Endnu et spørgsmål til jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.030 visninger
30 svar
8 synes godt om
14. marts 2014

sulo

Hvor mange ml tager jeres børn af gangen og hvor ofte?, sådan ca.

Min søn er 4½ mdr og tager op til 180 ml af gangen, men det svinger meget, han har lige haft et appetitspring fra 120 til 150 og nu 180 ml og han spiser stadig ca hver 2 time når han er vågen

Men synes det virker af meget når man tænker på deres små maver, eller er det bare mig.

Han er også begyndt at vågne mellem 2.30 og 5.30 for at ville have en flaske, men synes slet ikke han giver tegn til at være klar til grød endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

Chris86

sulo skriver:

Min søn er 4½ mdr og tager op til 180 ml af gangen, men det svinger meget, han har lige haft et appetitspring fra 120 til 150 og nu 180 ml og han spiser stadig ca hver 2 time når han er vågen

Men synes det virker af meget når man tænker på deres små maver, eller er det bare mig.

Han er også begyndt at vågne mellem 2.30 og 5.30 for at ville have en flaske, men synes slet ikke han giver tegn til at være klar til grød endnu.

Her har vores stort set spist det pakken foreskriver..

Anmeld

14. marts 2014

Kris89

sulo skriver:

er du begyndt på grød?? Synes det lyder voldsomt han skal spise hver anden time...

Jacob spiste fra han var omkring 3 mdr. 210 ml (når blandet med pulveret 235 ml.) Men nu er vi nede på 180 igen, fordi han får grød (lige godt 5 mdr. gammel)

Men han har altid max spist hver 3. time - gerne hver 4.

Anmeld

14. marts 2014

Leneur

sulo skriver:

Silje var omkring 3 mdr da vi startede på flasken, startede med 100 ml men kom ret hurtigt op på de 150 og som 4 mdr var det 200 ml + opstart på grød. Hun var så klar på det og havde været meget interesseret i hvad vi andre puttede i munden længe. Hun fik enten mme eller grød ca hver 3 time og hun sov altså først rigtigt igennem som 2-årig, fordi hun enten smed sutten, blev tørstig eller havde sparket dynen af sig.

Anmeld

14. marts 2014

sulo

Kris89 skriver:

er du begyndt på grød?? Synes det lyder voldsomt han skal spise hver anden time...

Jacob spiste fra han var omkring 3 mdr. 210 ml (når blandet med pulveret 235 ml.) Men nu er vi nede på 180 igen, fordi han får grød (lige godt 5 mdr. gammel)

Men han har altid max spist hver 3. time - gerne hver 4.

Nej han er ikke begyndt på grød endnu, han virker slet ikke klar til det, han er også FTF så på mange punkter er han lidt bagud.

Han fik omgangssyge vi var indlagt med i starten af febuar, siden da har han spist hver 2 time, før det spiste han også hver 4 time ca, nu kan der godt gå 2½ time også. 3-5 timer hvis han tager en god lur i barnevognen, men 2 timer for det meste hvis han er vågen

Anmeld

14. marts 2014

L&V

sulo skriver:

Det lyder meget normalt.. Min søn fik mellem 150-180 ml hver 2½ time i den alder..

Og nej jeg syntes slet heller ikke det lyder som tegn på grød start men bare en bebs med en sund appetit og som er midt i et appetit spring

Anmeld

14. marts 2014

sulo

Leneur skriver:

Silje var omkring 3 mdr da vi startede på flasken, startede med 100 ml men kom ret hurtigt op på de 150 og som 4 mdr var det 200 ml + opstart på grød. Hun var så klar på det og havde været meget interesseret i hvad vi andre puttede i munden længe. Hun fik enten mme eller grød ca hver 3 time og hun sov altså først rigtigt igennem som 2-årig, fordi hun enten smed sutten, blev tørstig eller havde sparket dynen af sig.

200 ml, så skal jeg vist ikke bekymre mig endnu

Anmeld

14. marts 2014

sulo

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det lyder meget normalt.. Min søn fik mellem 150-180 ml hver 2½ time i den alder..

Og nej jeg syntes slet heller ikke det lyder som tegn på grød start men bare en bebs med en sund appetit og som er midt i et appetit spring

Det er godt at høre.

Får besøg af sundhedsplejesken på onsdag, hvor vi skal snakke om hvordan og hvorledes med opstart af grød, så vil også tage snakken med hende, men synes bare han accelerede hurtigt op i mængden lige pludselig.

Anmeld

14. marts 2014

Fuglemor

Mindes også vores ret hurtigt spiste pænt meget. Min sp sagde at børn var forskellige og jeg skulle ikke gå så meget op i at hun kun måtte få sådan og sådan. 

Anmeld

14. marts 2014

L&V

sulo skriver:

Det er godt at høre.

Får besøg af sundhedsplejesken på onsdag, hvor vi skal snakke om hvordan og hvorledes med opstart af grød, så vil også tage snakken med hende, men synes bare han accelerede hurtigt op i mængden lige pludselig.

Det er det appetit spring der gør det og det vil os gøre han måske vågner lidt oftere.. Jeg vil helt sikkert fortsætte med flasken så længe som muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.