alm. Mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2014

4xGreve

modesty skriver:

Du skal (selvfølgelig) ikke give ham de ting han får dårlig mave af. Der er masser af steder man kan få laktosefri produkter, som en anden nævner, er Fakta begyndt at føre en række. Irma har også en del.

I kan evt. også prøve med fåremælk og se om det er samme reaktion. Men det er ikke billigt...

vi har en meget begrænset økonomi så vi har ikke råd til at det er for dyrt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2014

4xGreve

lotchen skriver:

Det står i køledisken ved siden af det almindelige mælk, Arlas fx hedder bare Laktosefri Mælk. Har set det i Netto, Brugsen, Fakta og Rema:-)

super tak... det prøver jeg at købe til os alle sammen i stedet for alm. mælk

Anmeld

13. marts 2014

modesty

4xGreve skriver:

vi har en meget begrænset økonomi så vi har ikke råd til at det er for dyrt

OK, men så prøv med Faktas produkter. Under alle omstændigheder skal I ikke give ham de ting han får dårlig mave af, det er klart tegn på at han er overfølsom. Børn behøver ikke absolut den halve liter mælkeprdukt om dagen som anbefalingerne lyder på. Så skær ned på det og ja, prøv de laktosefri produkter, og de produkter som han ikke får dårlig mave af (flødeyoghurt, evt. smøreost).

Anmeld

13. marts 2014

Papillon

Har I fået undersøgt, at han ikke har allergi? Det kan opstå pludseligt 

Diarré og mavesmerter er netop symptomer på, at man ikke kan tåle mælkesukkeret, og dermed er laktoseintolerant/har mælkeallergi. Hvis det kun er i mild grad, kan man godt tåle yoghurt, ost og fløde i mindre mængder, da mælkesukkerindholdet er mindre i de produkter end i almindelig mælk

Anmeld

13. marts 2014

Mom2

Hej alle sammen.

Min dejlige søn på 2 år har ikke mælke allergi men hver gang han får alm. sødmælk eller mini mælk så reger hans mave med diarre. voldsom diarre.

what to do når det nu ikke er mælke allergi han har??

Har ikke læst alle svarene så er måske blevet nævnt...

Min datters mave kan ikke håndtere almindelig mælk, men hun kan sagtens spise yoghurt og ost uden problemer. Snakkede med en som fortalt, at nogen mennesker bare ikke kan tåle homogeniseret mælk og derfor er nød til at drikke øko mælk. Vi besluttede os for at prøve det og det hjalp, min datter har ikke haft mave problemer siden vi startede på øko mælk

Anmeld

16. marts 2014

Starfish

4xGreve skriver:

Hej alle sammen.

Min dejlige søn på 2 år har ikke mælke allergi men hver gang han får alm. sødmælk eller mini mælk så reger hans mave med diarre. voldsom diarre.

Hej

Jeg har været igennem samme cirkus med min datter igennem flere år, som reagerede utroligt dårligt på mælk, sådan som du beskriver. Desværre kunne blodprøverne ikke påvise allergi mod mælk. Nu er hun 3 år gammel og nu kan blodprøverne vise allergi mod mælk. Det svar vi fik var at det kan sommetider tage nogle år for allergien at udvikle sig nok til at det kan ses i blodprøverne. Men problemet er at barnet stadig ikke har godt af mælken, når det reagerer på den der måde og at det går ind og påvirker barnets fordøjelsessystem negativt alligevel. Det var der dog ikke lige nogen læger som nævnte for os dengang så datteren fik mælk alligevel for jeg var mere autoritetstro dengang, da det jo var første barn. Men senere fik vi at vide at det eneste rigtige havde været at holde op med at give hende mælk når maven reagerede sådan. Det er nemlig nogle gange sådan at små børn kan vokse fra mælkeallergi hvis de ikke bliver givet mælk i nogle år/så længe de har allergiske reaktioner. Men jo længere man fortsætter med at give dem mælken jo mindre bliver den chance. Især hvis man bliver ved med at give dem mælken så længe at det til sidst kan ses i blodprøven  

Men nu får min datter selvfølgelig ikke mælk mere og er glad og tilfreds og har ikke bøvl med maven mere. Vi kan også generelt mærke at hun trives bedre og er gladere. Man skal bare lige huske (siger min læge) at de skal have en børnevitamin-pille hver dag så de får kalk ad den vej

Anmeld

16. marts 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Begge mine børn er laktose-intolerante, og netop sådan, som du beskriver Milos reaktion, er sådan Adam har det i op til en uge efter, han har fået almindeligt mælk.

Ost er der meget lidt laktose i, og både Sabrina og Adam kan tåle det, men mælk og youghurt køber jeg laktosefri produkter.
Det ER meget dyrere end alm. mælkeprodukter, men det er det værd.

