Ikke vide kønnet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.423 visninger
22 svar
8 synes godt om
8. marts 2014

EKBJ

Er der nogen af jer der har gået en hel graviditet uden, at vide kønnet? 

Hvordan forberedte i jer? 
Købte i kun neutrale ting eller også pige ting og drenge ting? (Man kan vel altid sælge igen?) 
Hvordan var det da baby kom op på maven og de efterfølgende uger hvor man så (formoder jeg) skulle ud og købe fx pigeting/pigefarver fordi man fik en pige? :-)

MANGE spørgsmål - men jeg (måske vi ) vil ikke hvide kønnet. Og jeg frygter virkelig, at jeg kommer til, at stå mangle noget fordi jeg ikke kan forberede mig nok.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

LinLin

Jeg vidste det ikke første gang men var overbevist om at det var en dreng så jeg købte neutralt (Hvidt, beige, brun, grønt) og noget mørkeblåt.
Vil hellere komme mine pige i blåt end min dreng i lyserødt eller lyselilla
Var ikke ude at købe noget de første uger! Der havde jeg nok... Barnet tager jo heller ikke skade af kun at have Hvidt tøj!

Da han var født var det bare "jeg vidste det"

Anmeld

8. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vi vidste ikke kønnet nogen af gangene (2) og det var fantastisk først, at vide det når baby lå på maven.

Vi havde købt sparsomt med tøj og kun i neutrale farver

Anmeld

8. marts 2014

EKBJ

LinLin skriver:

Jeg vidste det ikke første gang men var overbevist om at det var en dreng så jeg købte neutralt (Hvidt, beige, brun, grønt) og noget mørkeblåt.
Vil hellere komme mine pige i blåt end min dreng i lyserødt eller lyselilla
Var ikke ude at købe noget de første uger! Der havde jeg nok... Barnet tager jo heller ikke skade af kun at have Hvidt tøj!

Da han var født var det bare "jeg vidste det"

Jeg er måske sær, men jeg har det bare sådan, at man skal kunne se det er en pige hvis det er en pige og en dreng hvis det er en dreng. 

Det er måske fordi op til flere har kaldt min søn for "hun".. :-D

Anmeld

8. marts 2014

LinLin

EKBJ skriver:

Jeg er måske sær, men jeg har det bare sådan, at man skal kunne se det er en pige hvis det er en pige og en dreng hvis det er en dreng. 

Men det er vel kun folk der kender jer der ser barnet de første uger, så de ved vel godt om det er en dreng eller pige

Eller køb sutter i blå og rød og pak kun den ud der passer

Anmeld

8. marts 2014

B&J

Vi sagde til scanning vi ikke ønskede at vide kønnet men vi kunne heller ikke for han havde og vendt sig så vi ikke kunne se det

men vi købte alt i neutrale farver og det kan man få rigtig meget af og da han endelig kom op på mave var jeg så lykkelig over at jeg glemte at spørge til kønnet og det samme med min kæreste også sagde jordmoren gud ja i skal da vide kønnet og det var jo den mest vidunderlige dreng

Anmeld

8. marts 2014

ano14316

EKBJ skriver:

Købte i kun neutrale ting eller også pige ting og drenge ting? (Man kan vel altid sælge igen?) 
Hvordan var det da baby kom op på maven og de efterfølgende uger hvor man så (formoder jeg) skulle ud og købe fx pigeting/pigefarver fordi man fik en pige? :-)

MANGE spørgsmål - men jeg (måske vi ) vil ikke hvide kønnet. Og jeg frygter virkelig, at jeg kommer til, at stå mangle noget fordi jeg ikke kan forberede mig nok.. 

Yeps.. kendte ikke kønnet med min søn, og kender ikke kønnet på baby i maven...

Det der ligesom var nødvendigt, købte vi i neutral, og så købte vi en håndfuld blå bodyer lige da jeg havde født, så vi havde lidt i blåt... Synes ikke der var noget vi ikke kunne købe...

Denne gang, har j ege jo oceaner af drenge tøj, og en del neutral, og køber et pige sæt til at have med på hospitalet... Især fordi jeg virkelig føler det er en pige denne gang...

Det fedeste ved ikke at vide kønnet var at det virkelig gav mig lidt ekstra kræfter til at sige ' Nu skal jeg fandme vide hvad det er' under fødslen, jeg så med det samme det var en dreng så spurgte ikke...

Anmeld

8. marts 2014

Nadia&Daniel

Vi kendte ikke kønnet

Vi købte kun neutralt (da baby så kom til verden ved planlagt kejsersnit blev min mavefornemmelse bekræftet (den sagde nemlig PIGE) Men på tros af mavefornemmelse, købte vi kun 1 pige og 1 drenge ting, nemlig en fleecedragt til hjemturen, drengemodellen blev byttet 

Det var så hyggeligt at babyshoppe efter

Vi har snakket om at næste gang vil vi heller ikke vide det

Anmeld

8. marts 2014

Kløver

Vi vidste ikke køn 1 gang og købte neutralt og det jeg synes var sødt til begge køn

Lige den sidste del kan jeg ikke svare på

Anmeld

8. marts 2014

TNBC

EKBJ skriver:

Selvom at du klær din søn i blåt og din datter i lyserød, er der stadigvæk folk der spørg. 

Men hvor mange har du tænkt dig ska se barnet de første uger, vel kun venner og familie, og dem fortæller du vel at det er en dreng eller en pige. 

Og du får sikkert også tøj i gave. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.