Hvor er jeg egentlig glad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2014

AnonymMor

Nadia&Daniel skriver:

...for at bo i lejlighed og ikke i hus.

Tænkt at skulle gå i frygt hver dag, om ens udekat ville komme hjem i live.. Med henblik på hvad folk/naboen ville gøre, hvis ens kat kom over til dem. Tror faktisk ikke at jeg ønsker hus/rækkehus mere.

Har altid haft kat, og da jeg var barn og boede i hus med mine forældre, har der aldrig været problemer med at naboen synes det har været et problemet med vores katte (de har så også selv haft)

Bare en lille tanke fra en som er glad for indekatte og glad for hvor jeg bor

Jeg må nok tilstå at jeg er en af dem der bliver lettere irriteret når jeg ser en kat i min have  

Min gamle hund stak en gang af fra vores have og naboerne blev SÅ sure og kom med alle mulige kommentarer som jeg ikke engang vil nævne  og deres katte render rundt i min have som det passer dem  

Havde en stor havedam på et tidspunkt som jeg blev nød til at nedlægge pga jeg ikke kunne have fisk i fred for deres katte...

jeg tænker sådan lidt HVORFOR må katte rende frit rundt som det passer dem og skide overalt ? når en hund feks ikke må ( ja overdrivelse fremmer forståelsen for har heller ikke lyst til fritrendene dyr over alt ) men helt ærligt og hånden på hjertet jeg sys det er MØG træls at katte ikke skal holdes i have eller lign. også fordi de tit kommer blæsene over vejen når man kører bil  

vil dog lige understrege at jeg ALDRIG kunne finde på at gøre kattene noget der færdes i min have udover at jage dem bort  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Nadia&Daniel skriver:

Har aldrig haft de problemer med vores udekatte - men kan selvfølgelig godt forstå begge sider af sagen.

Jeg elsker nu også bare næsten alle katte, og selvom det var en rigtig fræk kat, var den bare heller ik til at stå for, når den sad der på terrassen, med en brandvarm pølse i munde, som den lige har fanget fra tallerknen. Bare øv, når den havde skidt midt på græsplænen. Vh stine

Anmeld

11. marts 2014

Lilotte87

Vi siger altid til naboerne at de skal kaste vand efter vores katte hvis de ikke vil have dem i deres haver. 

Jeg ville ikke have kat hvis jeg boede i lejlighed. Ville få klaustrofobi på kattens vegne. Som et stalddyr der aldrig kom på fold. 

Men ja GRUSOMT hvad folk kan finde på! 

Anmeld

11. marts 2014

Nadia&Daniel

Lilotte87 skriver:

Vi siger altid til naboerne at de skal kaste vand efter vores katte hvis de ikke vil have dem i deres haver. 

Jeg ville ikke have kat hvis jeg boede i lejlighed. Ville få klaustrofobi på kattens vegne. Som et stalddyr der aldrig kom på fold. 

Men ja GRUSOMT hvad folk kan finde på! 

Der er heldigvis også forskel på lejligheders størrelse

Tror også det er fordi jeg/vi aldrig har haft de problemer med vores udekatte, at man ikke kan sætte sig ind i det. Men synes det er super, at du har lavet en aftale med naboerne

Anmeld

11. marts 2014

Nadia&Daniel

Rinepigen skriver:

Jeg må nok tilstå at jeg er en af dem der bliver lettere irriteret når jeg ser en kat i min have  

Min gamle hund stak en gang af fra vores have og naboerne blev SÅ sure og kom med alle mulige kommentarer som jeg ikke engang vil nævne  og deres katte render rundt i min have som det passer dem  

Havde en stor havedam på et tidspunkt som jeg blev nød til at nedlægge pga jeg ikke kunne have fisk i fred for deres katte...

jeg tænker sådan lidt HVORFOR må katte rende frit rundt som det passer dem og skide overalt ? når en hund feks ikke må ( ja overdrivelse fremmer forståelsen for har heller ikke lyst til fritrendene dyr over alt ) men helt ærligt og hånden på hjertet jeg sys det er MØG træls at katte ikke skal holdes i have eller lign. også fordi de tit kommer blæsene over vejen når man kører bil  

vil dog lige understrege at jeg ALDRIG kunne finde på at gøre kattene noget der færdes i min have udover at jage dem bort  

Tror også det er fordi vi aldrig har haft de problemer, at man ikke kan sætte sig 100 % ind i det.

Anmeld

11. marts 2014

mpr

Nadia&Daniel skriver:

...for at bo i lejlighed og ikke i hus.

Tænkt at skulle gå i frygt hver dag, om ens udekat ville komme hjem i live.. Med henblik på hvad folk/naboen ville gøre, hvis ens kat kom over til dem. Tror faktisk ikke at jeg ønsker hus/rækkehus mere.

Har altid haft kat, og da jeg var barn og boede i hus med mine forældre, har der aldrig været problemer med at naboen synes det har været et problemet med vores katte (de har så også selv haft)

Bare en lille tanke fra en som er glad for indekatte og glad for hvor jeg bor

Må da ærligt indrømme jeg vil da gerne bo i hus, men sådan som folk mener de kan behandle katte uanset grund, så kommer min sku aldrig til at blive udekat... Skal ikke risikere at nogen gør min lille misser noget

Anmeld

11. marts 2014

Lilotte87

Det var nu ikke størrelsen på lejligheden jeg mente ;-)

Anmeld

11. marts 2014

Nadia&Daniel

Chel1992 skriver:

Må da ærligt indrømme jeg vil da gerne bo i hus, men sådan som folk mener de kan behandle katte uanset grund, så kommer min sku aldrig til at blive udekat... Skal ikke risikere at nogen gør min lille misser noget

Drømmen om rækkehus/hus er bestemt heller ikke helt umulig

Anmeld

11. marts 2014

Nadia&Daniel

Lilotte87 skriver:

Det var nu ikke størrelsen på lejligheden jeg mente ;-)

Årh okay - jeg tænker bare i forhold til en 1 værelset og så en som vores, hvor vi har både ekstra værelse (udover børnværelse) og altan hvor er det luft

Anmeld

11. marts 2014

NNL

Vi bor i hus nu og har udekat, og der er mange andre katte i nabolaget, så heldigvis ingen problemer med "onde" naboer. MEN man ved jo aldrig, hvem der pludselig kan flytte ind. Vi bor på en stille villavej ved et sving, så der kommer ingen hurtige biler forbi, heldigvis

Det gamle hus vi boede i lå ud til en større vej, og vi har prøvet at miste en kat på den bekostning (søsteren til hende vi har nu). Det var bestemt ikke sjovt Og heller ikke at Miv ikke kunne finde sin søster...

Krydser fingre for at vi har hende mange år endnu - har nemlig også altid haft kat, og synes det er et fantastisk dyr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.