Hvor er jeg egentlig glad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2014

Pikku Myy

Hvor "sjovt", for jeg fik præcis den samme indskydelse da jeg læste den tråd jeg går ud fra har inspireret dig til denne samme: Hvor er jeg egentlig glad for at jeg ikke bor i et hus, hvor jeg kan risikere at skulle leve med naboer der er fuldstændig ligeglade med deres ansvar som dyreejere.

Jeg har ikke et problem med en kat der slentrer igennem ens have en gang imellem, men når man hører om katte der decideret ødelægger ting, må katteejerne komme med mere end bare "det ligger jo i kattens natur". Er en erstatning og et forsøg på en langsigtet løsning for meget forlangt? Hvordan er det endt med at blive naboens hovedpine at katten hærger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Hvis du hentyder til den anden tråd om kattebæ i sandkasse, så er der da kun en enkelt der vil gå til yderligheder. Resten er da ret uskyldigt og det er oveni købet mange der SELV ville investere i midler til at strø/plante rundt om grunden for at holde misserne væk.

Jeg har aldrig selv været kattemenneske, og synes også strejfende katte er p****irriterende, men ville nok nøjes med at konfrontere ejeren og have en vandforstøver liggende

Min erfaring med katteejere er så også at de er mindst ligeså ligeglade med andre menneskers haver osv. Har i hvertfald aldrig set en katteejer spurte ud af døren når katten forlader matriklen, ligesom en hundeejer ville gøre.

Anmeld

11. marts 2014

Troldemommi

Heidimed lea skriver:

for snart 2 år siden fandt vi vores 14 gamle elskede kat lakrids skudt 2 gange i hovedet død.

nu har vi en skøn kat på 8 md den kommer ud men vi er altid bekymret, især vores store dreng på næsten 10 år er panikslagen for at der sker den noget. han er præget af oplevelsen for 2 år siden

Den kommer nu ud for der hører den til. dog stadig inde om natten og når vi ikke er hjemme

folk er mærkelige

Folk der afliver andre menneskers kæledyr de må virkelig være syge i deres hoveder, føler med jer især når i har børn 

Anmeld

11. marts 2014

Aabye

Nadia&Daniel skriver:

...for at bo i lejlighed og ikke i hus.

Tænkt at skulle gå i frygt hver dag, om ens udekat ville komme hjem i live.. Med henblik på hvad folk/naboen ville gøre, hvis ens kat kom over til dem. Tror faktisk ikke at jeg ønsker hus/rækkehus mere.

Har altid haft kat, og da jeg var barn og boede i hus med mine forældre, har der aldrig været problemer med at naboen synes det har været et problemet med vores katte (de har så også selv haft)

Bare en lille tanke fra en som er glad for indekatte og glad for hvor jeg bor

Nu bor vi så i rækkehus.. Og har kat.. Men den er indekat.. Og de gange den stikker ud kan jeg heldigvis bare kalde på hende og så kommer hun (hurra for god træning af katten).

Jeg kommer aldrig nogen sinde til at få en kat der bliver ude kat.. Nu er hende vi har så både vores første kat og vores sidste.. Vi har dog haft 2 katte ud over hende, de er dog begge blevet aflivet.. Den ene fordi han fik en voldsom hjerneblødning, og den anden fordi hun havde kræft, og kun ville få det dårligere og dårligere..

Anmeld

11. marts 2014

SandraXOXO

Vi bor i rækkehus og når vi skal ha vores kat, bliver den luftet ligesom med hunden, Jeg går ikke ind for bare at slippe den løs til at pisse, skide, blive påkørt, genere eller blive mishandlet ude i verden imens jeg bare går og er ligeglad og tænker det er andres ansvar at passe på den. Hvis jeg ikke vil gøre sådan mod min hund, jamen så heller ikke mod min kat. :-)
Feks vores gamle nabo sagde bare at det jo var ærgerligt hvis hans kat blev angrebet af en hund eller kørt ned for han gad ikke lufte den og ligne en idiot :-S øhm okay... Så kattens sikkerhed er mindre vigtig end at han ser cool ud. Hvorfor så få en kat? Få dog en fisk istedet hvis man ikke gider bruge tid og kræfter på træning osv.

Anmeld

11. marts 2014

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Nadia&Daniel skriver:

Hvis vi boede i hus, ville vl gerne kunne have udekatte - så de har mulighed for at komme ud og få frisk luft og opleve andet end rum/vægge. Har selv indekat nu

Så er det vel bare at lave en indhegning de kan gå rundt i
Kan virkelig ikke se hvad problemet i at have hus og have kat er

Anmeld

11. marts 2014

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Tænkt at skulle gå i frygt hver dag, om ens udekat ville komme hjem i live.. Med henblik på hvad folk/naboen ville gøre, hvis ens kat kom over til dem. Tror faktisk ikke at jeg ønsker hus/rækkehus mere.

Har altid haft kat, og da jeg var barn og boede i hus med mine forældre, har der aldrig været problemer med at naboen synes det har været et problemet med vores katte (de har så også selv haft)

Har det lige modsat. Elsker at vores katte trykker snuden mod ruden for at komme ud i det lækre vejr, og at vi kun deler væk med en nabo

Anmeld

11. marts 2014

Sander&Vitus-Mor

Nadia&Daniel skriver:

min nabo har været så smart at lave et hegn, hvor katten er skærmet inde i haven, så slipper vi andre for at have dem rendende i vores haver osv. Og hun undgår frygten. Jeg kunne ikke trives i en lejlighed efter vi har fået hus, også er det guld værd når man har hund.

Anmeld

11. marts 2014

Nadia&Daniel

Tak for alle Jeres input

Er lige kommet hjem fra et stylistevent jeg har afholdt med jobbet, så er lidt for træt til at komme med kommentar til hver enkel.

Dejligt at der er plads til alles mening - uden at få bidt hovedet af. Jeg er og bliver et kattemenneske, og er stadig glad for, at jeg ikke behøver at frygte noget (man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig)

Anmeld

11. marts 2014

EAF

Nadia&Daniel skriver:

Bor i hus, langt ude på landet omringet (med store afstande) af andre der enten har katte eller tolere dem (har dog hørt der er een der bor i et gult hus på en anden vej der skyder katte, men aner ikke om det er sandt eller landsnak ) Men skulle mine misser mangle så var det nok alligevel det første sted jeg ville henvende mig når alt var gennemført herhjemme først  Mine er steriliserede og chippet samt øremærket, og farter ikke meget omkring så går kun i panik de dage hvor det hænder de kommer en smule senere hjem end "normalt" eller bare når jeg har brug for lidt adrenalinkick (selvopfundne grunde til at de lige pludselig skulle være væk, først mår, så ræv og måske ulv, da vi har set spor på min mands jagtmark for længe siden - g når natten så falder på - uhuuuuuuuuuuu!  Man kan nå at digte meget med en cigaret i hånden på trappen udenfor  Jeg elsker at bo her og nyder at mine misser kan rende ud og ind som de lyster, kattelemmen er designet til kun at lukke vores katte ind og ikke andres med chippen  Så det er bestemt heller ikke skidt at bo herude på landet i et hus med ude/indekatte  Mine forældre bor i et kvarter hvor de kun har hunde, de tre katte eller er det fire de har tilbage går med på tur når de er ude og bliver de væk hjælper naboerne med at lede og holde øje. Et godt tæt villakvarter der kommer hinanden ved  Også selvom de ikke har samme interesse i kæledyr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.