Det eneste supermarked, jeg kender til, der ikke har de produkter er Netto og Lidl, så du burde kunne finde noget, og så evt skære lidt ned på hans mælkeforbrug, hvis det bliver for dyrt.
Jeg bruger oceaner af penge på mælk herhjemme, da begge unger elsker mælk, og jeg kan ikke få mig selv til at sige nej til et glas mælk

Google evt laktoseintolerance og find ud af mere om emnet - det er, hvad jeg gjorde, da jeg blev opmærksom på, at det var det, der var galt med mine børn

Anmeld

16. marts 2014

2721

4xGreve skriver:

Hej alle sammen.

Min søn har heller ikke mælke allergi, men reagere som din dreng med diarre.
Laktosefri mælk kan efterhånden fås i de fleste butikker.
Min søns far er laktoseintolerance og fortrækker den fra Arla.

Med hensyn til min søn så har jeg simpelthen skåret al mælk ud af kosten, hvilket betød at han gik fra kronisk diarre til normal afføring.
Mange børns tarmsystem kan bare ikke klare mælkeprodukter, men de fleste vokse fra det da det jo netop ikke er en allergi.

Knus

Anmeld

24. marts 2014

4xGreve

Starfish skriver:

Hej

Jeg har været igennem samme cirkus med min datter igennem flere år, som reagerede utroligt dårligt på mælk, sådan som du beskriver. Desværre kunne blodprøverne ikke påvise allergi mod mælk. Nu er hun 3 år gammel og nu kan blodprøverne vise allergi mod mælk. Det svar vi fik var at det kan sommetider tage nogle år for allergien at udvikle sig nok til at det kan ses i blodprøverne. Men problemet er at barnet stadig ikke har godt af mælken, når det reagerer på den der måde og at det går ind og påvirker barnets fordøjelsessystem negativt alligevel. Det var der dog ikke lige nogen læger som nævnte for os dengang så datteren fik mælk alligevel for jeg var mere autoritetstro dengang, da det jo var første barn. Men senere fik vi at vide at det eneste rigtige havde været at holde op med at give hende mælk når maven reagerede sådan. Det er nemlig nogle gange sådan at små børn kan vokse fra mælkeallergi hvis de ikke bliver givet mælk i nogle år/så længe de har allergiske reaktioner. Men jo længere man fortsætter med at give dem mælken jo mindre bliver den chance. Især hvis man bliver ved med at give dem mælken så længe at det til sidst kan ses i blodprøven  

Men nu får min datter selvfølgelig ikke mælk mere og er glad og tilfreds og har ikke bøvl med maven mere. Vi kan også generelt mærke at hun trives bedre og er gladere. Man skal bare lige huske (siger min læge) at de skal have en børnevitamin-pille hver dag så de får kalk ad den vej

Tak for svar, og godt at vide det med at hvis man bliver ved med at give den mælk at så er chancen for at de nogensiden kommer til at kunne tåle mælk minimal, det har vi så heller ikke fået at vide...

hmm måske jeg skulle forlange de prøvet at tjekke for mælke allergi igen? Han er alligevel blevet et år ældre siden sidste gang de tjekket det

Og dejligt i til sidst fik svar på det, men stakkels pige at i ikke fik ordenligt besked af lægerne fra starten af, af lægerne 

Anmeld

24. marts 2014

4xGreve

PT skriver:

Begge mine børn er laktose-intolerante, og netop sådan, som du beskriver Milos reaktion, er sådan Adam har det i op til en uge efter, han har fået almindeligt mælk.

Ost er der meget lidt laktose i, og både Sabrina og Adam kan tåle det, men mælk og youghurt køber jeg laktosefri produkter.
Det ER meget dyrere end alm. mælkeprodukter, men det er det værd.

Det eneste supermarked, jeg kender til, der ikke har de produkter er Netto og Lidl, så du burde kunne finde noget, og så evt skære lidt ned på hans mælkeforbrug, hvis det bliver for dyrt.
Jeg bruger oceaner af penge på mælk herhjemme, da begge unger elsker mælk, og jeg kan ikke få mig selv til at sige nej til et glas mælk

Google evt laktoseintolerance og find ud af mere om emnet - det er, hvad jeg gjorde, da jeg blev opmærksom på, at det var det, der var galt med mine børn

Tak for svar søde, jeg vil lige prøve at få det Googlet, men tænker også at bede om at de tager en ny blodprøve for at se om de kan se noget i dem - det er et pr siden han sidst fik det tjekket.

vi har også lige fået at vide at han har en immundefekt hans blodprøver viser tydelig Mbl mangel  Men dejligt endeligt at få nogle svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.