plejeforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.124 visninger
30 svar
37 synes godt om
6. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej alle.
Min kæreste og jeg har snakket lidt om at ville blive plejeforældre.
Ved dog ikke helt hvordan vi skal gribe det an.
Vil gerne snakke med plejeforældre, gerne unge, vi er selv 29, 34.
Hvordan kommer man i betragtning? Er det en fordel vi ikke har børn?
Vi har ikke taget beslutningen endnu. Undersøger lige lidt, da dette er en kæmpe beslutning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

SjeBets

Jeg tror ikke mine svigerforældre var meget ældre da de blev plejerforældre, de havde så børn, men de har haft rigtig mange igennem, den sidste har de haft siden hun var 3 og hun er lige blevet 22 og kalder dem mor og far og vores børn kalder hende faster.

Hvordan det foregår ved jeg så ikke lige, men jeg tror ikke alder har såååå meget betydning hvis man kan stille de rigtige rammer ud over

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved vi kan give de rette rammer og en masse kærlighed, vi har meget godt at byde på.

Anmeld

6. marts 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg ved vi kan give de rette rammer og en masse kærlighed, vi har meget godt at byde på.

Jeg kan godt læse, at ideologien og de gode intentioner er der - men jeg håber godt nok, at det er et krav, at man har egne børn eller meget relevante pædagogiske uddannelser med lang erfaring, før man kommer i betragtning som plejeforældre.....der er ingen førstegangsforældre, der kan påstå, at de ikke har brugt den førstefødte som prøveklud - og anbragte børn er så skrøbelige, at det vil kræve en del erfaring at trække på.

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg kan godt læse, at ideologien og de gode intentioner er der - men jeg håber godt nok, at det er et krav, at man har egne børn eller meget relevante pædagogiske uddannelser med lang erfaring, før man kommer i betragtning som plejeforældre.....der er ingen førstegangsforældre, der kan påstå, at de ikke har brugt den førstefødte som prøveklud - og anbragte børn er så skrøbelige, at det vil kræve en del erfaring at trække på.

Du kender ikke min baggrund til hvorfor vi ikke har børn.
Jeg har arbejdet med børn i 7-8 år..
Kommer an på hvor hårdt ramt disse børn er samt deres alder.

Anmeld

6. marts 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg er næsten 100% sikker på, man skal have egne børn under en vis alder for at kunne blive plejeforældre.
Mine forældres sidste var 12, da han kom, og de kunne ikke få et yngre, både fordi min far var over 50, og fordi deres egne børn for længst var flyttet hjemmefra.

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg har hørt om nogen som ikke kunne få børn som har plejebørn. .
Jeg skriver til dem som er plejefamilie..

Anmeld

6. marts 2014

RosSofi

Personligt ville jeg da synes, at det kunne være fint med plejeforældre uden egne børn. Synes det kunne være godt for børn, der skal i pleje virkelig at føle sig elsket, få udelt opmærksomhed og ikke blive sat i skyggen af plejeforældres eventuelle egne børn (som man jo bare vil elske det højere)

Omvendt tænker jeg, at man måske ikke har så meget erfaring uden egne børn. 

Anmeld

6. marts 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Du kender ikke min baggrund til hvorfor vi ikke har børn.
Jeg har arbejdet med børn i 7-8 år..
Kommer an på hvor hårdt ramt disse børn er samt deres alder.

Du har ret, det gør jeg ikke, men jeg tænker heller ikke på jer, men på det barn, der kommer ind i et hjem uden erfaring med den store opgave det er at blive og være forældre, der er uendeligt mange glæder, men også problemstillinger, og de her børn har ikke brug for voksne, der famler sig frem, men en snorlige sti uden tvivlstilfælde og selvfølgelig med faste rammer og masser af kærlighed.

Anmeld

6. marts 2014

Laulund87

Mener godt man kan have plejebørn uden selv at have børn. Jeg kender nogen der er ved at undersøge det da de ikke selv kan få børn..

Jeg synes nok bare ikke det er så smart når man ingen erfaring har. Det må være en kæmpe mundfuld at være plejeforældre og uanset hvilket barn man får, har det noget med i bagagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.