Endnu et spørgsmål til jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2014

modesty

sulo skriver:

Ja de tigersprig har jeg hørt lidt om og han har lige været igennem et, men på det punkt, skulle han følge sin terminsdato og han er 5 uger FTF.

Det spring jeg fornemmer han lige har taget passer med 12 ugers tigerspringet og det passede med at det startede da han efter terminsdato var 12 uger og det har taget knap 3 uger, han er 15 uger nu (terminsdato) men 20 uger ellers

Prøv at lade være med at tænke matematisk på det, men mærk dit barn. Tit kan man mærke når de gennemgår et udviklingsspring (min søn har f.eks lige været gennem et her omkring 2-års alderen). De ligger ikke altid dér hvor bøgerne siger at de skal ligge.

Det kan også godt være at det ikke er et tigerspring, men blot et appetitspring. Og under alle omstændigheder er det MEGET normalt at de begynder at vågne ved 4 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

Lykke:)

sulo skriver:

Hvor mange ml tager jeres børn af gangen og hvor ofte?, sådan ca.

Min søn er 4½ mdr og tager op til 180 ml af gangen, men det svinger meget, han har lige haft et appetitspring fra 120 til 150 og nu 180 ml og han spiser stadig ca hver 2 time når han er vågen

Men synes det virker af meget når man tænker på deres små maver, eller er det bare mig.

Han er også begyndt at vågne mellem 2.30 og 5.30 for at ville have en flaske, men synes slet ikke han giver tegn til at være klar til grød endnu.

Min søn bliver tilbudt 180 ml. Han er fra den 24.11. Nogengange bliver det spist, andre gange efterlader han lidt

Anmeld

14. marts 2014

sulo

Kris89 skriver:

det sygdom kan hurtig ændre på vanerne

Men mængden er i hvert fald helt normal - det ville heller ikke gøre noget han spiste mere i forhold til hans alder

Nej det ville nok ikke gøre noget at han spiste lidt mere mht hans alder, men de spiser jo også efter deres vægt og sidst han blev vejet var han 5700 gram og det er snart en måned siden, mener det er 1/6 del af deres vægt.

Anmeld

14. marts 2014

sulo

BigHope13 skriver:

Altså nu falder Thor helt ud af billedet pga hans store appetit og størrelse så spiser han jo også en del mere han har siden han var 3 mdr gammel fået 210 ml pr flaske og han spiser ca hver 4 time. Om natten mellem 5-7 timer.

Thor får nu vælling i natflasken samt grød til middag da han har en appetit der siger spar to.
(Selvfølgelig i samråd med sp)

Ja jeg kunne forstille mig at han var en sulten dreng, hvor meget vejer han efterhånden?, synes det er længe siden man har hørt noget fra jer.

Var i bilka forleden, men sýnes der stod fra 6 mdr på vællingen, ved vores sundhedplejeske har anbefalet en anden fra mødregruppen at blande majsmel (mener jeg det var eller rismel) i mme i stedet for.

Anmeld

14. marts 2014

sulo

Lykke:) skriver:

Min søn bliver tilbudt 180 ml. Han er fra den 24.11. Nogengange bliver det spist, andre gange efterlader han lidt

Sådan er det også her, nogen dage spiser han stort set det hele, andre dage kan han efterlade det halve eller mere

Anmeld

14. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hihi, det er Nogengange en af ulemperne ved flasken, at man har så meget kontrol over mængden de spiser det kan skabe frygtelige frustrationer både når det går den ene og den anden vej, kan godt huske det  

Prøv at tænk hvis du ammede, så ville du ikke ane hvor meget han indtog, kun hvor ofte det går op og ned, det vigtigste er at han er glad og mæt efter et måltid  

Anmeld

14. marts 2014

BigHope13

sulo skriver:

Ja jeg kunne forstille mig at han var en sulten dreng, hvor meget vejer han efterhånden?, synes det er længe siden man har hørt noget fra jer.

Var i bilka forleden, men sýnes der stod fra 6 mdr på vællingen, ved vores sundhedplejeske har anbefalet en anden fra mødregruppen at blande majsmel (mener jeg det var eller rismel) i mme i stedet for.

Han blev 4 mdr i onsdags, så vil gerne have lavet en Update til jer her i løbet af weekenden knægten vejede sidste torsdag !!!!!!! 8,5 kg!!!
Og er blevet 66 cm lang
Ja der står 6mdr på vællingpakkerne, men min sp har dog fortalt at førhen stod der 4 mdr på og der kan man sagtens starte med de store børn som ikke kan holde sig mætte til natten. Han spiser dog stadig 1-2 gange om natten og det er okay da det kun er en halv flaske pr gang og han sover ellers fra 19-08

Anmeld

14. marts 2014

Lykke:)

sulo skriver:

Sådan er det også her, nogen dage spiser han stort set det hele, andre dage kan han efterlade det halve eller mere

Ja præcis!

Anmeld

15. marts 2014

sulo

BigHope13 skriver:

Han blev 4 mdr i onsdags, så vil gerne have lavet en Update til jer her i løbet af weekenden knægten vejede sidste torsdag !!!!!!! 8,5 kg!!!
Og er blevet 66 cm lang
Ja der står 6mdr på vællingpakkerne, men min sp har dog fortalt at førhen stod der 4 mdr på og der kan man sagtens starte med de store børn som ikke kan holde sig mætte til natten. Han spiser dog stadig 1-2 gange om natten og det er okay da det kun er en halv flaske pr gang og han sover ellers fra 19-08

Hold nu op hvor bliver han stor, han skal da snart have bøf med løg i stedet for, ser frem til en opdatering af den flotte fyr

Tak for tippet med vællingen, det er vel også det vi mødre bør bruge hinanden til

Bruger du så vællingesutter og hvilke? mærke ovs

Anmeld

15. marts 2014

BigHope13

sulo skriver:

Hold nu op hvor bliver han stor, han skal da snart have bøf med løg i stedet for, ser frem til en opdatering af den flotte fyr

Tak for tippet med vællingen, det er vel også det vi mødre bør bruge hinanden til

Bruger du så vællingesutter og hvilke? mærke ovs

Han bliver bare rigtig rigtig stor men sp er meget imponeret over hans sammensætning da han trods hans store vægt ikke er særlig flommet, og han bruger sin krop rigtig rigtig godt

Thor vil kun drikke af advent flasker/sutter, og de største jeg lige kunne finde var str 4. Men vællingen ville slet ikke komme ud, stod selv og sugede på livet løs haha men jeg har så bare selv prikket et stort hul i, og det fungere lige pt så det var lige sådan en hurtig løsning, godt tip fra min mor hehe som pænt forklarede" ja da du var barn var der ikke noget der hed vællingesut så jeg klippede da bare et hul i en af de gamle"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.