Nogen der farver hår når de er gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

Dr. House

emiliedamm skriver:

Hej venner. 

Jeg er ikke gravid - men kunne godt tænke mig det Men jeg farver mit hår lysere. Jeg gør det i striber. Men de sidste par gange har jeg bare prøvet at få min naturlige hårfarve tilbage.... Og nøj hvor er den grim  så kunne godt tænke mig at få det lyst igen. 

Derfor tænkte jeg på - er der nogen som stadig farver deres hår selvom de er gravide? og hvad gør det egentlig ved fosteret at farve hår ? 

God søndag alle sammen  

Jeg farvede mit hår 2 gange under graviditet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

Emilie91

MetteS81 skriver:

Jeg er gravid og får lavet lyse striber i håret nu, og det gjorde jeg også under min 1. graviditet. Jeg skiftede den almindelige frisør ud med en grøn/økologisk frisør. Og jeg kan tydeligt mærke forskel!! Tidligere kunne det godt svide lidt i hovedbunden år jeg fik bleget håret, og det lugtede slemt, men hos min nuværende frisør dufter det bare let af marcipan og jeg kan overhovedet ikke mærke farvningen. Desuden er striber langt bedre end helfarvning, og du kan evt bede frisøren om at han/hun skal være ekstra opmærksom på ikke at ramme din hovedbund, men lægge striberne tæt på stadig..

Det skal dog siges, at det IKKE anbefales at få farvet hår under graviditet, men jeg kunne heller ikke holde min udgroning ud, så jeg fik det gjort...og jeg har det meget bedre ved at gå til en grøn/økologisk frisør  + så føler jeg mig bedre tilpas rent psykisk ved at jeg stadig gør noget ud af mit hår..

Det kan jeg altså også sagtens forstå ... Men meget sjovt lige at høre andres holdninger Jeg glæder mig til at se hvordan jeg selv vil have det. Har fundet en hårfarve på nettet uden alt muligt stads i. total øko og det hele. Overvejede virkelig at købe sådan en Men nu må jeg se. Måske jeg kommer til at kunne lide min egen hårfarve  

Anmeld

16. marts 2014

Emilie91

Isabella_mor skriver:

Jeg går ikke ind for st farve hår under graviditet. Men jeg har fået lavet striber i mit det mørke hår fordi jeg er utrolig lys og jeg har fået en udgroning som er utrolig grim. Striberne er lavet fra der hvor det mørke og det lyse mødes så ca. 10 cm fra hårbunden. Så huden oghårfarven ikke kommer i kontakt med hinanden. Du kan lige se billeder.  Før og efter. 

Det er min søster der er uddannet frisør, der har lavet det. Jeg skal nok have en gang mere, og så er det slut. 

WOW!!!!! det var da helt vildt så lyst hår du har ? du må da næsten være platinblond

Men ja - det kan jeg altså sagtens følge. udgroninger er bare ikke kønne ... Men super flot til dig med striberne  

Anmeld

16. marts 2014

Emilie91

liten-mamma skriver:

Farvede hår 2 eller 3 gange i min graviditet, med økologisk hårfarve

Var det hos en frisør eller en du selv købte ?  

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

Det er en af de tre ting jeg ikke gør overhovedet når jeg er gravid: farve hår, drikke alkohol og tager solarium. Men nu gør jeg så også sjældent det når jeg ikke er (er fint tilfreds med den farve jeg har ) - er heller ikke ryger, så det er også nemt...

Alle andre forbud, råd til gravide osv tager jeg med et gran salt

Anmeld

16. marts 2014

liten-mamma

emiliedamm skriver:

Var det hos en frisør eller en du selv købte ?  

Købte dem selv Mens jeg ammede fik jeg det dog farvet hos en frisør.

Anmeld

16. marts 2014

Isabella_mor

emiliedamm skriver:

WOW!!!!! det var da helt vildt så lyst hår du har ? du må da næsten være platinblond

Men ja - det kan jeg altså sagtens følge. udgroninger er bare ikke kønne ... Men super flot til dig med striberne  

Det er simpelthen så hvidt min naturlige hårfarve. Det er så vildt. 

tak

Anmeld

16. marts 2014

Sujan

Man skal gøre hvad man lige føler... Hvis det er vigtigt at få lavet striber synes jeg det er fint.. Jeg farvede vist en enkelt gang under min graviditet....

Man skal jo også tænke på at hvis en frisør bliver gravid har hun jo ikke længere barsel og går i det hver dag... Så hvis det er i orden gør det vel ikke så meget at man farver et par gange...

Anmeld

16. marts 2014

MR-82

Jeg ville aldrig gøre det. Hårfarve indeholder kemikalier. Kemikalier som som mistænkes for at være hormonforstyrrende,  kemikalier som er mutagene, altså kræftfremkaldende. Derudover er der risiko for allergi. Øko- farve er ingen undtagelse. Med den viden man har omkring kemi og graviditet,  synes jeg ikke det er svært at fravælge fx hårfarvning i den begrænsede periode det trods alt er

Anmeld

16. marts 2014

Mettefpigen

MR-82 skriver:

Jeg ville aldrig gøre det. Hårfarve indeholder kemikalier. Kemikalier som som mistænkes for at være hormonforstyrrende,  kemikalier som er mutagene, altså kræftfremkaldende. Derudover er der risiko for allergi. Øko- farve er ingen undtagelse. Med den viden man har omkring kemi og graviditet,  synes jeg ikke det er svært at fravælge fx hårfarvning i den begrænsede periode det trods alt er

Enig! :-)
Jeg har farvet hår non stop (næsten) siden jeg var 16-17 år, men i de måneder jeg var gravid gjorde jeg det ikke... så må man bare få det klippet i smarte frisure ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.