DEN snak med kæresten nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2014

Wik

Okay, så han vil være på havet lige meget uanset hvor længe I venter, det var det jeg fiskede efter. Du kommer til at stå meget alene, så på den måde er det mest op til dig. Sådan er det selvfølgelig tit Men man kan uanset ikke tale sig til en baby, så måske skal I bare  være sammen og se hvad der sker. Hvis du ved han vil og du er klar, så er det måske der I er i virkeligheden.

Angående uddannelse, så er det hårdt at læse når man har børn, men befriende på grund af flexibilitet og frihed og ikke mindst tid med sit barn. Jeg tror ikke det er bedre at vente til lige inden du skal skrive bachelor, eller tættere på, det eneste der måske er praktisk er at forsøge at ramme et tidspunkt hvor du har afsluttet et år eller et semester, så du ikke skal gå til eksamen ligeefter en fødsel. Det kan lade sig gøre, taler af erfaring

Jeg har to, og har både en planlagt og en ikke planlagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2014

Oenskei2015

Sakura skriver:

Jeg mener bestemt, at du må holde dig til jeres aftale.

Han har ikke været helt afvisende overfor den idé/snak, men I har aftalt at det skal være til september I tager den snak. Det synes jeg er vigtigt at du respekterer. Du kan evt. risikerer at skubbe ham væk ved at bringe det op på banen nu...

Og hvad betyder det at vente 6 mdr?

Just my 2 cents...

Jeg er 23 og han er 25 år 

Måske er netop det, at han ikke har været så afvisende grunden til, at jeg gerne vil have snakken  Det er dog ikke eneste grund. Ja, jeg har været skruk længe og der har været en masse babybilleder fra omgangskredsen på facebook det sidste år. Jeg ved bare ikke hvorfor, men vågnede op her for to ugers tid siden og nu ved jeg det bare, jeg er ikke bare skruk, jeg er klar  Det er en underlig følelsen, men jeg er slet ikke i tvivl. Jeg bliver en rigtig god mor og min kæreste bliver en fantastisk far.

så 6 måneder til eller fra  I princippet er det slet ikke det afgørende og jo selvfølgelig kan jeg vente, hvis det er det han har brug for. Jeg føler bare indeni, at vi er klar. Kan ikke forklare det, jeg ved det bare og derfor jeg måske gerne vil snakke med ham om det. 

Anmeld

15. marts 2014

Wik

P.S

Jeg mener desuden at man må tale om børn og planlægning af dem ligeså meget man vil. Man kan ikke ændre sine lyster og følelser, man kan da prøve og styrer sig lidt, så man er til at holde ud

Men man kan ikke aftale sig ud af alting. Han løber ikke væk fordi du er skruk det er bare naturligt.

Anmeld

15. marts 2014

Oenskei2015

Wik skriver:

Okay, så han vil være på havet lige meget uanset hvor længe I venter, det var det jeg fiskede efter. Du kommer til at stå meget alene, så på den måde er det mest op til dig. Sådan er det selvfølgelig tit Men man kan uanset ikke tale sig til en baby, så måske skal I bare  være sammen og se hvad der sker. Hvis du ved han vil og du er klar, så er det måske der I er i virkeligheden.

Angående uddannelse, så er det hårdt at læse når man har børn, men befriende på grund af flexibilitet og frihed og ikke mindst tid med sit barn. Jeg tror ikke det er bedre at vente til lige inden du skal skrive bachelor, eller tættere på, det eneste der måske er praktisk er at forsøge at ramme et tidspunkt hvor du har afsluttet et år eller et semester, så du ikke skal gå til eksamen ligeefter en fødsel. Det kan lade sig gøre, taler af erfaring

Jeg har to, og har både en planlagt og en ikke planlagt

Ja, han vil altid være på søen 

Min uddannelse er heldigvis modulopdelt, så jeg har 10 uger og så eksamen, 10 uger og eksamen osv... Så hvis jeg skal have barsel fra november, så kan jeg få det eller fra maj og ikke kun sommer og vinter. Desuden er der start hvert halve år på uddannelsen og jeg kan tage og læse det første modul efterfølgende over 20 uger i stedet til at starte med, hvis det er det jeg har brug for 

Man kan aldrig forudse ting og jeg aner ikke hvordan jeg tackler det, men jeg kan vel ikke gøre andet end det jeg gør nu...?  Jeg tror på mig selv 

Anmeld

15. marts 2014

Oenskei2015

Wik skriver:

P.S

Jeg mener desuden at man må tale om børn og planlægning af dem ligeså meget man vil. Man kan ikke ændre sine lyster og følelser, man kan da prøve og styrer sig lidt, så man er til at holde ud

Men man kan ikke aftale sig ud af alting. Han løber ikke væk fordi du er skruk det er bare naturligt.

Jeg vil altid kunne snakke med ham... Også om dette  Jeg vil bare gerne have tænkt det godt og grundigt igennem inden jeg gør det, da jeg jo netop så vil 'bryde' en aftale, hvis jeg gør det 

Jeg vil slet ikke tage beslutningen endnu om jeg vil tage den op med ham, men jeg vil gerne have overvejet de forskellige muligheder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.