plejeforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Dette er ikke en leg med følelser. Dette er en kæmpe beslutning og skal ikke bare tages fordi vi synes det kunne være sjovt at lege "mor, far og børn"
Vi er interesseret i at snakke med unge, eller forholdsvis yngre plejeforældre. For at kunne tage den rette beslutning.
Jeg ved godt at visse af disse børn har en masse med i rygsækken..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

stjernehimmel

jeg synes at det er skønt at i overvejer at blive plejeforældre...

Men som søster til en bror der er i pleje, ved jeg at det er en KÆMPE opgave, den mindste fejl mht håndtering af problematikker kan være virkelig fatal....

Min brors pleje forældre er virkelig gamle i faget, og har haft flere børn... men selv de kæmper verdens hårdeste kamp.. både mht at give børnene det bedste, men bestemt også det der følger med..

I skal ikke blot have et barn i pleje, men i skal også have kontakt til de biologiske forældre og alt det der kan følge med...for der følger noget med når et barn er nød til at komme i pleje.... 

I må IKKE gå mod de aftaler der bliver lavet, eksvis at en evt forældre skal have samvær med barnet i jeres hjem...

Har i overvejet at blive aflastnings familie til at starte med... hvor i har et barn i weekender og i ferie, til en familie der har behov... så kan i "smage" på opgave inden i går videre og tager skridtet som plejefamilie hvis det er muligt for jer at blive det....

Anmeld

6. marts 2014

charlottekri

PT skriver:

Jeg er næsten 100% sikker på, man skal have egne børn under en vis alder for at kunne blive plejeforældre.
Mine forældres sidste var 12, da han kom, og de kunne ikke få et yngre, både fordi min far var over 50, og fordi deres egne børn for længst var flyttet hjemmefra.

Ved ikke hvordan reglerne er, men ved at min datter går i børnehave med en pige der er i pleje hos en familie hvor forældrene er over 60... Bare en lille sidebemærkning

Anmeld

6. marts 2014

1234rj

Anonym skriver:

Hej alle.
Min kæreste og jeg har snakket lidt om at ville blive plejeforældre.
Ved dog ikke helt hvordan vi skal gribe det an.
Vil gerne snakke med plejeforældre, gerne unge, vi er selv 29, 34.
Hvordan kommer man i betragtning? Er det en fordel vi ikke har børn?
Vi har ikke taget beslutningen endnu. Undersøger lige lidt, da dette er en kæmpe beslutning..

Vi er ikke plejeforældre, så kan desværre ikke hjælpe. Vil bare sige at jeg synes at det er stort at i vil åbne jeres hjerter og hjem til et fremmede barn. Og selvfølgelig er det ikke fordi i vil lege far mor og børn. Børn er en stor ting om det er ens egne eller andres! Så hatten af for jer!

Jeg har en veninde som har været i pleje og de fik først deres eget barn da hun var 17.

Anmeld

6. marts 2014

Hvem?

Ring og hør din kommune ad, kravene kan svinge fra kommune til kommune

Anmeld

6. marts 2014

tarkoflen

Jeg er ret sikker på at l skal igennem godkendelse på næsten lige vilkår som hvis l ville adoptere, altså l skal søge gennem kommunen og så vurderer de, om l er egnet.

Jeg har en veninde der har været igennem adoptionsgodkendelsen og hun fortalte mig, at de også kunne blive plejeforældre i stedet. De opgav adoption fordi ventetiden simpelthen er for lang og processen har været for opslidende

Men jeg håber da l kan blive godkendt hvis l ønsker det

Held og lykke.

Anmeld

6. marts 2014

sophiasmor

Anonym skriver:

Hej alle.
Vi har ikke taget beslutningen endnu. Undersøger lige lidt, da dette er en kæmpe beslutning..

http://www.mereatgive.dk/plejefamilier/bliv-plejefamilie

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Du kender ikke min baggrund til hvorfor vi ikke har børn.
Jeg har arbejdet med børn i 7-8 år..
Kommer an på hvor hårdt ramt disse børn er samt deres alder.

Har du passet dem privat, eller vs, bh skole, sfo?

Har du arbejdet med børn der har brug for ekstra hjælp, støtte/kærlighed?

Har du håndteret et barn med raserianfald helt selv? 

Hvilke aldre har du arbejdet med?

Jeg har stor respekt for at I overvejer det, men bare fordi man har arbejdet med børn i nogle år, gør jo ikke at man kan håndtere dem 24/7, alle deres problemer. Og hvad med din kæreste? hvad har han erfaring med børn?

jeg ville starte i det mindre. 

Anmeld

6. marts 2014

Carina:-)

Jeg har mit barnebarn i privat pleje- og vil bare sige at jeg synes ikke at personer uden erfaring i hvad det vil sige at være full time forældre med alt hvad det indebærer burde  være plejeforældre.

Fordi det barn/børn i får vil have noget med som vil give udfordringer både fysisk men også psykisk.

Jeg er en erfaren mor til 7 børn.

Jeg er farmor til mit plejebarn,og kender ham ud og ind.

Alligevel har det her været rockerhårdt.

Jeg har aldrig fortrudt ,men jeg har grædt ,bandet og svovlet over systemet,over min søn og svigerdatter.

Jeg har følt mig magtesløs over mit barnebarns sorg,problemer og hele situationen.

Jeg har følt mig alene og ensom i hele kampen om at få det hele til at gå op i en højere enhed. 

Det er langt om længe ved at gå den rette vej-

Men havde jeg ikke kendt ham i forvejen,havde jeg ikke vidst at jeg ville ham 100% så havde jeg knækket på det her.

Og jeg ved nu at jeg aldrig ville kunne have gjort det med et fremmed barn.

Og jeg ved fra kommunen ,og en veninde der har stået 100% bag mig i det her og som arbejder som plejemor at rigtig mange plejeforældre har en eller anden rosenrød forestilling om at nu skal de redde et barn og gøre en forskel.

Og mange af dem må give op i kampen fordi de simpelthen ikke havde regnet med hvor p*sse hårdt det er at skulle tage sig af et skadet barn.

Jeg skriver ikke for at dunke dig i hovedet ,men  for at fortælle dig at det at være plejeforældre er for alvor-og magter man ikke opgaven -ja så er der kun en taber -Barnet ....Som i forvejen har tabt på mange fronter.

Anmeld

6. marts 2014

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej alle.

Nu er jeg ikke selv plejefamilie men har boet 10 år af mit liv i en. Og jeg ved at de tit synes det er et plus at familien har egne børn og at disse børn er rimelig store. Det kræver meget for en familie at tage et fremmed barn/menneske til sig og hvis i planlægger at få jeres egne børn inden for nærmere fremtid synes jeg det er en rigtig dårlig ide at få plejebørn. Tror ikke det er en decideret regel, eller at man skal have en bestemt alder, men jeg ved der bliver lagt vægt på det. Der er jo en grund til at plejebørn har brug for en plejefamilie, de kommer som oftest ikke fra de bedste kår og ofte kræver det enormt meget at integrere sådan et lille væsen i sin egen hverdag. Men nu er der selvfølgelig forskel på hvor gamle børn man snakker om. + at der også er biologiske forældre man skal forholde sig til til på godt og i særdeleshed ondt. Jeg har set fra første parket hvor svær en opgave det kan være at have plejebørn. Men hatten af for tanken og lysten til at gøre noget for et barn der har brug for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.