Endnu et spørgsmål til jer med flaskebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2014

modesty

sulo skriver:

Hvor mange ml tager jeres børn af gangen og hvor ofte?, sådan ca.

Min søn er 4½ mdr og tager op til 180 ml af gangen, men det svinger meget, han har lige haft et appetitspring fra 120 til 150 og nu 180 ml og han spiser stadig ca hver 2 time når han er vågen

Men synes det virker af meget når man tænker på deres små maver, eller er det bare mig.

Han er også begyndt at vågne mellem 2.30 og 5.30 for at ville have en flaske, men synes slet ikke han giver tegn til at være klar til grød endnu.

Der ligger et tigerspring og et appetitspring omkring de 4 mdr. så det lyder helt normalt. Det er også helt normalt at de begynder at vågne og vil have mad om natten i den alder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2014

Leneur

sulo skriver:

200 ml, så skal jeg vist ikke bekymre mig endnu

Ja ved heller ikke hvor hun gjorde af det, da hun var så lille og fin. Noget kom selvfølgelig op igen når hun gylpede men det gjorde der nu også da jeg ammede hende, blev heldigvis bedre da hun fik mere fast føde.

Anmeld

14. marts 2014

sulo

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er det appetit spring der gør det og det vil os gøre han måske vågner lidt oftere.. Jeg vil helt sikkert fortsætte med flasken så længe som muligt

Det var også min plan, vi har jo 1½ måned til vi skal starte op endnu, det kan vi lige så godt nyde så længe han bliver mættet af mme

Anmeld

14. marts 2014

L&V

sulo skriver:

Det var også min plan, vi har jo 1½ måned til vi skal starte op endnu, det kan vi lige så godt nyde så længe han bliver mættet af mme

Ja præcis.. Tror den store var oppe på at få 1500ml om dagen da hun var 6 måneder så hun har jo os fået store flasker

Anmeld

14. marts 2014

sulo

Leneur skriver:

Ja ved heller ikke hvor hun gjorde af det, da hun var så lille og fin. Noget kom selvfølgelig op igen når hun gylpede men det gjorde der nu også da jeg ammede hende, blev heldigvis bedre da hun fik mere fast føde.

Åh det håber jeg også på, for han har altid gylpet meget, men der er ingen forskel på hvor meget mme han får og hvor meget han gylper.

Anmeld

14. marts 2014

Leneur

sulo skriver:

Åh det håber jeg også på, for han har altid gylpet meget, men der er ingen forskel på hvor meget mme han får og hvor meget han gylper.

Sådan var det også med Silje. Der er bare nogle der gylper mere end andre...

Anmeld

14. marts 2014

BigHope13

sulo skriver:

Min søn er 4½ mdr og tager op til 180 ml af gangen, men det svinger meget, han har lige haft et appetitspring fra 120 til 150 og nu 180 ml og han spiser stadig ca hver 2 time når han er vågen

Men synes det virker af meget når man tænker på deres små maver, eller er det bare mig.

Han er også begyndt at vågne mellem 2.30 og 5.30 for at ville have en flaske, men synes slet ikke han giver tegn til at være klar til grød endnu.

Altså nu falder Thor helt ud af billedet pga hans store appetit og størrelse så spiser han jo også en del mere han har siden han var 3 mdr gammel fået 210 ml pr flaske og han spiser ca hver 4 time. Om natten mellem 5-7 timer.

Thor får nu vælling i natflasken samt grød til middag da han har en appetit der siger spar to.
(Selvfølgelig i samråd med sp)

Anmeld

14. marts 2014

Kris89

sulo skriver:

Nej han er ikke begyndt på grød endnu, han virker slet ikke klar til det, han er også FTF så på mange punkter er han lidt bagud.

Han fik omgangssyge vi var indlagt med i starten af febuar, siden da har han spist hver 2 time, før det spiste han også hver 4 time ca, nu kan der godt gå 2½ time også. 3-5 timer hvis han tager en god lur i barnevognen, men 2 timer for det meste hvis han er vågen

det sygdom kan hurtig ændre på vanerne

Men mængden er i hvert fald helt normal - det ville heller ikke gøre noget han spiste mere i forhold til hans alder

Anmeld

14. marts 2014

sulo

modesty skriver:

Der ligger et tigerspring og et appetitspring omkring de 4 mdr. så det lyder helt normalt. Det er også helt normalt at de begynder at vågne og vil have mad om natten i den alder.

Ja de tigersprig har jeg hørt lidt om og han har lige været igennem et, men på det punkt, skulle han følge sin terminsdato og han er 5 uger FTF.

Det spring jeg fornemmer han lige har taget passer med 12 ugers tigerspringet og det passede med at det startede da han efter terminsdato var 12 uger og det har taget knap 3 uger, han er 15 uger nu (terminsdato) men 20 uger ellers

Anmeld

14. marts 2014

Clisolka

sulo skriver:

Her har Oliver også haft nogle enkelte dage hvor han spiste hver 2. time  Det har gerne været i forbindelse med tigerspring, eller appetitspring 

Nu er han lige blevet 6 mrd. og kværner 180 ml max hver 3 time. Jeg kan med nød og næppe holde ham hen i 4 timer  Han har sovet igennem siden han var omkring 8 uger, så han får ingen flaske om natten 

Her har vi til gengæld været i gang med grød i et par uger, men det passer bestemt ikke herren! Han vil meget hellere have sin flaske  Grøden kommer lige så hurtigt ud, som det kommer ind  Hans søster var meget nemmere til at spise grød - hun spiste det hele til skålen var tom 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.