Ikke vide kønnet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2014

TNBC

EKBJ skriver:

Jeg er måske sær, men jeg har det bare sådan, at man skal kunne se det er en pige hvis det er en pige og en dreng hvis det er en dreng. 

Det er måske fordi op til flere har kaldt min søn for "hun".. :-D

Selvom at du klær din søn i blåt og din datter i lyserød, er der stadigvæk folk der spørg. 

Men hvor mange har du tænkt dig ska se barnet de første uger, vel kun venner og familie, og dem fortæller du vel at det er en dreng eller en pige. 

Og du får sikkert også tøj i gave. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

EKBJ

Nadia&Daniel skriver:

Vi kendte ikke kønnet

Vi købte kun neutralt (da baby så kom til verden ved planlagt kejsersnit blev min mavefornemmelse bekræftet (den sagde nemlig PIGE) Men på tros af mavefornemmelse, købte vi kun 1 pige og 1 drenge ting, nemlig en fleecedragt til hjemturen, drengemodellen blev byttet 

Det var så hyggeligt at babyshoppe efter

Vi har snakket om at næste gang vil vi heller ikke vide det

Jeg har tænkt på at købe et sæt til hvert køn til sygehuset og en fleecedragt(termin i november) :-)

Anmeld

8. marts 2014

Mumto3

Vi har tre bøn og har ikke vidst kønnet nogen af gangene. Jeg har købt neutralt tøj, og så er jeg blevet meget forkælet af barselsgæsterne, for alle vidste jo at vi ikke havde noget pige/ drenge tøj, så defor var der endnu større pointe med at give en gave. Normalt når man kender kønnet på forhånd, så er der mange der køber tøj ind i flere måneder før fødslen, og derfor har rigeligt når de føder. Vi har aldrig manglet tøj, men har været glade for vi fik noget. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg slv købte tøj til vores nyfødte, men jeg kan huske at min mand som en KÆMPE overraskelse kom hjem med en stak babytøj, første gang han var ude af huset efter jeg havde født :-D

Anmeld

8. marts 2014

Nadia&Daniel

EKBJ skriver:

Jeg har tænkt på at købe et sæt til hvert køn til sygehuset og en fleecedragt(termin i november) :-)

Vi havde en pink og en grå/grøn fleecedragt med - og så et neutral sæt (billede 1)

Billede 2 - gave vi fik af svigerforældrenes underbo (vi havde dog kun hopsitalstøj på i de 7 dage på barselsgangen)

Billede 3 - den fleecedragt vi beholdte
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. marts 2014

A&F

Jeg vidste det ikke første gang, så købte en lyserød og lyseblå body som jeg tog med på sygehuset . Og andet tøj var i neutrale farver. Vi fik en pige , og så fik jeg da shoppet lyserødt, . Denne gang ville vi gerne vide det, fordi det er rart at have tingene på plads, mht værelse, tøj mm. især hvor det nu er en dreng

Anmeld

8. marts 2014

Ønskebarnet2014

Vi ved ikke hvad vi skal have, og jeg føler vi er godt forberedt 

Glæder mig til vores lille blomst ligge på maven

Vi har købe stort set alt i neutralt (kan bruges af begge) men vi har købt en lyserød og lyseblå hue som vi skal have med på sygehuset

Anmeld

8. marts 2014

Katia Juul Skovgaard

EKBJ skriver:

Er der nogen af jer der har gået en hel graviditet uden, at vide kønnet? 

Hvordan forberedte i jer? 
Købte i kun neutrale ting eller også pige ting og drenge ting? (Man kan vel altid sælge igen?) 
Hvordan var det da baby kom op på maven og de efterfølgende uger hvor man så (formoder jeg) skulle ud og købe fx pigeting/pigefarver fordi man fik en pige? :-)

MANGE spørgsmål - men jeg (måske vi ) vil ikke hvide kønnet. Og jeg frygter virkelig, at jeg kommer til, at stå mangle noget fordi jeg ikke kan forberede mig nok.. 

Vi gik gennem hele graviditeten uden at vide kønnet.. Havde på fornemmelsen at det blev en dreng Vi købte neutral og lidt i blå, grå, gul osv... Vi arvede desuden en masse drengetøj, så det blev også sorteret men gemt til jeg havde født

Da baby kom op på maven fik jeg selv lov til at kigge mellem benene og der var tap på, så vi blev forældre til den lækreste lille dreng

4 dage gammel tog vi i Babysam og købte som det første BLÅ stofbleer

Vi manglede absolut intet i nogle farver

Anmeld

8. marts 2014

Annette A

Vi har ikke kendt kønnet med de to af vores tre børn og vi har været gladest for ikke at kende kønnet. Det er noget helt særligt at gemme det øjeblik til fødslen. Det har været vores oplevelse.

Med vores første barn købte vi bare lidt neutrale ting til de første dage og da han så kom til verden begyndte vi at købe lyseblåt og drenget tøj.

Med nr. tre som viste sig at blive en pige havde vi jo så kun drengetøj fordi vi havde to drenge i forvejen, men det kom vi hurtigt efter da hun var blevet født og også familie kom med en masse lyserødt så hun har ikke manglet pigetøj, det er helt sikkert. Vi havde også taget et sæt neutralt tøj med på hospitalet selvom vi mest regnede med det blev en dreng, så hun kom ikke hjem i blåt tøj.

Er ret sikker på at det med tøj og ting finder man ud af ret hurtigt. Det er nok mere om man kan udholde spændingen ved ikke at kende kønnet. Men rådet herfra er at det er ventetiden værd og alt det praktiske finder man råd for. Nogle ting kan man udsætte med at købe til efter fødslen og ja andre ting kan man tage chancen med evt og sælge igen som du skriver.

Anmeld

8. marts 2014

lineog4

Kendte ikke kønnet på de to første og købte intet tøj. Havde peget ud til manden hvad der skulle købes som kom hjem tøj til den første.  Til den anden havde jeg købt neutralt.  Havde ingen problemer med intet var købt,  fik mange tøjgaver og ja ellers så trillede vi ned efter det. Kan faktisk ikke huske det, men vi manglede ikke noget og havde kun købt en lyseblå flyverdragt på forhånd. 

Havde selvfølgelig sengetøj og pusleplads osv. Men der havde jeg bare valgt hvad jeg kunne lide. 

Selv da jeg kendte kønnet købte jeg heller ikke vildt ind for synes det er hyggeligt at købe når hab miraklet i armene

Anmeld

8. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi havde slet ikke mulighed for at få kønnet at vide på forhånd, da jeg fik børn, og det var fantastisk. Vi købte neutralt tøj og fik så i læssevis af hhv. lyserødt og blåt tøj i barselsgave, da børnene kom ud som hhv. pige og drenge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.