alm. Mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2014

4xGreve

2721 skriver:

Min søn har heller ikke mælke allergi, men reagere som din dreng med diarre.
Laktosefri mælk kan efterhånden fås i de fleste butikker.
Min søns far er laktoseintolerance og fortrækker den fra Arla.

Med hensyn til min søn så har jeg simpelthen skåret al mælk ud af kosten, hvilket betød at han gik fra kronisk diarre til normal afføring.
Mange børns tarmsystem kan bare ikke klare mælkeprodukter, men de fleste vokse fra det da det jo netop ikke er en allergi.

Knus

Tak for svar... Vi har prøvet os lidt frem men da vi endelig købte laktose fri mælk afviste han det også endte det med at mælken røg ud og det er ikke særlig sjov med tanke på prisen  Vi har holdt en lang pause og overvejer at købe mme og give ham på mælke sådan som vi plejet at gøre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2014

2721

4xGreve skriver:

Tak for svar... Vi har prøvet os lidt frem men da vi endelig købte laktose fri mælk afviste han det også endte det med at mælken røg ud og det er ikke særlig sjov med tanke på prisen  Vi har holdt en lang pause og overvejer at købe mme og give ham på mælke sådan som vi plejet at gøre 

Mælk er jo ikke et must i kosten længere
Håber i finder en løsning der fungere

Anmeld

24. marts 2014

TbCp

Papillon skriver:

Har I fået undersøgt, at han ikke har allergi? Det kan opstå pludseligt 

Diarré og mavesmerter er netop symptomer på, at man ikke kan tåle mælkesukkeret, og dermed er laktoseintolerant/har mælkeallergi. Hvis det kun er i mild grad, kan man godt tåle yoghurt, ost og fløde i mindre mængder, da mælkesukkerindholdet er mindre i de produkter end i almindelig mælk

Bare lige hvis du ikke vidste det eller formulerede dig forkert.
Laktoseintoleranse og mælkeallergi er ikke det samme.

Anmeld

24. marts 2014

TbCp

Jeg har en dreng på 2 der har laktoseintolerance.
Selv de laktosefri produkter reagerer han på, men hvis din dreng kan tåle ost, så kan han sikkert også tåle de laktosefrie produkter, da det er en meget lille mængde der er i.

Jeg synes ikke produkterne er meget dyrere end almindelige og du kan tit være heldig at der er tilbud rundt omkring.

Vi bruger også havredrik og mandeldrik til vores dreng.

Husk at soya og ris drik må de små ikke få for meget af, men det kan evt. bruges i sovs eller lign. så din søn også kan spise det.

Hvis du kan få det diagnostiseret, vi fik en blodprøve på sygehuset, så er det muligt at få tilskud fra kommunen til at købe de særlige produkter til ham, det er ikke meget man kan få, men lidt kan jo også hjælpe.

Anmeld

24. marts 2014

Papillon

TbCp skriver:

Bare lige hvis du ikke vidste det eller formulerede dig forkert.
Laktoseintoleranse og mælkeallergi er ikke det samme.

Det vidste jeg så ikke, troede mælkeallergi bare var et andet ord for laktoseintolerance. Men mælkeallergi knytter sig tilsyneladende til mælkens protein, fortæller google mig Beklager.

Anmeld

24. marts 2014

TbCp

Papillon skriver:

Det vidste jeg så ikke, troede mælkeallergi bare var et andet ord for laktoseintolerance. Men mælkeallergi knytter sig tilsyneladende til mælkens protein, fortæller google mig Beklager.

Jeg kender ikke så meget til allergien, udover at det er al mælk de ikke kan tåle, hvor laktoseintolerante ikke kan tåle laktosen (mælkesukkeret). Nogen kan tåle det i mindre mængder, andre slet ikke. Og så  tror jeg at mælkeallergi kan være livsfarligt, forstået på den måde at det kan have alvorlige konsekvenser for en mælkeallergiker at få mælk. Men for en laktoseintolerant vil det "kun" give ubehag.

Anmeld

24. marts 2014

FrkGranger

Nu skriver du kun alm mini og sødmælk han reagerer på, hvad med letmælk og skummetmælk?

Jeg syntes i skal prøve, min mor reagerer kun på letmælk og kan derfor bruge alt andet mælk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.