man kan ligeså godt forkæle sig selv lidt en gang imellem

Fantastisk. 

For det tænkte jeg også. Det er såå forskelligt hvad folk laver. Så der nogen som får farvet hår men synes at man ikke kan tillade sig at lave negle ? Såååå ja du har nok ret. Det er hvad folk bliver enige med sig selv om hvad de synes de kan tillade. 

Men tak for svar  

Anmeld

16. marts 2014

Pcokate

emiliedamm skriver:

Hej venner. 

Jeg er ikke gravid - men kunne godt tænke mig det Men jeg farver mit hår lysere. Jeg gør det i striber. Men de sidste par gange har jeg bare prøvet at få min naturlige hårfarve tilbage.... Og nøj hvor er den grim  så kunne godt tænke mig at få det lyst igen. 

Derfor tænkte jeg på - er der nogen som stadig farver deres hår selvom de er gravide? og hvad gør det egentlig ved fosteret at farve hår ? 

God søndag alle sammen  

Indtil jeg blev gravid farvede jeg, men ikke imens (turde ikke/var for syg)

Anmeld

16. marts 2014

Rockertand

emiliedamm skriver:

Hej venner. 

God søndag alle sammen  

Det er meget naturligt at tænke på sig selv, når man ikke kender til den altoverskyggende beskyttertrang man har for en lille baby i maven....jeg har aldrig farvet hår under mine 3 graviditeter, da jeg ikke ville kunne slippe tanken om, at det var selvforskyldt, hvis der var noget galt med barnet, og jeg tænker, at man godt kan overleve de få måneder set i forhold til risikoen ved potentielt at skade sit barn.

Anmeld

16. marts 2014

Emilie91

Rockertand skriver:

Det er meget naturligt at tænke på sig selv, når man ikke kender til den altoverskyggende beskyttertrang man har for en lille baby i maven....jeg har aldrig farvet hår under mine 3 graviditeter, da jeg ikke ville kunne slippe tanken om, at det var selvforskyldt, hvis der var noget galt med barnet, og jeg tænker, at man godt kan overleve de få måneder set i forhold til risikoen ved potentielt at skade sit barn.

Ja det er nok rigtigt. Når jeg engang bliver gravid tror jeg også jeg vil have det anderledes. Jeg har selv meget eksem og har haft det hele mit liv. Selvom min mor gjord alt hvad hun kunne både under og efter graviditeten så fik jeg alligevel allergi. Men hvis man tænker noget af det man har gjort er ens skyld som mor så tror jeg også man har det meget værre såååå ... ja .... jeg må prøve at holde af min egen hårfarve Hvem ved .... måske jeg bliver gravid om et års tid først. Så det godt jeg er god til at sætte mit hår  

Anmeld

16. marts 2014

Emilie91

Pcokate skriver:

Indtil jeg blev gravid farvede jeg, men ikke imens (turde ikke/var for syg)

Stakkels dig  

Anmeld

16. marts 2014

MetteS81

Jeg er gravid og får lavet lyse striber i håret nu, og det gjorde jeg også under min 1. graviditet. Jeg skiftede den almindelige frisør ud med en grøn/økologisk frisør. Og jeg kan tydeligt mærke forskel!! Tidligere kunne det godt svide lidt i hovedbunden år jeg fik bleget håret, og det lugtede slemt, men hos min nuværende frisør dufter det bare let af marcipan og jeg kan overhovedet ikke mærke farvningen. Desuden er striber langt bedre end helfarvning, og du kan evt bede frisøren om at han/hun skal være ekstra opmærksom på ikke at ramme din hovedbund, men lægge striberne tæt på stadig..

Det skal dog siges, at det IKKE anbefales at få farvet hår under graviditet, men jeg kunne heller ikke holde min udgroning ud, så jeg fik det gjort...og jeg har det meget bedre ved at gå til en grøn/økologisk frisør  + så føler jeg mig bedre tilpas rent psykisk ved at jeg stadig gør noget ud af mit hår..

Anmeld

16. marts 2014

liten-mamma

emiliedamm skriver:

Hej venner. 

God søndag alle sammen  

Farvede hår 2 eller 3 gange i min graviditet, med økologisk hårfarve

Anmeld

16. marts 2014

Isabella_mor

Jeg går ikke ind for st farve hår under graviditet. Men jeg har fået lavet striber i mit det mørke hår fordi jeg er utrolig lys og jeg har fået en udgroning som er utrolig grim. Striberne er lavet fra der hvor det mørke og det lyse mødes så ca. 10 cm fra hårbunden. Så huden oghårfarven ikke kommer i kontakt med hinanden. Du kan lige se billeder.  Før og efter. 

Det er min søster der er uddannet frisør, der har lavet det. Jeg skal nok have en gang mere, og så er det slut. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.